TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jest szansa na szybsze podróże w Bieszczady?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 29.03.2019 09:09:39
Jest szansa na szybsze podróże w Bieszczady?

Ponad 32 mln zł ma kosztować przygotowanie dokumentacji projektowej trzech inwestycji kolejowych na Podkarpaciu. Samorządowcy oraz przedstawiciele PKP liczą, że po realizacji tych inwestycji skróci się podróż w Bieszczady, poprawi się też bezpieczeństwo.

W czwartek w Rzeszowie przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych oraz zarządu województwa podpisali umowy na dofinansowanie przygotowania dokumentacji tych inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa podkarpackiego. Dwie z nich dotyczą rewitalizacji linii kolejowej Jasło-Nowy Zagórz (linia nr 108) i Nowy Zagórz-Łupków (linia 107), a trzecia - budowy łącznicy kolejowej Jedlicze-Szebnie.

Jak powiedział podczas uroczystości wicemarszałek województwa Piotr Pilch, kwota dofinansowania z budżetu UE to 22 mln zł. "Cieszę się, że przystępujemy do tego etapu, który obejmuje na początku opracowanie dokumentacji technicznej. Tak to się zaczyna" - mówił. Dodał, że w efekcie powstaną inwestycje, które będą służyć nie tylko Bieszczadom, ale całemu Podkarpaciu.

Pilch zaznaczył, że rozwój kolei jest priorytetem dla zarządu województwa. Powiedział, że po realizacji tych inwestycji skróci się podróż w Bieszczady oraz poprawi się bezpieczeństwo nie tylko na torach, ale także na przejazdach kolejowo-drogowych.

Mateusz Wanat z PKP PLK podkreślił, że szacunkowa wartość tych trzech inwestycji wyniesie ponad 700 mln zł. Ostateczna wartość będzie znana po przygotowaniu dokumentacji oraz przetargu na wybór wykonawcy. "To kolejne inwestycje realizowane na Podkarpaciu; region ten staje się wielkim placem budowy" – zauważył.

Obecny na uroczystości szef sejmowej komisji infrastruktury poseł PiS Bogdan Rzońca mówił, że nowe inwestycje będą miały wpływ na poprawę ruchu turystycznego w Bieszczadach. Dodał, że wszystkie inwestycje, które zostaną zrealizowane, będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. "To ważne, bo dzięki temu również turyści, którzy mają np. problemy z poruszaniem się, będą mogli przyjechać w Bieszczady" – podkreślił.

Rewitalizacja tras Jasło–Nowy Zagórz i Nowy Zagórz–Łupków zapewni sprawniejsze podróże w Bieszczady. Ważnym elementem prac będzie przebudowa stacji i przystanków. Oprócz torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane będą też przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne.

Dokumentacja projektowa zostanie również przygotowana dla łącznicy kolejowej Jedlicze–Szebnie. Nowe tory połączą linie kolejowe Rzeszów–Jasło (nr 106) i Stróże–Krościenko (nr 108). Łącznica umożliwi bezpośrednią jazdę pociągów i krótszy czas podróży z Rzeszowa do Krosna i w Bieszczady.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Podkarpackie
Jasło
infrastruktura
tor
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....