TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kolej do Myślenic odkorkuje Zakopiankę?
InfoRail.pl - Opublikowano: 08.09.2017 14:35:13 20 komentarzy
Kolej do Myślenic odkorkuje Zakopiankę?

Myślenice to jedyne duże miasto w okolicach Krakowa bez dostępu do kolei. W przyszłości może się to zmienić – informuje Małopolski Urząd Marszałkowski.

Wszystko dzięki podpisanemu dziś listowi intencyjnemu, w ramach którego Województwo Małopolskie oraz miasta i gminy: Kraków, Myślenice, Świątniki Górne, Siepraw oraz Sułkowice zobowiązały się do współpracy, by w jak najkrótszym czasie wybudować nową linię kolejową z Krakowa do Myślenic.

Zakopianka to jedna z najpopularniejszych krakowskich tras. Każdego dnia w godzinach porannego szczytu do Krakowa wjeżdża tamtędy ponad 5 tys. samochodów. Ich liczba znacznie się zmniejszy, kiedy wzdłuż krajowej 7 na od odcinku z Krakowa do Myślenic pobiegną tory, po których kursować będą pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zanim jednak to się stanie, niezbędne jest opracowanie szczegółowej koncepcji przebiegu nowej linii, która będzie efektem współpracy Województwa Małopolskiego i pięciu lokalnych samorządów.

W ciągu ostatnich lat na małopolskich torach dokonała się prawdziwa rewolucja. Przyzwyczailiśmy Małopolan do tego, że pociągi są tanie, szybkie, komfortowe i punktualne. Nic więc dziwnego, że połączenia uruchomione w ramach SKA z miesiąca na miesiąc biją kolejne rekordy popularności. Wierzę, że dzięki dziś nawiązanej współpracy Myślenice w przyszłości znajdą się na kolejowej mapie regionu, a mieszkańcy okolicznych gmin, którzy przesiądą się z samochodów do pociągów, będą mogli łatwiej i szybciej dojechać do szkoły, pracy czy na uczelnię – mówił marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.

Zakładana koncepcja ma przede wszystkim ustalić możliwości potencjalnego przebiegu linii kolejowej Kraków-Myślenice oraz włączenia jej w istniejący system Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zbadane zostaną zarówno możliwości techniczne inwestycji, jak i jej szacowane koszty. Nie lada wyzwaniem w wytyczeniu nowej linii kolejowej będzie dobre rozplanowanie poszczególnych przystanków i całej niezbędnej infrastruktury (np. dworce, parkingi). Koncepcja ma być gotowa już w przyszłym roku. Samorządowcy liczą, że jej opracowanie wzmocni szanse na wpisanie projektu do planów inwestycyjnych PKP PLK S.A.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Myślenice
Kraków
Małopolska
PKP PLK
  • Mbe – 08.09.2017

    Dobra inicjatywa, niestety bez dużych szans na szybką realizację, a szkoda !

  • As – 08.09.2017

    Wieliczka-Dobczyce-Myślenice-Mszana Dolna z odnogą Myślenice-Sułkowice-Kalwaria Zebrzydowska.

  • Stefan – 08.09.2017

    To samorządy będą linie kolejowe budować od teraz? Za dużo pieniędzy maja czy jak?

  • akuku – 08.09.2017

    Pomysł bardzo dobry. Były przedwojenne plany przedłużenia linii z Wieliczki do Mszany Dolnej, wraz z elektryfikacją całości do Zakopanego. Wiecej tutaj: KOLEJ elektryczna Kraków - Zakopane. Kraków 1939. Wydawnictwo Towarzystwa Górskich Kolei Elektrycznych.Mapka jest na stronie: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=444734&page=69

  • człek – 08.09.2017

    Pomysł kilkudziesięcioletni, konkretnie sprzed II Wojny Światowej. Nawet tamta trasa wydaje mi się odrobinę ciekawsza. Ale życzę by się udało. I to jak najszybciej

  • advisor – 08.09.2017

    Pomysł jest bardzo dobry (jak rzadko), ale pytanie, czy siatka połączeń zachęci ludzi do przesiadki na pociąg. Inaczej to bez sensu.

