TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jest wykonawca modernizacji linii kolejowej z Goczałkowic do Zabrzegu
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 20.09.2019 18:52:48
Jest wykonawca modernizacji linii kolejowej z Goczałkowic do Zabrzegu (źródło: Wikimapia)

Wykonawcę modernizacji linii kolejowej z Goczałkowic Zdroju przez Czechowice-Dziedzice do Zabrzegu wybrały w piątek PKP Polskie Linie Kolejowe. Częścią inwestycji ma być remont stacji Czechowice-Dziedzice.

Jak wynika z informacji na platformie przetargowej PKP PLK, w przetargu, którego budżet ustalono na 660,4 mln zł brutto, w piątek wybrano ofertę spółki Budimex Budownictwo za 1,722 mld zł. Druga, złożona przez PORR, oferta o wartości 1,718 mld zł została odrzucona.

To jedyny skierowany dotąd do realizacji odcinek obszernego przedsięwzięcia pn. "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich na obszarze Śląska, etap I: linia E65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice". Miało ono być w całości realizowane w perspektywie finansowej 2014-2020, jednak ze względu na brak wystarczającego finansowania unijnego PLK odłożyły zasadniczą część prac na kolejne lata.

Jak sygnalizowali przedstawiciele PKP PLK, ogłaszając w kwietniu br. przetarg na odcinek Most Wisła (między Goczałkowicami i Czechowicami-Dziedzicami) – Zabrzeg, podpisanie umowy i rozpoczęcie prac przewidziano wówczas na listopad br., a zakończenie prac – na grudzień 2023 r. Dzięki nim wzrosnąć ma prędkość jazdy pociągów, a tym samym skrócić czas podróży np. z Katowic do Wisły czy do kolejowego przejścia granicznego w Zebrzydowicach.

Projekt Most Wisła – Zabrzeg przewiduje m.in. wymianę prawie 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej. Przebudowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym i trzy przejazdy kolejowo-drogowe. Prace obejmą też 23 obiekty inżynieryjne: mosty, wiadukty i przepusty. Przebudowany zostanie m.in. trzyprzęsłowy most na Wiśle między Goczałkowicami a Czechowicami-Dziedzicami o długości ponad 150 m.

Pasażerowie skorzystają m.in. z odnowionej stacji w Czechowicach-Dziedzicach oraz wyremontowanego przystanku Zabrzeg. Na stacji Czechowice–Dziedzice powstanie lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym.

Cały projekt "Prace na podstawowych ciągach pasażerskich na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice" przygotowano kilka lat temu pod kątem unijnego instrumentu finansowego Łącząc Europę (CEF – Connecting Europe Facility).

Projekt ten, dzięki zwiększeniu przepustowości między Będzinem a Tychami, miał umożliwić tworzenie w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii tzw. Kolei Metropolitalnej. Ze względu na brak wystarczającego finansowania z CEF, PLK poinformowały jednak w 2017 r. o odłożeniu realizacji kluczowej części inwestycji na kolejne lata (teraz powstaje dokumentacja dla całości prac, fizycznie wykonane zostaną tylko w części).

Przetargi na wykonanie dokumentacji dla całej inwestycji (m.in. przygotowanie projektów budowlanych i pozyskanie niezbędnych pozwoleń) PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły w grudniu 2015 r. Poszczególne odcinki od wiosny 2016 r. projektowało pięciu wykonawców (łączna wartość zamówień to ok. 42,1 mln zł). Wobec zmiany założeń przebudowy stacji Katowice PLK zamówiły też uzupełniające prace projektowe.

Zgodnie z zamawianą dokumentacją, pod kątem zwiększenia przepustowości linii dla Kolei Metropolitalnej założono m.in. zaprojektowanie zmiany układu dwutorowego na czterotorowy na odcinku Będzin – Sosnowiec Główny, zmianę układu dwutorowego na pięciotorowy na odcinku Sosnowiec Gł. – Szopienice Płd, a także zmianę układu dwutorowego na czterotorowy od Katowic Szopienic Płd. do Katowic Ligoty. Przewidziano też budowę nowych peronów i przystanków.

W ramach "Prac na podstawowych ciągach pasażerskich (E 30 i E 65) na obszarze Śląska, etap I: Linia E 65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice" w 2018 r. zamówiono także "zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii objazdowej nr 142 Katowice Ligota – Tychy". Prace te wykonuje PORR, umowa opiewa na 61,3 mln zł brutto. Finansowanie pochodzi ze środków budżetowych w ramach projektu pn. "Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Czechowice-Dziedzice
remont
przetarg
stacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....