Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest oficjalny schemat Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

inforail
15.04.2019 13:03
0 Komentarzy

Szczecińska KolejMetropolitalna opublikowała oficjalnie zatwierdzoną listę nazw przystanków.

Celem projektu jest utworzenie głównej osi transportupublicznego na terenie SOM z wykorzystaniem istniejących linii kolejowych. Pozwolito na utworzenie nowoczesnego systemu transportowego, opartego na koleiaglomeracyjnej, uzupełnionego o linie autobusowe, które przejmą funkcjędowozowo-odwozową do i z powstałych węzłów przesiadkowych i o linie tramwajowe.

SKM ma być głównym środkiem dowozowym do większych miast,spajającym cały obszar. Utworzenie węzłów przesiadkowych, łączących różnegałęzie transportu z odpowiednią infrastrukturą towarzyszącą, zwiększy rolętransportu publicznego w relacji do transportu indywidualnego. Projekt ma zwiększyćilość pasażerów kolei miejskiej na obszarze aglomeracji i przyczynić się dozmniejszenia ruchu samochodowego w tym obszarze.

Projekt zlokalizowany w woj. zachodniopomorskim na tereniegmin: Miasto Szczecin, Miasto Stargard, Goleniów, Gryfino, Kobylanka, Police iGmina Stargard, dotyczy utworzenia sieci SKM na istniejących liniachkolejowych:

nr 351 na odc. Stargard – Szczecin Główny,

nr 273 na odc. Gryfino – Szczecin Główny,

nr 401 Szczecin – Goleniów z odgałęzieniem na LK 402 i 434do PL Szczecin Goleniów,

nr 406 z jej mod. na odcinku Szczecin – Police z budowądrugiego toru na odc. Szczecin Główny-Szczecin Turzyn.

Planowana jest przebudowa lub modernizacja linii kolejowycho dł. 23,75 km, budowa zintegrowanych węzłów i przystanków z parkingami P&Ri B&R (windy, podjazdy dla osób niepełnosprawnych) i urządzeniami dot.integracji transportu (biletomaty/kasowniki).

Każdy przystanek objęty projektem będzie dostępny dla osób oograniczone mobilności.

Projekt poprawi też separację ruchu aglomeracyjnego odtowarowego poprzez zastosowanie nowoczesnych urządzeń SRK na modernizowanej liniikolejowej 406 oraz dobudowie drugiego toru od stacji Szczecin Główny do stacjiSzczecin Turzyn a także separację od ruchu dalekobieżnego poprzez budowęgłównej stacji SKM na stacji Szczecin Niebuszewo i utrzymaniem głównej stacjidla ruchu dalekobieżnego Szczecin Główny.

Projekt realizowany będzie zgodnie z zapisami UmowyPartnerstwa zawartej pomiędzy SSOM, Woj. Zachodniopomorskim, PKP PLK S.A., Gm.M. Szczecin, Gm. M. Stargard oraz gm.: Goleniów, Gryfino, Kobylanka, Police iStargard. Każdy partner będzie właścicielem infrastruktury powstałej w ramachrealizacji Projektu w części przez siebie realizowanej.


Komentarze