Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jeszcze ciaśniej na trasie Warszawa – Katowice?

inforail
05.05.2017 11:37
0 Komentarzy

Według naszychinformacji trasa Warszawa – Katowice jest najsłabiej pracującą ze wszystkich,na których kursują pociągi PKP Intercity kategorii EIP. Teraz przewoźnikkolejowy będzie miał być może jeszcze trudniej, bo swoją ofertę znacznie rozszerzaLOT.

Od 26 czerwca 2017 roku spółka podwaja liczbę lotów natrasie z Katowic do Warszawy. Odloty z Katowic będą odbywały się o godzinie:5:45, 12:05, 15:00 oraz 18:25, przyloty na lotnisko w Pyrzowicach zaplanowanonatomiast o godzinie: 11:30, 14:30, 17:30 i 23:40.

Przypomnijmy, że wraz z wejściem w życie nowego rozkładujazdy PKP Intercity zdecydowały się na zmianę kategorii pociągów jadących doPragi przez Katowice z EIC na IC. Nowe, niższe ceny biletów na odcinkachkrajowych miały przyciągnąć pasażerów. Efekt Pendolino oraz dobry czasprzejazdu skutecznie wykończyły na trasie do Katowic PolskiegoBusa. Linia P5 tojuż tylko kursy międzynarodowe do Wiednia z przystankiem w stolicy Górnego Śląska.Z Warszawy do Katowic możemy pojechać też z LEO Express, który oferuje jednopołączenie dziennie. Po drodze do Wiednia, czyli podobnie jak PolskiBus. Czeskiprzewoźnik cały czas interesuje się natomiast wejściem na rynek kolejowy wPolsce. Czy zacznie od trasy Warszawa-Katowice-Praga? W tej chwili nie jest tojuż takie oczywiste.

Wracając do LOT-u należy wspomnieć, że lotnisko wPyrzowicach jest położone w mało atrakcyjnej lokalizacji. Podróż do centrum Katowiczajmie nam, w zależności od środka transportu, od godziny do dwóch godzin. Czyzatem LOT jest w stanie zagrozić PKP Intercity? Na pewno zwiększając liczbępołączeń liczy na to, że samoloty nie będą latały puste.


Komentarze