TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jeszcze szybciej z Białegostoku do Warszawy
InfoRail - Opublikowano: 22.08.2016 15:05:53 5 komentarzy
Jeszcze szybciej z Białegostoku do Warszawy

Jeszcze krótsza podróż z Białegostoku do Warszawy i poprawa komunikacji w województwie ? to planowane efekty projektów Krajowego Programu Kolejowego na Podlasiu.

Podróżni nie tylko wygodniej i szybciej pojadą pociągami, poprawi się też obsługa na stacjach i przystankach. Projekty pozytywnie wpłyną na poprawę warunków dla przewozów towarowych ? zapewniają przedstawiciele PKP PLK i Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.

- Realizacja inwestycji kolejowych na Podlasiu poprawi jakość obsługi pasażerów i bezpieczeństwo ruchu pociągów. Prace na trasie Warszawa ? Białystok skrócą czas podroży poniżej 2 godzin. Poprawi się komunikacja w regionie i w ruchu międzyregionalnym m.in. z Siedlec do Białegostoku pojedziemy krócej o około 40 min. ? mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dla mieszkańców województwa i podróżujących po liniach kolejowych w regionie efektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. Dzięki modernizacji linii kolejowej nr 32 na odcinku Białystok ? Czeremcha oraz linii nr 31 na odcinku Czeremcha - granica województwa, o 45 minut skróci się podróż pociągiem na trasie Siedlce ? Czeremcha ? Białystok (z 3h 8 min do 2 h 23 min) oraz o 23 minuty na trasie Czeremcha ? Białystok (z 1h 34 min do 1h 11 min). Z kolei dzięki pracom na kolejnym odcinku Rail Baltica (Czyżew ? Białystok), podróż na odcinku Warszawa ? Białystok skróci się o ponad 20 minut (z obecnych 2h 26 min do poniżej 2h ). O 8 minut krócej będzie trwała podróż pociągiem na trasie Białystok ? Kuźnica Białostocka (z 55 min do 47 min), natomiast na odcinku Czeremcha ? Hajnówka czas przejazdu skróci się o 4 minuty ( 31 min do 27 min).

Rewitalizacja odcinka Łapy ? Śniadowo i Śniadowo- Łomża pozwoli na przejazd pociągów pasażerskich z czasem ok. 1 h 10 min. Z kolei prace na linii kolejowej nr 52 Lewki ? Hajnówka pozwolą na przejazd pociągu w czasie ok. 24 min w tej relacji. Podobnie, elektryfikacja linii Ełk ? Suwałki - Trakiszki i dobudowa drugiego toru na odcinku Białystok ? Ełk wpłynie na skrócenie czasu przejazdu do ok. 1h 29 min w relacji Białystok ? Ełk ? Suwałki. Projekt obecnie znajduje się na liście rezerwowej i planowany jest do złożenia w trzecim naborze CEF.

Inwestycje na Podlasiu z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia umożliwią lepszą komunikacje pomiędzy miastami. Prace prowadzone będą na linii kolejowej nr 32 na odcinku Białystok ? Bielsk Podlaski (Lewki), linii nr31 na odcinku gr. województwa ? Czeremcha ? Hajnówka oraz linii nr 52 Lewki ? Hajnówka i finansowane z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. W ramach projektu planowana jest także modernizacja odcinka Ełk- Białystok.

Prace prowadzone w rejonach przejść granicznych w Kuźnicy Białostockiej i Siemianówce pozwolą na zwiększenie dostępności kolejowego przejścia granicznego, skrócenie czasu obsługi przesyłek oraz poprawę konkurencyjności kolei w transporcie ładunków przez granicę wschodnią. Przekazany do konsultacji Krajowy Program Kolejowy w województwie podlaskim przewiduje 13 projektów o łącznej wartości ponad 4 mld zł. Na liście podstawowej jest 12 projektów za 2,5 mld zł. Lista rezerwowa obejmuje jeden projekt o wartości ponad 1,7 mld zł.

- Tak duża liczba inwestycji kolejowych na Podlasiu pozytywnie wpłynie na rozwój gospodarczy i atrakcyjność naszego regionu, co przyciągnie nowych inwestorów i turystów. Inwestycje wpłyną również na polepszenie transgranicznego ruchu pociągów w komunikacji pomiędzy Polską a wschodnimi sąsiadami ? podkreśla Bohdan Paszkowski, wojewoda podlaski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Podlaskie
Białystok
  • vonLobnitz – 22.08.2016

    Brawo Pis!

  • fromex – 23.08.2016

    Aż na mapę spojrzałem i się zastanawiam, czemu przewidziana jest budowa drugiego toru na trasie Białystok-Suwałki przez Ełk, a nie przez Augustów, gdzie i krócej i prościej? Aż takie potoki są do tego Ełku? Do Suwałk są teraz smętne resztki tego co dekadę czy dwie temu. Autobusem jest taniej, a z rodziną, to samochodem i taniej i szybciej.Kiedyś zjeździłem trasę Wawa-Suw w tę i z powrotem w każde wakacje i ani razu nie jechałem przez Ełk, bo nie było takiej relacji :OI jeszcze ta elektryfikacja Ełk-Suw-Trakiszki (to jeszcze mogę zrozumieć, bo granica itd...). Kto taki Bardzo Ważny mieszka w Ełku?

  • Em – 23.08.2016

    @fromex Trzeba jeszcze wyciągnąć wnioski z patrzenia na mapę :). Ełk to stacja węzłowa w kilku kierunkach i na głównej trasie z Białegostoku do Olsztyna, Gdańska, Torunia. Dawny Sud Bahn do Prostek był dwutorowy, więc nasyp istnieje, zapewne dalej też. Linia z Białegostoku jest zelektryfikowana, a z Ełku do Korsz przewidziana do elektryfikacji. Tak więc sieć trzeba dobudować na odcinku Ełk - Olecko - Suwałki (71 km) zamiast 100 do Sokółki.

  • xtrain – 24.08.2016

    Do fromex: Ja mieszkam w Ełku i powinno tobie to wystarczyć. A na poważnie to jesteś wyjątkowym ignorantem, że nie rozumiesz tego że RB będzie przechodzić przez Ełk a więc należy realizować linię jako dwutorową co w przypadku odcinka Elk-B-stok to powrót do pierwotnego stanu sprzed kilkudziesięciu lat. Linia ta była dwutorowa aż do Olsztyna. Dziwne?

  • fromex – 24.08.2016

    "A na poważnie to jesteś wyjątkowym ignorantem, że nie rozumiesz tego że RB będzie przechodzić przez Ełk".Po pierwsze, xtrain, to znamy się od dawna, chyba z wojska, więc możemy sobie pojechać po uprzejmościach, no nie? Em, jakimś trafem wyczuwa ten niuans, tY nie, powinno to tobie wystarczyć. Po drugie, od kiedy słyszysz o RB?Em, z Twojej inspiracji sięgnąłem po mapę infrastruktury, a nie "zwykła mapę" :P No tu coś ciekawego faktycznie widać. Rzeczywiście do szczęścia brakuje jeszcze trakcji elektrycznej Korsz-Ełk, choć dalej zastanawiam się czy nie korzystniej dla rozkładu byłoby zmodernizować Ełk-Czerwonka (ale tu nakłady pewnie były by dużo większe, bo widzę, że szlakowa nie powala...), bo w zasadzie na zachód i tak jedzie się przez OlsztynNa swoją obronę napiszę tylko, że teren na wschód od Olsztyna i na zachód od linii Augustów-Suwałki-Gołdap, to dla mnie...., no nie było mnie tam :P

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....