TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jest pozwolenie na modernizację linii Poznań Gł. – Piła Gł.
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 16.01.2018 11:37:19 8 komentarzy
Jest pozwolenie na modernizację linii Poznań Gł. – Piła Gł. (foto: PKP PLK)

Wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann wydał pozwolenie na budowę dla modernizacji linii kolejowej nr 354 Poznań Główny - Piła Główna. Po modernizacji pociągi pojadą trasą z prędkością do 120 km/h.

Informację przekazało w poniedziałek biuro prasowe Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu.

Pod koniec 2019 roku podróż trasą między Poznaniem a Piłą skróci się o ok. 40 minut i potrwa ok. 80 minut. Współfinansowana ze środków unijnych modernizacja linii o długości 94 km kosztować będzie 500 mln zł.

"Zakres inwestycji jest bardzo szeroki i z pewnością przyczyni się do poprawy nie tylko bezpieczeństwa, ale jakości i szybkości przejazdu na jednej z głównych linii kolejowych w naszym województwie. Przebudowie ulegnie, zarówno układ torowy, jak i towarzysząca mu infrastruktura kolejowa" - powiedział wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann.

Modernizacja obejmuje remont obiektów inżynieryjnych, przebudowę i budowę peronów oraz dojść do peronów.

Celem inwestycji jest uzyskanie prędkości konstrukcyjnej ruchu pociągów do 120 km/h (obecnie to 100 km/h). Modernizacja linii kolejowej Poznań - Piła jest finansowana ze środków unijnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Piła
Poznań
remont
wielkopolskie
  • Ted Rozpor – 16.01.2018

    Klamstwo!! Ten remont juz trwa. Od sierpnia.

  • marwk – 16.01.2018

    Nieprawdą jest też, że prędkość wynosi dziś 100 km/h. 100 km/h obowiązuje jedynie na krótkim odcinku z Piły do Dziembówka, na reszcie trasy jest 70 km/h ze zwolnieniami do 40-50 km/h. Nawet na zmodernizowanym jednym torze z Poznania do Obornik szlakowa nadal wynosi tylko 70 km/h.

  • Barry Bede – 16.01.2018

    marwk - predkosc zostanie podniesiona po zakonczeniu calej inwestycji.

  • Przemo Z. – 16.01.2018

    @Ted RozporWiesz jakie sa prawdy : prowda, tysz prowda i g. prowdaInfo Rail ( jako portal branżowy) w przeciwieństwie do RK nie podał informacji, że pozwolenie dotyczy odcinka Oborniki - Piła@marwkSam zmodernizowany tor to nie wszystko aby podnieść prędkość

  • Przemo Z. – 16.01.2018

    Poza tym w artykule jest mowa o prędkości konstrukcyjnej a nie rozkładowej

  • Kk – 17.01.2018

    Proponuję teraz żeby zablokować przejazdy spółką państwowym czyli PKP IC możliwość przejazdu swoimi pociągami, ponieważ jak przyszło co do czego to państwo uznało, że to linia o znaczeniu regionalnym i nie dołoży na remont. Skoro jest regionalna to niech będzie, ale pociągi do Kołobrzegu niech lecą po liniach krajowych przez Szczecin.

  • sk – 17.01.2018

    Czemu pozwolenie dla jednej linii Poznań- Piła musi być rozpisane na raty, na poszczególne odcinki? A propos modernizacji, aż się prosi o przywrócenie drugiego toru na całej jej długości. Byłaby to dopiero prawdziwa modernizacja dająca realne efekty w przepustowości linii. Jak informują lepiej zorientowani, w ramach radosnych innowacji minionych lat, na całych dziesiątkach kilometrów linii jednotorowych polikwidowano możliwości mijanek, tym samym i wyprzedzeń przez szybsze pociągi. Jak w tej sytuacji sensownie układać rozkład jazdy, jak zapewnić punktualność pociągów? I co najważniejsze, jak pozyskać pasażerów?

  • przemas22223 – 17.01.2018

    Skoro jest pozwolenie na modernizację to dlaczego pociągi nie mogły by jeździć 160km / h. Taka modernizację można sobie wsadzić w cztery litery.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....