TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jest wykonawca modernizacji odcinka Chabówka - Zakopane
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 06.10.2017 09:35:36 7 komentarzy
Jest wykonawca modernizacji odcinka Chabówka - Zakopane

PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na modernizację linii kolejowej nr 99 Chabówka - Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce. Zadanie zrealizuje firma ZUE SA z Krakowa za 406 mln zł brutto. Termin realizacji inwestycji to 42 miesiące od daty podpisania umowy.

Jak szacuje PKP PLK, po zakończeniu modernizacji czas przejazdu pociągów między Chabówką i Zakopanem skróci się o ok. 30 minut.

Inwestycja będzie realizowana w trybie "projektuj i buduj" i finansowana ze środków budżetowych.

Zakres prac obejmuje m.in. kompleksową wymianę ponad 44 km torów oraz przebudowę 107 obiektów inżynieryjnych, w tym 18 mostów i pięciu wiaduktów kolejowych. Zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania, a także 62 przejazdy kolejowo-drogowe. Przy 23 z nich zostaną zamontowane dodatkowe urządzenia zabezpieczające.

Jednym z ważniejszych elementów przedsięwzięcia będzie zaprojektowanie i wybudowanie łącznicy kolejowej w Chabówce, dzięki której pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku jazdy. Takie rozwiązanie - łącznie z innymi realizowanymi projektami - skróci podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego o ok. 1 godz. 15 min. Obecnie trwa ona ok. 3,5 godz.

W ramach zadania powstanie też nowy, dodatkowy przystanek w Chabówce. Przebudowane będą perony na 12 stacjach i przystankach: Raba Wyżna, Sieniawa, Lasek, Szaflary, Biały Dunajec, Nowy Targ, Poronin, Zakopane, Chabówka, Rokiciny Podhalańskie, Pyzówka, Szaflary Wieś. Przebudowa kładki dla pieszych w Nowym Targu zapewni wygodniejsze i bezpieczniejsze dojście do pociągów.

Inwestycja na odcinku Chabówka - Zakopane (linia nr 99), realizowana jest w ramach większego projektu dotyczącego modernizacji całej trasy z Krakowa do Zakopanego o wartości 950 mln zł.

W czerwcu tego roku uruchomiono przebudowany łącznik kolejowy w Suchej Beskidzkiej, dzięki któremu czas przejazdu pociągów na linii Kraków - Zakopane skrócił się o 15 minut. Kolejny kwadrans podróżni zyskają pod koniec tego roku, po zakończeniu budowy łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Chabówka
Zakopane
PKP PLK
ZUE
  • Misiek Krk – 06.10.2017

    Najlepsze jest to że łącznica na Zabłoci jest gotowa ale nie opłaca się zmieniać rozkładu jazdy na trzy miesiące.

  • Misiek Krk – 06.10.2017

    * Zabłociu oczywiście.

  • JaceK – 06.10.2017

    Nie jest gotowa, gotowe są tory, ale cała towarzysząca reszta - wraz z dwoma przystankami - Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze nie.

  • G.kolejarz – 06.10.2017

    No to chłopcy z PLK -do roboty.Pieniądze już są. Teraz potrzebne chęci. Ciekawe czy oni to opanują w 24 miesiące. Ale cuda się zdarzają.

  • mruk – 07.10.2017

    42 miesiące

  • j – 07.10.2017

    Te inwestycje na obecnym ciągu udowadniają, że budowa linii PP jest nie tylko ekonomicznie, ale także technicznie nieuzasadniona. Przy uruchomieniu wszystkich planowanych łącznic i wymianie nawierzchni torowej czas przejazdu nie będzie o wiele dłuższy niż w przypadku PP.

  • aqq – 09.10.2017

    "czas przejazdu pociągów między Chabówką i Zakopanem skróci się o ok. 30 minutFiu, fiu, to będzie jak TGV. @j: PP nie jest tylko dla wożenia ludzi do Zakopca (jak to się wielu wydaje), ale przede wszystkim dla relacji do Sącza, całej doliny Popradu i dla ruchu tranzytowego na Słowację (w tym towarówki!). Ponadto, komplementarnie z PP powinna być odbudowana linia z Nowego Targu do Suchej Hory.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....