TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jest pozwolenie na modernizację linii Poznań Gł. – Piła Gł.
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 16.01.2018 11:37:19 8 komentarzy
Jest pozwolenie na modernizację linii Poznań Gł. – Piła Gł. (foto: PKP PLK)

Wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann wydał pozwolenie na budowę dla modernizacji linii kolejowej nr 354 Poznań Główny - Piła Główna. Po modernizacji pociągi pojadą trasą z prędkością do 120 km/h.

Informację przekazało w poniedziałek biuro prasowe Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu.

Pod koniec 2019 roku podróż trasą między Poznaniem a Piłą skróci się o ok. 40 minut i potrwa ok. 80 minut. Współfinansowana ze środków unijnych modernizacja linii o długości 94 km kosztować będzie 500 mln zł.

"Zakres inwestycji jest bardzo szeroki i z pewnością przyczyni się do poprawy nie tylko bezpieczeństwa, ale jakości i szybkości przejazdu na jednej z głównych linii kolejowych w naszym województwie. Przebudowie ulegnie, zarówno układ torowy, jak i towarzysząca mu infrastruktura kolejowa" - powiedział wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann.

Modernizacja obejmuje remont obiektów inżynieryjnych, przebudowę i budowę peronów oraz dojść do peronów.

Celem inwestycji jest uzyskanie prędkości konstrukcyjnej ruchu pociągów do 120 km/h (obecnie to 100 km/h). Modernizacja linii kolejowej Poznań - Piła jest finansowana ze środków unijnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Piła
Poznań
remont
wielkopolskie
  • Ted Rozpor – 16.01.2018

    Klamstwo!! Ten remont juz trwa. Od sierpnia.

  • marwk – 16.01.2018

    Nieprawdą jest też, że prędkość wynosi dziś 100 km/h. 100 km/h obowiązuje jedynie na krótkim odcinku z Piły do Dziembówka, na reszcie trasy jest 70 km/h ze zwolnieniami do 40-50 km/h. Nawet na zmodernizowanym jednym torze z Poznania do Obornik szlakowa nadal wynosi tylko 70 km/h.

  • Barry Bede – 16.01.2018

    marwk - predkosc zostanie podniesiona po zakonczeniu calej inwestycji.

  • Przemo Z. – 16.01.2018

    @Ted RozporWiesz jakie sa prawdy : prowda, tysz prowda i g. prowdaInfo Rail ( jako portal branżowy) w przeciwieństwie do RK nie podał informacji, że pozwolenie dotyczy odcinka Oborniki - Piła@marwkSam zmodernizowany tor to nie wszystko aby podnieść prędkość

  • Przemo Z. – 16.01.2018

    Poza tym w artykule jest mowa o prędkości konstrukcyjnej a nie rozkładowej

  • Kk – 17.01.2018

    Proponuję teraz żeby zablokować przejazdy spółką państwowym czyli PKP IC możliwość przejazdu swoimi pociągami, ponieważ jak przyszło co do czego to państwo uznało, że to linia o znaczeniu regionalnym i nie dołoży na remont. Skoro jest regionalna to niech będzie, ale pociągi do Kołobrzegu niech lecą po liniach krajowych przez Szczecin.

  • sk – 17.01.2018

    Czemu pozwolenie dla jednej linii Poznań- Piła musi być rozpisane na raty, na poszczególne odcinki? A propos modernizacji, aż się prosi o przywrócenie drugiego toru na całej jej długości. Byłaby to dopiero prawdziwa modernizacja dająca realne efekty w przepustowości linii. Jak informują lepiej zorientowani, w ramach radosnych innowacji minionych lat, na całych dziesiątkach kilometrów linii jednotorowych polikwidowano możliwości mijanek, tym samym i wyprzedzeń przez szybsze pociągi. Jak w tej sytuacji sensownie układać rozkład jazdy, jak zapewnić punktualność pociągów? I co najważniejsze, jak pozyskać pasażerów?

  • przemas22223 – 17.01.2018

    Skoro jest pozwolenie na modernizację to dlaczego pociągi nie mogły by jeździć 160km / h. Taka modernizację można sobie wsadzić w cztery litery.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....