TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

KD: Połączenia do Liberca były najdroższymi z finansowanych przez województwo
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.03.2017 08:48:11 11 komentarzy
KD: Połączenia do Liberca były najdroższymi z finansowanych przez województwo

Wracamy do sprawy wypowiedzenia umowy przed Koleje Dolnośląskie na wykonywanie połączeń do Liberca. Poznaliśmy stanowisko polskiego przewoźnika.

Umowa pomiędzy Kolejami Dolnośląskimi S.A. a Ceske Drahy a.s., w sprawie organizacji połączeń kolejowych na trasie Liberec ? Szklarska Poręba, została wypowiedziana przez stronę polską 28 lutego br., z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia ? poinformował nas Konrad Antkowiak rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. Pomimo tego faktu Koleje Dolnośląskie prowadzą negocjacje z czeskim partnerem, dotyczące racjonalizacji kosztów tego połączenia, które obecnie z uwagi na stawki narzucone przez Ceske Drahy a.s. należą do najdroższych w województwie. Ponadto toczą się prace nad przygotowaniem i wdrożeniem alternatywnego modelu obsługi tej linii, który zaspokoi potrzeby pasażerów korzystających z tego połączenia. Umowa została wypowiedziana przez Koleje Dolnośląskie ze względu na bardzo wysokie koszty po stronie czeskiego przewoźnika, które wzrosły wraz z nowym rozkładem jazdy. W efekcie połączenia do/z Liberca stały się najdroższymi w uruchomieniu pociągami pasażerskimi finansowanymi obecnie przez samorząd województwa dolnośląskiego ? dodał Antkowiak.

Fakt prowadzenia rozmów z Kolejami Dolnośląskimi potwierdza też rzeczniczka prasowa Kolei Czeskich Radka Pistoriusová. Chcemy utrzymać to połączenie głównie z uwagi na duże zainteresowanie tymi połączeniami ze strony turystów. To właśnie oni stanowią największą grupę pasażerów ? powiedziała przedstawicielka CD.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
Ceske Drahy
Liberec
Szklarska Poręba
  • jacek – 14.03.2017

    Tu są dwie strony medalu. Z jednej strony, oznaczałoby to kolejny regres w sieci połączeń transgranicznych, która jest w Polsce bardzo uboga, co niestety dotyczy także połączeń z Czechami, których potencjał jest chyba największy. Z drugiej strony, frekwencja w pociągach ze SP do Liberca była bardzo różna - na odcinku SP-Harrachov czasem wynosiła 150% (weekend majowy), a czasem 20% (dni robocze w wakacje). Ciekawe więc, jak wyglądało to na co dzień.Trudna sprawa - zawiesić niekoniecznie priorytetowe, ale bardzo wygodne połączenie z potencjałem, czy poczekać 2 lata, aż zafunkcjonuje w społecznej świadomości? A może najlepsza droga to ucieczka do przodu i bezpośrednie kursy Jelenia Góra-Liberec? :)

  • techno – 14.03.2017

    Ta ucieczka do przodu to świetny pomysł. Póki co to dodatkowa przesiadka na trasie np. z Warszawy tudzież innego Poznania raczej nie jest rozwiązaniem idealnym.

  • JanuszJG – 14.03.2017

    Według mojej oceny Koleje Dolnośląskie powinny uruchomić bezpośrednią relację Jelenia Góra - Liberec. Wiąże się to oczywiście mniejszą liczbą połączeń relacji Szklarska Poręba Górna - Wrocław Główny. Jednak jeżeli to ma być jedyna opcja ratunku bezpośrednich pociągów do Czech, to najwidoczniej trzeba zaryzykować. Oczywiście KD posiadają SA134, którymi mogą wjechać na teren Czech.

  • jacek – 14.03.2017

    W grę wchodzi także "zbohemizowanie" dwóch z czterech Linków, jakimi dysponują KD. Wówczas CD i KD wspólnymi siłami obsługiwałyby swoimi Linkami ten odcinek.

