Kierunki eksportowe Newagu: Włochy i Europa środkowo-wschodnia

inforail
30.05.2020 10:45
0 Komentarzy

Kierunki eksportoweNewagu pozostają w zasadzie niezmienione. Spółka idzie obraną drogą i chcekonsekwentnie realizować przyjęte już jakiś czas temu założenia. Takie wnioskimożna wyciągnąć z opublikowanego właśnie raportu za rok 2019.  

Włochy

Spółka zamierza poszerzać swoją obecność na włoskim rynku.Złożony został także wniosek o wydanie zezwolenia. Po otrzymaniu zezwolenia nadopuszczenie do eksploatacji dla EZT IMPULS 2 na włoskiej sieci kolejowej NEWAGdysponuje pojazdem w konfiguracji najczęściej kupowanej we Włoszech przezregiony i przewoźników prywatnych.

W 2019 podpisano drugą umowę wykonawczą z przewoźnikiemFerrovie del Sud Est na dostawę kolejnych 6 pojazdów wraz z opcją zamówienia kolejnych4 pojazdów.

Stale monitorowany jest rynek wąskotorowych spalinowychzespołów trakcyjnych (950 mm), gdzie NEWAG może zaoferować pojazd Vulcano.

Producent bierze udział w postępowaniu prowadzonym przezRegion Sycylii. Z uwagi na trwającą 5 lat procedurę odwoławczoskargową,postępowanie o udzielenia zamówienia publicznego prowadzonego przez RegionSycylii na dostawę 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych nadalpozostaje nierozstrzygnięte – Spółka wciąż oczekuje na decyzję Zamawiającego.

Czechy

NEWAG bierze także udział w postępowaniu na dostawę do 60spalinowych zespołów trakcyjnych do Czech, gdzie po wprowadzeniu zmian wdokumentacji postępowania, Zamawiający ponownie zaprosił do złożenia ofertwstępnych.

Lokomotywy także naeksport

Plany rozwoju sprzedaży NEWAG-u na rynkach zagranicznych zakładająintensyfikację działań w zakresie sprzedaży elektrycznych i spalinowych zespołówtrakcyjnych oraz lokomotyw elektrycznych, a także poszerzenie współpracy z partneramizagranicznymi przez wspólny udział w postępowaniach przetargowych w formiekonsorcjum. W kręgu zainteresowania w pierwszej kolejności znajdują się rynkieuropejskie, szczególnie krajów Europy Środkowej. Z myślą o nich w grudniu 2018podjęto decyzję o rozpoczęciu projektu rozwojowego w zakresie opracowania6-osiowej dwusystemowej lokomotywy elektrycznej. W roku 2020 rozpocznie sięprodukcja      prototypu lokomotywy.

Przy czym producent ma świadomość, na co wskazuje w raporcieza 2019 rok, że jego słabą stroną jest ograniczone doświadczenie w realizacjikontraktów eksportowych. Newag podaje również, że jedną z barier rozwoju jest m.in.certyfikacja pojazdów, z którą trzeba mierzyć się przy realizacji zamówień zinnych rynków.   

Komentarze