TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Już pięć wagonów 141A-20 w PKP Intercity. Niebieskie drzwi to wymóg unijny
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.04.2020 12:45:38 1 komentarz
Już pięć wagonów 141A-20 w PKP Intercity. Niebieskie drzwi to wymóg unijny

Jak już pisaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity rozpoczęły odbiory wagonów 141A-20. Po Świętach mają pojawić się w ruchu regularnym.

Do tej pory odebraliśmy 5 wagonów 141A-20. Wagony będą sukcesywnie włączane do składów po świętach. W pierwszej kolejności znajdą się w zestawieniach pociągów: IC Morcinek i IC Sztygar, później IC Bolko. Pojazdy zostały wyposażone w szereg udogodnień przeznaczonych dla pasażerów m.in. WiFi, monitoring, gniazdka elektryczne, klimatyzację oraz wejścia USB. Stoliki w przedziałach 1. klasy są również wyposażone w ładowarki indukcyjne – poinformował nas Piotr Mazur z Biura Prasowego przewoźnika.  

Na łamach InfoRail.pl zwracaliśmy uwagę na nową – niebieską – malaturę drzwi.  

Pojazdy posiadają drzwi w nowym malowaniu, zgodnym z rozporządzeniem Komisji Europejskiej określającym techniczne wymagania dotyczące dostępności kolei dla pasażerów o szczególnych potrzebach – wyjaśnia przedstawiciel przewoźnika.  

Wagony mogą osiągać prędkość maksymalną 160 km/h.

Modernizacja wagonów jest wykonywana w ramach umowy z Pesa Bydgoszcz S.A. na wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3. poziomie utrzymania 40 wagonów osobowych (AB), z opcją na dodatkowe 20 wagonów. Wartość zamówienia z prawem opcji: 248 337 000,00 zł brutto.

Gdzie pojadą?

PKP Intercity podają, że po zakończeniu całego zamówienia wagony AB będzie można spotkać na trasach:

·       Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok),

·       Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok),

·       Kraków/Lublin – Katowice – Wrocław – Zielona Góra – Szczecin – (Świnoujście)

·       Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/ (Gorzów Wlkp.)

·       Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra

Przewoźnik przypomina, że modernizacja w sumie 245 wagonów przez PESA Bydgoszcz realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 dla projektów "Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A." (P1) i "Przyspieszamy komfortowo – unowocześnianie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A." (P2). PKP Intercity podpisało umowy na realizację tych projektów z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) w kwietniu 2018 roku (P1) i w czerwcu 2018 roku (P2). Pozyskane środki w kwocie 654 mln zł są elementem największego programu inwestycyjnego w historii spółki "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji", którego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
PESA
wagon
modernizacja
141A-20
  • DarekP – 13.04.2020

    Pytanie pomocnicze - jak to się stało, że wymogi tego rozporządzenia nie dotknęły wagonów 174A z tych samych projektów? Czarny pas dla bajeru dało się wcisnąć, ale już o drzwiach nie pomyślano?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....