TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Dolnośląskie chcą kupić hybrydy
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.02.2020 11:15:38
Koleje Dolnośląskie chcą kupić hybrydy

Poznaliśmy plan zakupu taboru Kolei Dolnośląskich. Przewoźnik chce kupić m.in. hybrydy.

Z pierwszych informacji, jakie pojawiły się na ten temat wynika, że w nowym taborowym przetargu Koleje Dolnośląskie planują pozyskać:

Pięć pięcioczłonowych ezt-ów, z opcją na 20 kolejnych oraz

Sześć pojazdów hybrydowych, trzyczłonowych, o napędzie dwusystemowym, elektryczno-spalinowym, z opcją na 10 kolejnych.

Pojazdy zostaną zakupione wraz z 5-letnią usługą utrzymaniową. 

Przypomnijmy, że chęć pozyskania pojazdów hybrydowych wyraził także Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski. Hybrydę na ubiegłorocznych targach w Gdańsku pokazał Newag. Hybryda Newagu wyposażona została w elektryczny układ napędowy, zasilanie oraz system sterowania TCMS produkcji Medcom.

Szacunkowa wartość zamówienia to 280 mln zł, z czego 85 mln zł ma pochodzić z środków unijnych. Liczymy, że pierwsze dostawy tych pociągów odbędą się w połowie 2022 roku – poinformował na konferencji prasowej Marszałek Województwa Dolnośląskiego Cezary Przybylski.  

Członek Zarządu województwa Tymoteusz Myrda dodał, że ogłoszenie nowego przetargu tyle trwało, ponieważ trzeba było ustabilizować finansowo spółkę Koleje Dolnośląskie i przygotować ją  do zakupów nowego taboru. Po rozmowach z CUPT-em zmieniły się trochę zasady zakupu – wskazał Myrda.

Nowe pociągi mają zabezpieczyć możliwość uruchomienia pociągów w ramach tzw. kolei aglomeracji wrocławskiej. Nowym projektem ma być kolej aglomeracji Zagłębia Miedziowego, przygotowywany wraz z polskim rządem i PKP PLK. Dla tego obszaru ma zostać stworzona właśnie kolej aglomeracyjna – wskazał Myrda.  

Część nowych składów będzie obsługiwała zmodernizowaną trasę z Trzebnicy aż do Świdnicy i Jedliny Zdrój – podał wicemarszałek Grzegorz Macko. Sześć z tych pojazdów będą to hybrydy. Jednym z kryteriów wyboru dostawcy będzie odzysk energii czyli tzw. rekuperacja. Dziś we wszystkich pociągach Kolei Dolnośląskich wynosi on 24%. Chcemy, żeby nowe pociągi znacznie podniosły te wskaźniki – dodał wicemarszałek.   

Dolny Śląsk jest dziś najszybciej rozwijającym się pod względem wzrostu liczby pasażerów kolei regionem w Unii Europejskiej. 

Zakup nowych jednostek został poprzedzony dialogiem technicznym z producentami. Na te chwilę pociągami hybrydowymi, które chcą kupić Koleje Dolnośląskie dysponuje dwóch producentów. To Newag i Stadler. Takie składy jeszcze w Polsce nie jeżdżą. 

Pierwsze pojazdy elektryczne mają pojawić się po 22 miesiącach od podpisania umowy, pierwsze hybrydy zaś w ciągu 16 miesięcy.  

Gdzie pojadą nowe pociągi?

Biorąc pod uwagę rozrost Aglomeracji Wrocławskiej oraz stałą dynamikę wzrostu liczby podróżnych w połączeniach w jej obrębie, Spółka zdecydowała o przeznaczeniu nowego taboru na linie o największych potokach pasażerskich. Dlatego zamówienie obejmuje pięcio-, a nie czteroczłonowe zespoły trakcyjne, co zakładano pierwotnie w umowie o dofinansowanie ze środków UE. Każdy z nowo zakupionych pojazdów elektrycznych będzie mógł zabrać na pokład o stu pasażerów więcej.

Obecnie linię Trzebnica-Wrocław Główny w większości obsługują pojazdy dwuczłonowe SA-134. Po sfinalizowaniu zakupu, będą to robić trójczłonowe hybrydy, pojemniejsze o sto miejsc. Warto podkreślić, że dzięki wydłużeniu trasy do Świdnicy przez Sobótkę, dostęp do transportu kolejowego zyska ponad 40 tys. osób.

Nowe EZT trafią także do obsługi relacji Oleśnica – Wrocław Główny – Siechnice – Jelcz-Laskowice. Co istotne, nowe pociągi elektryczne połączą Jelcz Laskowice z Wrocławiem także remontowaną obecnie linią nr 292 przez Wrocław Wojnów, dzięki czemu transport kolejowy będzie dostępny dla kolejnych 10 tysięcy Dolnoślązaków.

Nowo zakupiony tabor w planach KD posłuży do wzmocnienia na kierunkach z dużymi potokami pasażerskimi. Pociągi zostaną skierowane również do obsługi:

• Aglomeracji Wrocławskiej, tj. Wrocławia i gmin ościennych,

• Aglomeracji Zagłębia Miedziowego (Legnica, Lubin, Głogów, Polkowice),

• linii nowych lub rewitalizowanych:

Karpacz – Jelenia Góra

Świeradów Zdrój – Gryfów Śląski

Złotoryja – Lwówek Śląski

Wałbrzych Szczawienko – Boguszów Gorce

Kobierzyce – Piława Górna

Chojnów – Rokitki

Srebrna Góra – Bielawa Zachodnia

Kondratowice – Łagiewniki



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
tabor
hybryda

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....