TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kampania 2019: PSL zapowiada reaktywację lokalnych linii kolejowych
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 30.09.2019 16:00:25
Kampania 2019: PSL zapowiada reaktywację lokalnych linii kolejowych (foto: UMWŚ)

Prezes PSL Władysław Kosiniak-Kamysz zapowiedział reaktywację zlikwidowanych przed laty połączeń kolejowych do małych miejscowości. Jako przykład podał przywrócenie kursowania pociągów na "szczucince" - trasie z Tarnowa do Szczucina w Małopolsce i dalej do Buska Zdroju w Świętokrzyskiem.

W niedzielę "szczucinką" z Tarnowa do Żabna wyruszył pociąg retro złożony z parowozu i wagonów z pierwszej połowy XX-wieku, zorganizowany w ramach w projekty Małopolskie Szlaki Turystyki Kolejowej. Przejazd cieszył się wielkim zainteresowaniem tarnowian – wszystkie bilety zostały szybko rozsprzedane.

"My uważamy że najpierw trzeba zmodernizować dworce kolejowe w małych miejscowościach, trzeba puścić pociągi wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, bo to jest też ekologiczny transport" - powiedział Kosiniak-Kamysz podczas niedzielnego briefingu na dworcu PKP w Tarnowie.

Prezes PSL, który jest "jedynką" komitetu PSL w okręgu nr 15 obejmującym Tarnów i powiaty: bocheński, brzeski, dąbrowski, proszowicki, tarnowski, wielicki, zaznaczył, że PSL wciąż przypomina hasło "tiry na tory", które za rządów koalicji PO-PSL nie zostało w pełni zrealizowane. "Wciąż jest bardzo dużo transportu kołowego, bardzo dużo tirów na polskich drogach a brak wykorzystania połączeń kolejowych" - ocenił.

Prezes ludowców wskazał, że takie lokalne połączenia kolejowe jak "szczucinka", które były masowo likwidowane na przełomie XX/XXI w. wymagają wsparcia, modernizacji, przebudowy dworców.

"Wymagane jest wiele inwestycji na trasie od Tarnowa do Szczucina, ale to jest możliwe - trzeba też rozszerzyć tę trasę do Buska Zdroju, wtedy to będzie połączenie turystyczne" - zapowiedział.

"Będziemy współpracować ze wszystkimi, którzy chcą modernizacji tej trasy, chcą przywrócenia +szczucinki+, chcą dać szansę nie tylko na transport wycieczkowy, weekendowy, świąteczny, który daje wiele wrażeń pozytywnych, ale też codzienny transport do miejsca pracy i nauki" - zadeklarował Kosiniak-Kamysz.

Jak przypomniał, linia kolejowa Tarnów -Szczucin i dalej Busko-Zdrój byłaby kolejnym połączeniem dwóch województw: małopolskiego i świętokrzyskiego, po budowanym właśnie moście drogowym na Wiśle między Borusową i Nowym Korczynem.

"Udało się nam przeforsować most w Nowym Korczynie, zaczęliśmy tę budowę, dzisiaj nasi następcy ją kontynuują i bardzo dobrze. Trzeba postawić kolejny krok w połączeniu województwa małopolskiego z województwem świętokrzyskim – linia kolejowa do Buska Zdroju będzie tego najlepszym przykładem" - ocenił prezes PSL.

50-kilometrowa linia kolejowa nr 115 Tarnów – Szczucin, nazywana "szczucinką" została oddana do użytku w 1906 roku. W przeszłości cieszyła się dużą popularnością - przewoziła m.in. pracowników do okolicznych fabryk. Planowano nawet jej elektryfikację i wydłużenie ze Szczucina do Buska-Zdroju w woj. świętokrzyskim. Po 1989 r. linia straciła na znaczeniu - przewozy pasażerskie zawieszono na niej w 2000 r., a towarowe w 2006 r.

Po tej dacie Stowarzyszenie Miłośników Kolei zorganizowało dwukrotnie przejazdy specjalne po trasie "szczucinki". W czerwcu 2006 r. po raz ostatni udało się przejechać całą trasę z Tarnowa do Szczucina; w styczniu 2012 r. w ramach Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbyła się podróż autobusem szynowym z Tarnowa do Żabna. Z powodu złego stanu infrastruktury kolejowej przejazd dalszego odcinka do Szczucina nie był już możliwy.

Marcin Mikos, kandydat PSL w okręgu nr 15 ocenił, że mieszkańcy ziemi tarnowskiej wciąż mają ogromny sentyment do tego pociągu, do tej linii kolejowej. "Nie o sentymenty tutaj jednak chodzi – ta linia jest potrzebna dla rozwoju gospodarczego Tarnowa, dąbrowszczyzny, jest potrzebna dla wzmocnienia transportu, poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, zwłaszcza na newralgicznym odcinku Tarnów - Szczucin, a także dla rozwoju turystycznego tych obszarów" - zaznaczył



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kampania wyborcza
linia kolejowa
  • Piotr Figiel – 30.09.2019

    Szkoda że przy okazji nie piszecie Państwo ile pracy marszałek Mazowsza Adam Struzik wkłada w to aby nie wydłużyć pociągów z Małkini do Czyżewa.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....