TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

KD: Połączenia do Liberca były najdroższymi z finansowanych przez województwo
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.03.2017 08:48:11 11 komentarzy
KD: Połączenia do Liberca były najdroższymi z finansowanych przez województwo

Wracamy do sprawy wypowiedzenia umowy przed Koleje Dolnośląskie na wykonywanie połączeń do Liberca. Poznaliśmy stanowisko polskiego przewoźnika.

Umowa pomiędzy Kolejami Dolnośląskimi S.A. a Ceske Drahy a.s., w sprawie organizacji połączeń kolejowych na trasie Liberec ? Szklarska Poręba, została wypowiedziana przez stronę polską 28 lutego br., z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia ? poinformował nas Konrad Antkowiak rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. Pomimo tego faktu Koleje Dolnośląskie prowadzą negocjacje z czeskim partnerem, dotyczące racjonalizacji kosztów tego połączenia, które obecnie z uwagi na stawki narzucone przez Ceske Drahy a.s. należą do najdroższych w województwie. Ponadto toczą się prace nad przygotowaniem i wdrożeniem alternatywnego modelu obsługi tej linii, który zaspokoi potrzeby pasażerów korzystających z tego połączenia. Umowa została wypowiedziana przez Koleje Dolnośląskie ze względu na bardzo wysokie koszty po stronie czeskiego przewoźnika, które wzrosły wraz z nowym rozkładem jazdy. W efekcie połączenia do/z Liberca stały się najdroższymi w uruchomieniu pociągami pasażerskimi finansowanymi obecnie przez samorząd województwa dolnośląskiego ? dodał Antkowiak.

Fakt prowadzenia rozmów z Kolejami Dolnośląskimi potwierdza też rzeczniczka prasowa Kolei Czeskich Radka Pistoriusová. Chcemy utrzymać to połączenie głównie z uwagi na duże zainteresowanie tymi połączeniami ze strony turystów. To właśnie oni stanowią największą grupę pasażerów ? powiedziała przedstawicielka CD.



Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
Ceske Drahy
Liberec
Szklarska Poręba
  • jacek – 14.03.2017

    Tu są dwie strony medalu. Z jednej strony, oznaczałoby to kolejny regres w sieci połączeń transgranicznych, która jest w Polsce bardzo uboga, co niestety dotyczy także połączeń z Czechami, których potencjał jest chyba największy. Z drugiej strony, frekwencja w pociągach ze SP do Liberca była bardzo różna - na odcinku SP-Harrachov czasem wynosiła 150% (weekend majowy), a czasem 20% (dni robocze w wakacje). Ciekawe więc, jak wyglądało to na co dzień.

    Trudna sprawa - zawiesić niekoniecznie priorytetowe, ale bardzo wygodne połączenie z potencjałem, czy poczekać 2 lata, aż zafunkcjonuje w społecznej świadomości? A może najlepsza droga to ucieczka do przodu i bezpośrednie kursy Jelenia Góra-Liberec? :)

  • techno – 14.03.2017

    Ta ucieczka do przodu to świetny pomysł. Póki co to dodatkowa przesiadka na trasie np. z Warszawy tudzież innego Poznania raczej nie jest rozwiązaniem idealnym.

  • JanuszJG – 14.03.2017

    Według mojej oceny Koleje Dolnośląskie powinny uruchomić bezpośrednią relację Jelenia Góra - Liberec. Wiąże się to oczywiście mniejszą liczbą połączeń relacji Szklarska Poręba Górna - Wrocław Główny. Jednak jeżeli to ma być jedyna opcja ratunku bezpośrednich pociągów do Czech, to najwidoczniej trzeba zaryzykować. Oczywiście KD posiadają SA134, którymi mogą wjechać na teren Czech.

  • jacek – 14.03.2017

    W grę wchodzi także "zbohemizowanie" dwóch z czterech Linków, jakimi dysponują KD. Wówczas CD i KD wspólnymi siłami obsługiwałyby swoimi Linkami ten odcinek.

