Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jeszcze w tym roku szybciej do Niemiec

inforail
02.05.2016 19:33
0 Komentarzy

Powstaje nowy mostgraniczny nad Nysą Łużycką, dłuższy, bardziej wytrzymały, bezpieczniejszy iprzygotowany do przejazdu większej liczby pociągów.

Zakres prac przekroczył już 70 procent zadania. Od grudniapowinien zapewnić sprawny przejazd pociągów pomiędzy Polską a Niemcami naodcinku Bielawa Dolna ? Horka. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.jest warta 23 mln zł.

Zgodnie z harmonogramem, w miejscu nowej przeprawy stoi juższeść, żelbetowych podpór mostowych oraz przyczółków. Ich budowę poprzedziłorozebranie elementów starej, wyeksploatowanej budowli. Wykonawca pracuje terazprzy budowie pięciu nowych betonowych przęseł. Na nich zostaną ułożone dwa tory. Wykonano już robotypod jeden tor. Do połowy roku zakończone zostaną prace przy przęsłach dladrugiego. Szerokość mostu wyniesie 11 m. Jesienią na nowym moście rozpoczniesię montaż torów, a później sieci trakcyjnej oraz urządzeń zabezpieczających,niezbędnych do bezpiecznego kursowania pociągów.

Nowa, żelbetowa konstrukcja mostu pozwoli na prowadzenieciężkich składów pociągów towarowych, o nacisku na oś do 221 kN. Na starymmoście ruch pociągów był tylko po jednym torze, z ograniczeniem prędkości do 50km/h. Nowy obiekt będzie przystosowany do jazdy pociągów z prędkością do 120km/h po dwóch torach. Zelektryfikowany odcinek, wyposażony w nowe urządzeniaautomatyki i telekomunikacji zwiększy bezpieczeństwo ruchu i przepustowośćlinii.

Most zapewni najkrótsze połączenie kolejowe z Wrocławia doLipska i Berlina. Po modernizacji z przeprawy będzie mogło korzystać w ciągudoby nawet ponad 150 pociągów towarowych i pociągi pasażerskie.

Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budowamostu nad Nysą Łużycką prowadzona jest równolegle z rozbudową i elektryfikacjąlinii: Knappenrode ? Horka ? granica państwa przez niemieckiego zarządcęinfrastruktury kolejowej DB Netz AG. Oba projekty toczą się dzięki współpracyzarządców infrastruktury kolejowej w ramach polsko-niemieckiej GrupyInfrastrukturalnej.

Projekt mostowy istotnie poprawia sprawność i bezpieczeństwoprzewozów na styku polskiej i niemieckiej sieci kolejowej oraz usprawniapołączenia na osi wschód ? zachód. Nowy most i wcześniejsza modernizacja lini E 30 Opole ? Wrocław ?Węgliniec ? granica państwa oraz elektryfikacja linii po stronie niemieckiej,stworzą nowe możliwości dla transportu kolejowego między sąsiadującymi krajami.To sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótsza orazbardziej komfortowa podróż dla pasażerów.

Wartość realizowanego projektu ?Modernizacja linii kolejowejE 30, etap II, odcinek Bielawa Dolna ? Horka: budowa mostu przez Nysę Łużyckąoraz elektryfikacja? wynosi ok. 23 mln zł.


Komentarze