TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jeszcze szybciej po CMK
InfoRail - Opublikowano: 04.07.2016 11:00:39 1 komentarz
Jeszcze szybciej po CMK

Dzięki wsparciu ze środków instrumentu ?Łącząc Europę? PKP PLK przebudowała dwa skrzyżowania Centralnej Magistrali Kolejowej z drogami. W efekcie zwiększyło się bezpieczeństwo podróżnych, a pociągi mogą rozwijać większe prędkości.

PKP PLK SA zakończyła realizację projektu ?Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych?. Wartość projektu to 17,5 mln zł, a dofinansowanie unijne blisko 15 mln.

- Jest to pierwszy w Europie zakończony projekt inwestycyjny, który otrzymał dofinansowanie ze środków instrumentu ?Łącząc Europę? ? poinformował wiceminister rozwoju Witold Słowik.

Dzięki funduszom unijnym możliwe było zastąpienie bezkolizyjnymi wiaduktami skrzyżowań linii E65 z drogą rejonową nr 395 Ruda Pilczycka ? Czermno oraz drogą lokalną nr 004420 Zabrodzie ? Jamskie. Wcześniejszy, jednopoziomowy układ skrzyżowań kolejowo-drogowych ograniczał możliwości, jakie stwarza infrastruktura zmodernizowana na linii E65 w ramach innych projektów.

? W efekcie pociągi mogą jechać szybciej niż 160 km/h na kolejnych odcinkach magistrali. Oznacza to krótszy czas dojazdu z Warszawy m.in. do Krakowa i Katowic ? powiedział wiceminister. Obecnie możliwe jest zwiększenie maksymalnej prędkości do 200 km/h na odcinku Olszamowice ? Włoszczowa Północ.

Dzięki inwestycji poprawiło się również bezpieczeństwo osób korzystających z przejazdów i podróżujących koleją. Nie ma już ryzyka kolizji samochodu z pociągiem na przejeździe. Takie zdarzenie jest drugim najczęstszym rodzajem wypadków na polskiej sieci kolejowej.

Inwestycja to część większego projektu - modernizacji linii kolejowej E65, który jest fragmentem korytarza sieci bazowej Bałtyk-Adriatyk.

Zarządzany przez Komisję Europejską instrument ?Łącząc Europę? (ang. Connecting Europe Facility ? CEF) wspiera rozwój trzech obszarów ? sieci transportowej, energetycznej oraz telekomunikacyjnej.

Przeznaczona dla Polski pula środków na inwestycje w sektorze transportu wynosi 4,14 mld euro. Fundusze są dzielone w ramach konkursów. W pierwszym Polska otrzymała 1,94 mld euro na realizację 17 projektów (w tym na ukończoną inwestycję PKP PLK SA).

W czerwcu Komisja Europejska przekazała krajom członkowskim propozycję podziału środków z budżetu drugiego konkursu. Polska ma otrzymać blisko 1,9 mld euro. Propozycja wymaga jeszcze akceptacji państw członkowskich w ramach Komitetu CEF. Zatwierdzenie dofinansowania będzie oznaczać, że Polska otrzyma (łącznie w ramach pierwszego i drugiego konkursu) 3,84 mld euro, wykorzystując tym samym 93 proc. środków z koperty narodowej.

Beneficjentami projektów rekomendowanych przez Komisję Europejską w ramach II naboru CEF są:

? PKP PLK S.A (10 projektów na łączną kwotę dofinansowania 1,64 mld EUR),

? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (1 projekt z zakresu ITS - dofinansowanie 123 mln EUR),

? Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. (3 projekty, na łączną kwotę dofinansowania 119 mln EUR),

? Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (1 projekt, na łączną kwotę dofinansowania 5,6 mln EUR),

? Cargotor Sp. z.o.o. (1 projekt - dofinansowanie 3 mln EUR).

O pozostałe środki z koperty narodowej Polska będzie ubiegać się w ramach trzeciego konkursu CEF, którego ogłoszenie planowane jest przez Komisję Europejską na przełomie września i października.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
CMK
  • hanaoka – 05.07.2016

    ten odcinek ile ma kilometrów? o ile skróci sie czas przejazdu?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....