  • jacek – 14.03.2017

    Dałoby się to zrobić bez strat dla innych połączeń:- Impulsy z Wrocławia kończyłyby bieg w JG, przez co można byłoby troszeczkę zwiększyć liczbę połączeń na trasach zelektryfikowanych obsługiwanych przez KD;- Linki przestałyby obsługiwać linie zelektryfikowane - w przypadku relacji z Kudowy-Zdrój i Żar do Wrocławia nastąpiłoby skrócenie biegu tych pociągów do stacji węzłowych (Legnica, Kłodzko), gdzie byłyby szybkie przesiadki do pociągów REGIO/KD obsługiwanych przez EN57/Impulsy;- Jak najszybsza elektryfikacja odcinka Węgliniec-Zgorzelec z przedłużeniem na jeden peron w Goerlitz;

  • emeryt – 14.03.2017

    Pociągi Jelenia Góra-Liberec jak najbardziej.Jednak problem pojawia się z taborem.Polskie SA134 na odcinku Korenov-Tanvald zahaczają elementami o szynę zębatą.Jednostki 840 były produkowane z przeznaczeniem na tą linie więc problemu nie mają.Nie wiem natomiast czy Linki by tam przejechały.

  • Jerzy_CZ – 15.03.2017

    Trzeba byłoby wyposażyć SA134 w hamulec szynowy (jeżeli go jeszcze nie ma), inaczej problemu nie widzę. Połączenie Jelenia Góra - Liberec byłoby bardzo fajne, tylko trzeba trzymać takt, obowiązujący na odcinku Liberec - Tanvald (w szczycie co 30 minut).

  • Jerzy_CZ – 15.03.2017

    I nie wierzę, że to połączenie jest najdroższe z wszystkich. Ile płacą KD za kursy do Drezdna na niemieckim taborze i ponad 160km odcinku z Wrocławia do granicy? I ile płacą tutaj za 16 km? Tej podstawowej informacji niestety brak.

  • kolejFAN – 15.03.2017

    @ Drezna! żadnego drezdna!Oczywiście że Czesi się nie zgodzą na żadne kursy polskimi pejsozłomami na swoje terytorium , stadlery są bardzo komfortowe i są przypisane na linię Tanvald-Harrachov więc CD nie zgodzą się na żadne inne rozwiązania..Niech KD zastanowią się nad wyrzucaniem pieniędzy w błoto w kikucie relacje do Dzierżoniowa czy Świdnicy a nie demolują linię transgraniczną i w dodatku nadszarpując fatalną opinię polskich spółek kolejowych w Czechach!

  • joy – 15.03.2017

    Ciekawe, że wszyscy obstają za tym, żeby pieniądze polskiego podatnika były transferowane do czech i to w imię czego? połączenia turystycznego, z którego głownie korzystają ..... czesi.

  • biegacz – 26.03.2017

    @joy: Nieprawda, Polacy też korzystają z tego połączenia, wystarczy popatrzeć jakie tłumy wsiadają w Szklarskiej Porębie. Jeśli Polaków jest mniej niż Czechów to jest to winą tylko i wyłącznie polskiego przewoźnika, który nie potrafi ułożyć rozkładu jazdy dobrego dla Polaków. Polana Jakuszycka jest w Polsce i zawsze więcej jeździło tam Polaków niż Czechów. Problem tylko w tym że... samochodami, podczas gdy Czesi pociągami. Poza tym nieprawdą jest, że są to najdroższe pociągi na Dolnym Śląsku (jak twierdzi Antkowiak), dużo droższe są pociągi z Wrocławia do Drezna, na które trzeba wynajmować jednostki od Deutsche Bahn. Niemcom płacimy za dużo większą liczbę pociągokilometrów (odcinek Zgorzelec - Wrocław, podczas gdy tu mamy tylko 10-km ogryzek od granicy do Szklarskiej Poręby) i do Drezna nie jeżdżą tłumy jak do Harrachowa tylko... zaledwie średnio 5 osób na pociąg.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....