  • jacek – 14.03.2017

    Dałoby się to zrobić bez strat dla innych połączeń:
    - Impulsy z Wrocławia kończyłyby bieg w JG, przez co można byłoby troszeczkę zwiększyć liczbę połączeń na trasach zelektryfikowanych obsługiwanych przez KD;
    - Linki przestałyby obsługiwać linie zelektryfikowane - w przypadku relacji z Kudowy-Zdrój i Żar do Wrocławia nastąpiłoby skrócenie biegu tych pociągów do stacji węzłowych (Legnica, Kłodzko), gdzie byłyby szybkie przesiadki do pociągów REGIO/KD obsługiwanych przez EN57/Impulsy;
    - Jak najszybsza elektryfikacja odcinka Węgliniec-Zgorzelec z przedłużeniem na jeden peron w Goerlitz;

  • emeryt – 14.03.2017

    Pociągi Jelenia Góra-Liberec jak najbardziej.Jednak problem pojawia się z taborem.Polskie SA134 na odcinku Korenov-Tanvald zahaczają elementami o szynę zębatą.Jednostki 840 były produkowane z przeznaczeniem na tą linie więc problemu nie mają.Nie wiem natomiast czy Linki by tam przejechały.

  • Jerzy_CZ – 15.03.2017

    Trzeba byłoby wyposażyć SA134 w hamulec szynowy (jeżeli go jeszcze nie ma), inaczej problemu nie widzę. Połączenie Jelenia Góra - Liberec byłoby bardzo fajne, tylko trzeba trzymać takt, obowiązujący na odcinku Liberec - Tanvald (w szczycie co 30 minut).

  • Jerzy_CZ – 15.03.2017

    I nie wierzę, że to połączenie jest najdroższe z wszystkich. Ile płacą KD za kursy do Drezdna na niemieckim taborze i ponad 160km odcinku z Wrocławia do granicy? I ile płacą tutaj za 16 km? Tej podstawowej informacji niestety brak.

  • kolejFAN – 15.03.2017

    @ Drezna! żadnego drezdna!
    Oczywiście że Czesi się nie zgodzą na żadne kursy polskimi pejsozłomami na swoje terytorium , stadlery są bardzo komfortowe i są przypisane na linię Tanvald-Harrachov więc CD nie zgodzą się na żadne inne rozwiązania..
    Niech KD zastanowią się nad wyrzucaniem pieniędzy w błoto w kikucie relacje do Dzierżoniowa czy Świdnicy a nie demolują linię transgraniczną i w dodatku nadszarpując fatalną opinię polskich spółek kolejowych w Czechach!

  • joy – 15.03.2017

    Ciekawe, że wszyscy obstają za tym, żeby pieniądze polskiego podatnika były transferowane do czech i to w imię czego? połączenia turystycznego, z którego głownie korzystają ..... czesi.

  • biegacz – 26.03.2017

    @joy: Nieprawda, Polacy też korzystają z tego połączenia, wystarczy popatrzeć jakie tłumy wsiadają w Szklarskiej Porębie. Jeśli Polaków jest mniej niż Czechów to jest to winą tylko i wyłącznie polskiego przewoźnika, który nie potrafi ułożyć rozkładu jazdy dobrego dla Polaków. Polana Jakuszycka jest w Polsce i zawsze więcej jeździło tam Polaków niż Czechów. Problem tylko w tym że... samochodami, podczas gdy Czesi pociągami. Poza tym nieprawdą jest, że są to najdroższe pociągi na Dolnym Śląsku (jak twierdzi Antkowiak), dużo droższe są pociągi z Wrocławia do Drezna, na które trzeba wynajmować jednostki od Deutsche Bahn. Niemcom płacimy za dużo większą liczbę pociągokilometrów (odcinek Zgorzelec - Wrocław, podczas gdy tu mamy tylko 10-km ogryzek od granicy do Szklarskiej Poręby) i do Drezna nie jeżdżą tłumy jak do Harrachowa tylko... zaledwie średnio 5 osób na pociąg.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...