TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jest ostateczna zgoda parlamentu na reformę SNCF
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.06.2018 16:10:22
Jest ostateczna zgoda parlamentu na reformę SNCF

Francuski parlament w czwartek ostatecznie uchwalił kontrowersyjną reformę kolei państwowych SNCF. Trwający od początku kwietnia strajk kolejarzy przeciwko tym zmianom jest ich najdłuższą akcją protestacyjną od 30 lat.

Podczas ostatecznego głosowania w Senacie reformę poparło 245 członków izby wyższej, a 82 było przeciwko. Niecałe 24 godziny wcześniej za reformą odpowiedziała się zdecydowana większość - 452 - członków Zgromadzenia Narodowego, czyli izby niższej parlamentu. Przeciw było 80 deputowanych.

"Przepisy zostały przegłosowane, strajk już niczemu nie służy" - powiedział sprawozdawca Gerard Cornu z partii Republikanie. "Kontynuowanie strajku oznaczałoby jego osłabienie" - dodał. Związki postanowiły, że strajk będzie się toczył jeszcze w czerwcu, chociaż liczba biorących w nim udział kolejarzy systematycznie spada.

Na początku tygodnia deputowani i senatorowie uzgodnili wspólną wersję tekstu. Wcześniej wprowadzono poprawki, które mają wzmocnić gwarancje dane pracownikom.

Reforma kolei jest jedną z kluczowych dla francuskiego prezydenta Emmanuela Macrona i wpisuje się w jego plan "transformacji" kraju. Według BBC jest to największa zmiana w SNCF od nacjonalizacji kolei w latach 30. XX wieku.

Reforma przewiduje m.in. odebranie zatrudnianym w przyszłości kolejarzom specjalnego statusu, jakim cieszy się we Francji ta grupa zawodowa, i otwarcie sektora na konkurencję, czego domaga się Unia Europejska. Związki twierdzą, że jest to krok w kierunku przyszłej prywatyzacji SNCF, ale rząd utrzymuje, że nie sprzeda żadnych udziałów.

Zgodnie z kalendarzem narzuconym przez UE w celu liberalizacji francuskiego sektora kolejowego od grudnia 2019 roku kolej będzie się stopniowo otwierała na konkurencję. W pierwszej kolejności będzie chodziło o pociągi regionalne, a pod koniec 2020 roku proces ten obejmie pociągi szybkiej kolei. Rząd przekonuje, że będzie to pozytywna zmiana zarówno dla pasażerów, którzy będą mogli korzystać z większej oferty, jak i dla regionów, które będą mogły wybrać operatora.

Ponadto od 2020 roku żaden nowy pracownik nie będzie zatrudniany na specjalnych warunkach, zgodnie z którymi dotychczas kolejarze mogli przejść na emeryturę już w wieku 57 lat. Maszyniści mieli taką możliwość jeszcze wcześniej, w wieku 52 lat.

Rząd zobowiązał się też przejąć 35 mld euro spośród prawie 50 mld euro długów SNCF, by spełnić jeden z postulatów związków zawodowych i pozwolić firmie na większą swobodę finansową w celu przygotowania się na konkurencję ze strony innych europejskich firm.

Francuska minister transportu Elisabeth Borne oświadczyła w czwartek, że głosowanie rozpoczyna "nowy rozdział" dla francuskich kolei.

"Przepisy zostały ostatecznie przegłosowane, więc zostaną wprowadzone w życie" - oznajmiła. "Rozpoczną się inne negocjacje, jednocześnie na poziomie branżowym i na poziomie samego przedsiębiorstwa" - oświadczyła. Zapowiedziała, że w piątek spotka się z partnerami społecznymi, aby mogli zaangażować się w tę dyskusję.

Poprzednie próby wprowadzenia zmian wbrew woli związków spełzły na niczym i wywołały wielotygodniowe strajki. Reformę próbował wprowadzić m.in. premier Alain Juppe w 1995 roku.

Związki zawodowe rozpoczęły strajki przeciwko najnowszej reformie w kwietniu, ale z sondaży wynika, że pasażerowie są coraz bardziej sfrustrowani utrudnieniami, a opinia publiczna coraz bardziej popiera plany rządu.

Skrajnie lewicowe francuskie związki zawodowe CGT poinformowały w maju, że 95 proc. pracowników kolei, którzy wzięli udział w wewnętrznym referendum dotyczącym reformy, zagłosowało przeciwko niej. Jednak związki CFDT, uznawane za umiarkowane, zasygnalizowały, że poprą plany rządu, a ich pracownicy wrócą do pracy po zakończeniu strajków 28 czerwca.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SNCF
reforma
Francja
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....