Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest szansa na szybsze podróże w Bieszczady?

inforail
29.03.2019 07:09
0 Komentarzy

Ponad 32 mln zł makosztować przygotowanie dokumentacji projektowej trzech inwestycji kolejowychna Podkarpaciu. Samorządowcy oraz przedstawiciele PKP liczą, że po realizacjitych inwestycji skróci się podróż w Bieszczady, poprawi się też bezpieczeństwo.

W czwartek w Rzeszowie przedstawiciele PKP Polskich LiniiKolejowych oraz zarządu województwa podpisali umowy na dofinansowanieprzygotowania dokumentacji tych inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnegowojewództwa podkarpackiego. Dwie z nich dotyczą rewitalizacji linii kolejowejJasło-Nowy Zagórz (linia nr 108) i Nowy Zagórz-Łupków (linia 107), a trzecia – budowyłącznicy kolejowej Jedlicze-Szebnie.

Jak powiedział podczas uroczystości wicemarszałekwojewództwa Piotr Pilch, kwota dofinansowania z budżetu UE to 22 mln zł.”Cieszę się, że przystępujemy do tego etapu, który obejmuje na początkuopracowanie dokumentacji technicznej. Tak to się zaczyna” – mówił. Dodał,że w efekcie powstaną inwestycje, które będą służyć nie tylko Bieszczadom, alecałemu Podkarpaciu.

Pilch zaznaczył, że rozwój kolei jest priorytetem dlazarządu województwa. Powiedział, że po realizacji tych inwestycji skróci siępodróż w Bieszczady oraz poprawi się bezpieczeństwo nie tylko na torach, aletakże na przejazdach kolejowo-drogowych.

Mateusz Wanat z PKP PLK podkreślił, że szacunkowa wartośćtych trzech inwestycji wyniesie ponad 700 mln zł. Ostateczna wartość będzieznana po przygotowaniu dokumentacji oraz przetargu na wybór wykonawcy. „Tokolejne inwestycje realizowane na Podkarpaciu; region ten staje się wielkimplacem budowy” – zauważył.

Obecny na uroczystości szef sejmowej komisji infrastrukturyposeł PiS Bogdan Rzońca mówił, że nowe inwestycje będą miały wpływ na poprawęruchu turystycznego w Bieszczadach. Dodał, że wszystkie inwestycje, którezostaną zrealizowane, będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. „Toważne, bo dzięki temu również turyści, którzy mają np. problemy z poruszaniemsię, będą mogli przyjechać w Bieszczady” – podkreślił.

Rewitalizacja tras Jasło–Nowy Zagórz i Nowy Zagórz–Łupkówzapewni sprawniejsze podróże w Bieszczady. Ważnym elementem prac będzie przebudowastacji i przystanków. Oprócz torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchemkolejowym, przebudowane będą też przejazdy kolejowo-drogowe i obiektyinżynieryjne.

Dokumentacja projektowa zostanie również przygotowana dlałącznicy kolejowej Jedlicze–Szebnie. Nowe tory połączą linie kolejoweRzeszów–Jasło (nr 106) i Stróże–Krościenko (nr 108). Łącznica umożliwibezpośrednią jazdę pociągów i krótszy czas podróży z Rzeszowa do Krosna i wBieszczady.

Komentarze