TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jeszcze w tym roku do Gdańska 200 km/h
INFORAIL/PKP PLK - Opublikowano: 09.01.2015 12:28:22 4 komentarze
Jeszcze w tym roku do Gdańska 200 km/h

Do końca 2015 roku trasa Warszawa ?Trójmiasto zostanie wyposażona w systemy zapewniające bezprzewodowe przekazywanie sygnałów z semaforów do kabiny maszynisty ?informuje rzecznik prasowy PKP PLK Maciej Dutkiewicz. Pozwoli to na przyśpieszenie pociągów do 200 km/h, skrócenie czasu przejazdu ze stolicy na wybrzeże do 2h 37 min, a także na podwyższenie bezpieczeństwa. Na magistrali do Gdańska działają już urządzenia, które automatycznie wykrywają awarie lokomotyw i wagonów.

Zdalna kontrola stanu technicznego pociągówUrządzenia (DSAT), przeznaczone do wykrywania awarii taboru zagrażających bezpieczeństwu ruchu kolejowego działają zdalnie. Mierzą bezkontaktowo przy pełnej prędkości pociągu temperaturę kół i siłę, z jaką oddziałują koła na szyny. Nieprawidłowości, np. przegrzane łożyska, zakleszczone hamulce, czy nadmierne oddziaływania dynamiczne pociągu na tory są automatycznie przekazywane do dyżurnych ruchu. ?Informacje te zapewniają nie tylko podwyższenie poziomu bezpieczeństwa. Dzięki nim wydłuża się czas życia infrastruktury kolejowej i zmniejszają się koszty utrzymania taboru kolejowego ?wyjaśnia dr inż. Mariusz Buława, prezes firmy Voestalpine Tens, która na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. montowała urządzenia na linii E 65 Warszawa ?Gdynia. Koszt inwestycji to ponad 26 mln zł brutto.Dodatkowa kontrola bezpieczeństwa ruchu Montaż urządzeń do zdalnego wykrywania awarii taboru towarzyszy budowie, na trasie ze stolicy do Trójmiasta, europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS - European Rail Traffic Management System). Działanie systemu ERTMS polega na przekazywaniu z pomocą fal radiowych informacji o sygnałach, które maszynista zobaczy na semaforach dopiero za kilka kilometrów. Prowadzący pociąg otrzymuje informację o dozwolonej prędkości na poszczególnych odcinkach trasy, a ewentualne jej przekroczenie powoduje automatyczne wymuszenie hamowania. Niemożliwe jest również pominięcie przez maszynistę sygnału 'stój' na semaforze, ponieważ system automatycznie zatrzyma pociąg.  System zapewnia również cyfrową, bezprzewodową łączność pomiędzy dyżurnym ruchu a maszynistą oraz cyfrową transmisję danych.

Wdrożenie systemu podniesienie poziom bezpieczeństwa ruchu pociągów. Zwiększy się także przepustowości linii. Pociągi pasażerskie z Warszawy do Gdyni, na wybranych odcinkach, pojadą z prędkością powyżej 160 km/h. Ważna inwestycja PKP PLKJest to ostatni etap realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacji magistrali Warszawa ?Gdynia oraz dostosowanie jej parametrów do standardów międzynarodowych, zapewniających bezpieczny ruch pociągów pasażerskich i towarowych. Kompleksowa modernizacja 350 km linii E65 na odcinku Warszawa ?Gdynia, objęła przebudowę i wymianę 850 km torów wraz z siecią trakcyjną, budowę 150 nowych peronów, ponad 600 obiektów inżynieryjnych takich jak, wiadukty kolejowe, drogowe, przejścia dla pieszych, przepusty.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
EMTRS
Gdańsk
  • dankann – 09.01.2015

    Linia wg specyfikacji przygotowana będzie pod prędkość 200 km/h dla składów z wychylnym pudłem, czyżby początek problemów z niedoposażeniem Pendolino ?

  • 3433 – 09.01.2015

    Pędolino to hit

  • – 11.01.2015

    No to jakto jest z tym pendolino? Mimo, że trasa jest na 200 ond będą jeździć tylko 160?

  • manfred – 12.01.2015

    A co z przejazdami i przejściami dla pieszych przez tory? SOK bedzie rozstawiane przed każdym przejazdem EICP?A gdzie jest ogrodzenie torowiska na całej jego długości?OJ BEDZIE SIE DZIAŁO!!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....