TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kolej Tybetańska
Karol Wach - Opublikowano: 18.07.2006 21:44:47
Kolej Tybetańska

W dniu 1 lipca ruszyła Kolej Tybetańska łącząca stolicę Tybetu, Lhasę, z pozostałymi częściami Chin. Budowa tej liczącej 1100 km i na niektórych odcinkach biegnącej na wysokości ok. 4 tys. metrów n.p.m. magistrali kolejowej z prowincji Qinghai do Tybetu trwała cztery lata. Całkowity koszt budowy to ponad 4 miliardy dolarów.


Najdroższy bilet Kolei Tybetańskiej - z Pekinu do Lhasy - kosztuje nieco ponad 2500 juanów, czyli ok. 320 dolarów. Za najtańsze miejsca trzeba zapłacić 390 juanów czyli ok. 50 dolarów.
Po drodze pociągi zatrzymują się na sześciu dworcach - w Shijiazhuang (w prowincji Hebei), Xian (w Shaanxi), Lanzhou (w Gansu), Xining i Golmud (w Qinghai) i Nagqu w Tybecie. Cała podróż zajmuje 48 godzin.

 


Otwarcie kolei zbiegło się z obawami Tybetańczyków, którzy niepokoją się, iż wydarzenie to spowoduje zwiększenie napływu chińskich osadników na teren regionu w 1950 roku włączonego w skład Chińskiej Republiki Ludowej. To natomiast może ich zdaniem doprowadzić do pogłębienia procesu narzucenia chińskiej kultury i sposobu bycia tybetańskim ziemiom oraz w - ostrzega Han Shan z międzynarodowej organizacji Studenci Na Rzecz Wolnego Tybetu. - Kolej posłuży Chińczykom do transportu chińskich imigrantów do serca Tybetu po to, by przytłoczyć tybetańską populację –wtóruje mu Lhadon Tethong z tej samej organizacji. Obawiają się oni też wypchnięcia Tybetańczyków z rynku pracy. Swoje racje mają też ekolodzy, którzy dowodzą, że linia kolejowa bardzo niekorzystnie wpłynie na delikatne himalajskie środowisko. Innego zdania są natomiast chińskie władze, które uważają, że nowe połączenie kolejowe to zbawienie dla tego biednego i zacofanego gospodarczo zakątka świata. - Kolej pozwoli dwukrotnie zwiększyć do 2010 r. ruch turystyczny i obniżyć koszty transportu o 75 proc. - informuje agencja Xinhua. - Kolej ma ogromne znaczenie dla gospodarczego i społecznego rozwoju Tybetu - przekonywał prezydent Chin Hu Jintao, który sam przeciął wstęgę na torach w Golmud.

 


Przez najbliższe miesiące linia będzie poddawana testom i ocenom. Pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać z tego połączenia nie wcześniej niż w przyszłym roku. Do tej pory najwyżej położoną linią kolejową na świecie była kolej w Peru, biegnąca przez Andy, z odcinkami na wysokości 4 817 metrów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kolej
Tybet
pociąg
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....