  • Andrzej – 08.09.2017

    No właśnie, bo albo miałby być to element większej całości, albo nie ma się co bawić w kolej. Gdyby miało się to kończyć w Myślenicach, to nie lepiej pomyśleć o czymś lekkim, typu tramwaj z końcówką na Borku Fałęckim?

  • mechanik – 09.09.2017

    Pomysł znany i bardzo dobry, ale zastanawia mnie jaki sposób chcą logicznie połączyć Myślenice, Świątniki Górne, Siepraw oraz Sułkowice. To lekki dysonans. Warto też pomyśleć już teraz zaplanować jej rozwój, a nie jak zawsze.

  • marian – 09.09.2017

    @mechanikJedynie Sułkowice są mocno na uboczu linii, która gdyby przebiegała przez pozostałe ośrodki, mogłaby być niemal prosta. Być może rola Sułkowic w systemie byłaby taka, że zostałyby one mocno powiązane z linią szybkimi autobusami dowożącymi pasażerów na leżącą 5-10 km na wschód stację w Myślenicach z efektywnymi, 5-minutowymi skomunikowaniami?Myślę, że to ciekawy pomysł, godny rozważenia, ale ważniejsze są chociażby (w poniższej kolejności, od drobnych inwestycji proefektywnościowych po duże projekty):1) obwodnice kolejowe Iławy i Zbąszynka,2) nowy przebieg LK nr 9 od punktu między Choszczówką a Legionowem do punktu kawałek na północ od Nasielska wraz z likwidacją starego odcinka Modlin-Nasielsk (odcinek Legionowo-NDM-Modlin byłby stricte aglomeracyjny),3) elektryfikacja odcinka Głogów-Krotoszyn wraz z modernizacją do 100-130 km/h całego ciągu Łódź-Niemcy alternatywnego wobec E20,4) nowe linie Wrocław Brochów-Oleśnica oraz Sieradz-Wieruszów jako korytarz towarowy Centrum Polski-Dolny Śląsk-Niemcy, a przejściowo jako substytut KDP Y,5) projekt "Lubelszczyzna: Kolej+":- nowa linia Parczew-Biała Podlaska wraz z modernizacją i elektryfikacją linii Lublin-Parczew-Łuków,- likwidacja dotychczas istniejącej linii Rejowiec-Zawada-(Zamość) i budowa nowej: Świdnik-Piaski-Krasnystaw-Zamość-Tomaszów Lubelski-Hrebenne,- ruch pasażerski w relacji Zamość-Hrubieszów,6) linia KDP Warszawa-Płock-Włocławek-Toruń-Grudziądz-Gdańsk (wraz z nowym wylotem KDP bezpośrednio z Warszawy Zachodniej przez Odolany i Gołąbki, z którego korzystałaby także linia KDP Y),7) obejście Wałbrzycha przykładowo w relacji Świebodzice-Marciszów dla zapewnienia szybkiego połączenia Jeleniej Góry z Wrocławiem i resztą kraju wraz z reaktywacją linii lokalnych w rejonie JG dla zapewnienia efektu synergii.

  • marian – 09.09.2017

    Można jeszcze wymienić:- budowę zjazdu z CMK na stację Opoczno, modernizację odcinka Opoczno-Końskie oraz budowę nowej linii Końskie-Kielce, co pozwoliłoby na zapewnienie szybkiego połączenia Warszawy z Kielcami dużo efektywniej niż przez absurdalną łącznicę Włoszczowa-Czarnca,- modernizację i elektryfikację ciągu Wieruszów-Kępno-Syców-Oleśnica- budowę linii Płońsk-Płock, co jest 100 x bardziej sensownym pomysłem niż Modlin-Wyszogród-Płock, zwłaszcza w przypadku uwzględnienia obwodnicy Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego i Nasielska.

  • akuku – 09.09.2017

    @marian: Re 2:Przed wojną funkcjonował odcinek Legionowo Piaski - Nasielsk, znacznie skracający dystans na północ i omijający Modlin. Czemu tego nie odbudowano? Nie mam pojęcia.

