TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jest raport po wypadku w Ozimku. Niefrasobliwość kierowcy i błędy systemowe
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 09.11.2018 21:30:39 2 komentarze
Jest raport po wypadku w Ozimku. Niefrasobliwość kierowcy i błędy systemowe (foto: PAP)

Niefrasobliwość kierowcy, który zablokował przejazd kolejowy, i błędy systemowe – to główne przyczyny wypadku pociągu Pendolino 7 kwietnia 2017 roku pod Ozimkiem – uznali autorzy raportu Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych.

Do wypadku doszło wiosną ubiegłego roku. Przez przejazd kolejowy pod Ozimkiem, mimo znaku zakazu, wjechał ciągnik siodłowy z naczepą, na której wiózł ciężarówkę. Zestaw zawiesił się na torach. Kierowca wyszedł z pojazdu i próbował zaalarmować kolejarzy, dzwoniąc na numer alarmowy.

Kilka minut później na przejazd z prędkością 139 km/h wjechał pociąg Pendolino relacji Wrocław – Warszawa. Dwie minuty przed zderzeniem dyżurny z numeru 112 powiadomił o zablokowanym przejeździe kolejarzy, jednak nie wydano na czas komendy "Alarm".

Kiedy maszynista po wyjeździe z łuku zobaczył stojącą na drodze przeszkodę, rozpoczął awaryjne hamowanie. Było jednak za późno i doszło do zderzenia. W jego wyniku rannych zostało 17 osób. Poważnym uszkodzeniom uległ pociąg (koszt naprawy przekracza 20 mln zł) i infrastruktura kolejowa.

Według raportu PKBWK bezpośrednim powodem wypadku była niefrasobliwość kierowcy ciężarówki, który wjechał na przejazd mimo zakazu wjazdu ciężarówek. Jednocześnie komisja wskazała na przyczyny systemowe, do których zalicza m.in. nieprawidłowe wyprofilowanie przejazdu, który stał się pułapką dla zestawu, niezdecydowany i mało sugestywny sposób przekazania informacji przez dyspozytora dyżurnemu ruchu o potrzebie natychmiastowego wstrzymania ruchu pociągów po otrzymaniu informacji z numeru alarmowego oraz nadanie radiogramu przez dyżurnego ruchu stacji Ozimek do maszynisty pociągu w formie pytającej, zamiast nadania go w formie nakazującej zatrzymanie pociągu.

Wśród zaleceń komisji znalazła się przebudowa przejazdu tak, by zlikwidować załom profilu drogi, na którym wielokrotnie zawieszały się samochody, włączenie systemu nagrywania na rejestratorze w centrali telefonicznej prowadzonych rozmów dyspozytorów z dyżurnymi ruchu oraz zamontowanie w pociągach Pendolino zabezpieczeń na górnych półkach bagażowych, które chroniłyby pasażerów przed urazami spowodowanymi przez bagaż spadający podczas gwałtownego zatrzymania pociągu.

Niezależnie od działań kolejarzy postępowanie prowadzi prokuratura w Opolu, która przedstawiła do tej pory zarzuty spowodowania wypadku kierowcy ciężarówki.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wypadek
przejazd kolejowy
Pendolino
  • Jakub Michalczyk – 09.11.2018

    Jeżdże 20 lat i są bardzo często takie miejsca rozładunków że trzeba łamać przepisy ( ograniczenia tonażu ) żeby dojechać do celu. Pecha miał gościu i tyle.

  • Edi666 – 09.11.2018

    Czyli InterCity winne katastrofy.

  • zeus04 – 10.11.2018

    PKP-IC kupiło "ferrari" na polne drogi i to jest podstawowy błąd systemowy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...