Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest pozwolenie na budowę torów między stacjami Kraków Płaszów i Kraków Prokocim

inforail
20.10.2020 16:45
0 Komentarzy

Wojewoda małopolskiŁukasz Kmita wydał we wtorek decyzję o pozwoleniu na budowę nowego torułączącego stacje kolejowe Kraków Płaszów i Kraków Prokocim wraz z przebudowąistniejącego toru łączącego obie stacje.

Jak podało biuro prasowe wojewody, decyzji został nadanyrygor natychmiastowej wykonalności, dzięki czemu inwestor – PKP Polskie LinieKolejowe – będzie mógł od razu rozpocząć prace.

Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w ramach większegozadania dotyczącego modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Kraków GłównyTowarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej.

Inwestycja ta jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciemna terenie krakowskiego węzła kolejowego. Rozpoczęte w lipcu 2017 roku pracemodernizacyjne linii średnicowej E30 zakładają zastąpienie nowymi,850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa odul. Kopernika do ul. Miodowej i wybudowanie na nich czterech torów orazpowstanie nowych mostów na Wiśle, a także przystanków kolejowych KrakówGrzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień.

W sumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą po nich z prędkością 160km/h, a w centrum Krakowa – 100 km/h.

Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijnedofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest w2021 r.(PAP)

Komentarze