  • Paweł – 10.09.2017

    Panie Marian, ale żeś się pan zagalopował. Województwo małopolskie ma jakieś plany, a pan tu wyjeżdżasz ! To co, może jeszcze na Ukrainie małopolska ma siatkę połączeń planować ?

  • www – 10.09.2017

    Środki UE na kolej powinny iść właśnie na tego typu projekty, które są skierowane do zwykłych potencjalnych pasażerów, którzy obecnie są odcięci od kolei. Nie da się ukryć, że najwyższy czas zacząć budowę nowych linii tam gdzie one są potrzebne i tak żeby zapewniały szybki dojazd do celu. Na razie kolejarze uwiesili się pieniędzy na modernizację istniejących szlaków, które powinny być utrzymywane na bieżąco z naszych środków. Ale lepiej najpierw zapuścić linię i potem ją "modernizować/przebudowywać" w nieskończoność za środki UE. I zawsze ją modernizować jakoś tak, żeby mieszkańcy wzdłuż linii nie mogli za bardzo z niej korzystać.Na Pomorzu zdarzył się cud i zbudowali PKM. Może w Małopolsce też się uda jak ludzie się uprą.

  • d – 10.09.2017

    Niech lepiej odbudują linię do Niepołomic. Podobnie aż się prosi uruchomić Tarnów - Szczucin czy Chabówka - N. Sącz. Dać Rębilasowi SA132 i SA109. Niech tam się wykaże.

  • kolejFAN – 10.09.2017

    Kosmiczna bzdura.Nowe piekiełko.Wierzycie w takie bajki?! Najpierw Szczucin,Chabówka-Sacz,Stroze-Gorlice a później tego typu fantasy!!

  • mechanik – 11.09.2017

    @kolejFAN Właśnie przez taką załamującą mentalność żadna inicjatywa, choćby i kiełbasa wyborcza, nie dochodzi do skutku. Przynajmniej ktoś o tym mówi, a bez jakiegokolwiek ruchu nikt nigdy nic nie zrobi. Co do dalszego wywodu tych stale osłabiających tekstów to szczucinka została zablokowana przez PLK, Chabówka-Sącz to część Piekiełka, a Gorlice-Jasło niedługo na czas remontu przejmie SKPL. Tylko pozostaje pytanie, co co ma piernik do wiatraka.

  • kolejFAN – 11.09.2017

    @mechanikma TO, że UMWM ,kmł i PR nie wywiazują się z obowiazku jeżdżenia po ISTNIEJĄCYCH liniach Małopolski, skazując mieszkańców na busiarnię a sadzą pierdy na temat nowych kosmicznych planów linii które nigdy nie powstaną.

  • akuku – 11.09.2017

    @d:Do Niepołomic w starym śladzie ciężko będzie. Do tego przystanek był oddalony od centrum miasta. Lepiej pomyśleć nad nową linią, połączoną ze strefą przemysłową.

  • Stefan – 12.09.2017

    Panie Paweł. Jakby to województwo miało budować to ok. Ale to tylko jakieś bezwartościowe kwity, które maja na celu wymuszenie inwestycji ze środków centralnych poprzez PLK. A ta ma ważniejsze propiorytety, które zostały wymienione przez przedmówce.

  • Luca – 23.09.2017

    Kolej z Krakowa do Myślenic...Cóż, marzyć każdemu wolno. Byle nie za publiczną kasę. Myślę, że ktoś, kto to wymyślił, w zamyśle nie pomyślał ile to zmyślnych i długich estakad lub tuneli trzeba by pobudować. Rzucił okiem na guglemape, a tam profilu terenu nie widać, wszystko płaskie idealnie. No i se umyślił...By się choć raz zakopianką przejechał, zjechał z Mogilan do Głogoczowa, a potem wyspindrał się na Bęczarkę potem ześliznął do Krzyszkowic i apiać do góry na Jawornik i potem ziiuuu prosto do Myślenic, to przestałby pi...lić o linii kolejowej wzdłuż DK 7.No chyba że idziemy na całość i budujemy kolej zębatą z trzecią szyną. W końcu kto bogatemu zabroni?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...