TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Karnowski: Systemy w Intercity są archaiczne
INFORAIL/POLSKIE RADIO - Opublikowano: 27.07.2015 16:13:29 5 komentarzy
Jakub Karnowski (foto: PKP SA)

Na początku przyszłego roku 70 procent taboru Intercity stanowić będą składy nowe albo zmodernizowane. To wszystko kolej robi też po to, aby dobrze przygotować się na liberalizację rynku przewozów pasażerskich w Europie. Już dzisiaj musimy konkurować z przewoźnikami drogowymi i z liniami lotniczymi, ale po roku 2019 będziemy musieli zmierzyć się też z innymi europejskimi przewoźnikami kolejowymi i chcemy być na to gotowi - mówi w Polskim Radiu prezes PKP SA Jakub Karnowski. Chcemy, żeby PKP Intercity przeszło drogę PKP Cargo, dzisiaj drugiego przewoźnika towarowego w Europie.

Przełomem było pojawienie się Pendolino

Przełomem było pojawienie się na naszych torach w połowie grudnia ubiegłego roku Pendolino, czyli pociągów Express Intercity Premium. Przede wszystkim, jeśli chodzi o czas podróży. Z Warszawy do Gdańska pojedziemy obecnie w 2 godziny i 58 minut, a do Wrocławia 3 godziny i 42 minuty. Dzięki temu w tym roku - po raz pierwszy od 4 lat - PKP odzyskuje pasażerów. Na koniec czerwca tego roku wzrost wyniósł blisko 30 procent - mówi prezes. Wierzę, że tak będzie dalej, bo kolej ma wiele zalet. W pociągu można poczytać gazetę i napić się piwa, a dworce są w centrach miast i nie trzeba tracić czasu na dojazdy - wyjaśnia Karnowski. Planujemy, że w tym roku Intercity przewiezie około 30 milionów pasażerów, a to byłoby o 5 milionów więcej niż w 2014.

Kolejne wyzwania

Wyzwania ciągle jednak są, chociażby te związane z systemem sprzedaży biletów. Jakby mnie zapytano, co najbardziej szwankuje i co najbardziej rozminęło się z moimi oczekiwaniami sprzed 3 lat to powiedziałbym, że to informatyka, szeroko rozumiana - mówi Jakub Karnowski. Systemy w Intercity są archaiczne, ale po wpadce z ubiegłego roku, kiedy na miesiąc przed uruchomieniem Pendolino system się zawiesił i nie można było przeprowadzać transakcji - sprawę tę traktujemy priorytetowo - deklaruje prezes. Chcemy system poprawiać, chociaż łatwo nie jest. Może trudno w to uwierzyć, ale jeszcze kilka lat temu w spółce PKP Informatyka panowało przekonanie, że przy systemie mogą pracować tylko i wyłącznie informatycy kolejowi. To oczywiście nieprawda i zmienimy to - zapowiada Karnowski.

Jakub Karnowski miłośnikiem kolei nie jest. Szczerze to przyznaje. Oczywiście doceniam ich znaczenie w rozwoju gospodarczym - zastrzega od razu. Moje miasto powstało dzięki rozwojowi kolei, ale pociągi jako takie mnie nie fascynują - wyznaje prezes PKP S.A.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SA
PKP Intercity
  • Mateusz – 27.07.2015

    Ja czekam na moment kiedy wszyscy operatorzy kolejowi będą mówić razem jednym głosem. Myślę, że dopiero wtedy będę naprawdę wstanie coś zrobić aby odzyskać pasażerów.

  • Kuba – 27.07.2015

    To jakim cudem osoba, która nie jest miłośnikiem kolei zajmuje takie stanowisko!?

  • Buba – 28.07.2015

    @Kuba ... bo"miłośnicy" kolei nie potrafią liczyć. Poza tym z tej wielkiej miłości tak ją ściskali że prawie zadusili.

  • gutek – 28.07.2015

    a co zamierzają zrobić z ED74

  • lena – 05.08.2015

    Masz we Wrocławiu Koleje Dolnośląskie z prezesem i dyrektorami miłośnikami. Większego bajzlu na torach (odwołania, opóźnienia, zero rezerwy, na bakier z serwisem i bezpieczeństwem) od lat nie ma i nic się tam nie zmienia. Poczytaj infokolej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....