Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

KE twierdzi, że modernizacja linii kolejowej Warszawa-Poznań jest niezbędna

inforail
22.03.2017 13:23
0 Komentarzy

Komisja Europejskapotwierdziła, że inwestycja w linię kolejową E 20 Warszawa – Poznań wpisuje sięw realizację unijnej polityki transportowej – poinformowały w środowymkomunikacie PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jak precyzują PKP PLK, wchodząca w skład KomisjiEuropejskiej Dyrekcja Generalna ds. Mobilności i Transportu odpowiedziała w tensposób na list Fundacji Pro Kolej, dotyczący projektu modernizacji liniikolejowej E 20 na odcinku Sochaczew ? Swarzędz.

W środowym komunikacie PKP PLK czytamy, że według KE liniakolejowa łącząca Warszawę z Poznaniem jest bardzo istotną częścią korytarzatransportowego TEN-T Morze Północne – Bałtyk, jednego z dziewięciupriorytetowych korytarzy wyznaczających podstawowe kierunki inwestycji nanajbliższe lata, w szczególności dla instrumentu „Łącząc Europę”.

Komisja poinformowała też, że linie kolejowe w głównychkorytarzach muszą posiadać odpowiednią przepustowość oraz gwarantować właściwypoziom bezpieczeństwa.

Według KE, w zakresie tej inwestycji, przed zatwierdzeniemdofinansowania projektu przez Komisję Europejską, wniosek PKP Polskich LiniiKolejowych, złożony w konkursie CEF w 2015 r., został pozytywnie oceniony przezniezależnych ekspertów, których zadaniem jest weryfikacja trafności realizacjiposzczególnych przedsięwzięć, w tym również w zakresie analizy kosztów i korzyści.

PKP PLK informowały, że modernizacja trasy E 20 Warszawa ?Poznań to dokończenie projektu rozpoczętego w latach dziewięćdziesiątych, którynie obejmował pełnego zakresu prac na tej trasie. Według PKP PLK brakmodernizacji linii oznaczałby degradację trasy, brak oczekiwanej oferty dladalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych przewozów pasażerskich oraz pogorszenieprzewozów towarowych.

PKP PLK informują, że obecny stan techniczny linii E 20 naodcinku Sochaczew ? Swarzędz nie pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej160 km/h na ponad 60 km linii, a dalsza eksploatacja, bez przeprowadzenia pracmodernizacyjnych, nie pozwoli na utrzymanie aktualnie obowiązującej prędkości.Ponadto, stan techniczny urządzeń sterowania ruchem na części posterunkówpowinien gwarantować wyższy poziom bezpieczeństwa.

Jak informuje PKP PLK, sieć trakcyjna jest jeszcze zlat siedemdziesiątych, podobnie jak znaczna część urządzeń sterowania ruchemkolejowym. Wymienić należy także odcinki linii kolejowej, a stacje niezapewniają oczekiwanego standardu obsługi.

Komentarze