TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Dolnośląskie coraz bliżej Niemiec
INFORAIL - Opublikowano: 14.10.2015 09:17:47 15 komentarzy
foto: KD

12 października 2015 r., w Lipsku została podpisana czterostronna umowa pomiędzy Kolejami Dolnośląskimi, PKP Polskimi Liniami Kolejowymi oraz Vogtlandbahn GmbH i DB Netze w sprawie uruchomienia połączeń przez przejście graniczne Goerlitz-Zgorzelec pociągami Kolei Dolnośląskich. Jak poinformował przewoźnik jest to kolejny etap toczących się w tej sprawie od początku roku polsko - niemieckich rozmów, który zbliża do przywrócenia połączeń przygranicznych z naszymi zachodnimi sąsiadami.

Podczas spotkania ustalono szczegóły techniczne wjazdu pociągów Kolei Dolnośląskich do stacji Goerlitz. Ustalono termin jazd testowych na odcinku Zgorzelec ? Gorlitz, a także omówiono kwestie bezpieczeństwa przewozów. W fazie uzgodnień pozostają kwestie organizacyjne i taryfowe. Przewoźnik informuje, że wstępnie planuje, iż oferta będzie obejmowała połączenia do Goerlitz z Wrocławia, Węglińca, Jeleniej Góry i Zielonej Góry.

Połączenia do Niemiec będą najprawdopodobniej obsługiwały Linki, jakie Koleje Dolnośląskie zakupiły od PESY.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
Niemcy
  • Jerzy – 14.10.2015

    I znowu bezsensowne pchanie szynobusów do Wrocławia. Ludzie będą się gnieść na glonojada z Legnicy, Bolesławca czy Chojnowa, żeby Wrocław miał bezpośrednie połączenie z Goerlitz gdzie i tak nikt z Wrocławia nie jeździ. Ale jaki prestiż dla KD - bezpośrednie pociągi do Niemiec ! Linki powinny jeździć na trasie Jelenia Góra - Zgorzelec - Węgliniec z wjazdem do Goerlitz i skomunikowaniem w Węglińcu z pociągami z Wrocławia. Tam frekwencja nie jest duża i Linki są w sam raz. Ewentualnie też Jelenia Góra - Zielona Góra z wjazdem do Goerlitz. Jest to długa trasa a Linki jako jedyne z szynobusów KD mają wygodne fotele więc idealnie nadają się na tę trasę. I tak by było w każdej normalnej firmie, w której rządzi ktoś kto ma rozum, ale w KD to niemożliwe.

  • Jerzy_CZ – 14.10.2015

    Tak, zgadzam się z poprzednim komentarzem. Po prostu tak zrobić, że zamiast zmiany czoła oraz manewrowania po dworcu zgorzeleckim przejechać przez most i czoło zmieniać dopiero w Görlitz. Wszyscy będą zadowoleni.

  • legniczanin – 14.10.2015

    Małe szynobusy z Wrocławia do Görlitz to pomyłka. Nikomu korona z głowy nie spadnie, jak raz przesiądzie się w Węglińcu, a mieszkańcy Legnicy czy Bolesławca też chcą jeździć w jako takim komforcie do Wrocławia, a nie poupychani jak bydło!

  • Bartek – 14.10.2015

    Bo w Kolejach Dolnośląskich nie myślą o pasażerach tylko o prestiżu. Pamiętam pociągi do Drezna - też jeździły nabite po dach mimo, że do Niemiec podobno nikt z nich nie korzystał. Ale najważniejsze że można było pochwalić się czerwonymi niemieckimi pociągami w folderkach reklamowych.

  • pytajnik – 14.10.2015

    A te niechciane przez Niemców Linki mają niemiecką homologację???

  • fraq – 14.10.2015

    Linki są przeznaczone na Trzebnicę, Dzierżoniów i Kudowę.

  • zed – 14.10.2015

    @fraq: A kto ci tak powiedział? Linki (jako najwygodniejsze z SA) powinny jeździć na najdłuższych trasach, a więc np. Jelenia Góra - Zielona Góra czy też do Goerlitz, żeby zachęcić Niemców przyzwyczajonych do wysokiego standardu do korzystania z kolei. Trzebnica i Dzierżoniów to kolej podmiejska, więc od razu odpada, a Kudowy z Wrocławia w ogóle nie powinno być bo puszczanie SA na długiej i zelektryfikowanej magistrali z Wrocławia do Kłodzka to zwykłe marnowanie szynobusów i pogorszenie komfortu jazdy, bo ludzie zamiast przestronnego EZT-a będą musieli tłoczyć się w małym szynobusiku.

  • Ryszard – 14.10.2015

    Ja się zgadzam z poprzednikiem. Niemcy w Saksonii są już jako tako przyzwyczajeni do Linków, które jeżdżą po niemiecko-czeskim pograniczu na liniach obsługiwanych przez ČD. Więc do naszych też wsiądą. Pozostałe szynobusy "z kartonu" KD z deskami zamiast foteli to nawet wstyd pokazywać Niemcom - śmieją się z nich nawet Czesi. No chyba że ktoś chce zniechęcić Niemców do przyjeżdżania do Polski. Nadaje się to to tylko do przewożenia plebsu w Polsce na jakichś zapyziałych lokalkach pomiędzy pipidówami i przy nie dłuższym czasie jazdy niż pół godziny, gdzie miejscowi będą się nawet cieszyć że przyjechało coś ładniej wyglądającego niż rozklekotany bus pospawany u pana Zenka w stodole. W każdym cywilizowanym kraju ten polski taniobus (chodzi oczywiście o SA134 lub SA135) wzbudzi jedynie uśmiech politowania.

  • iras – 15.10.2015

    Zainteresuje się ktoś tajemniczym wywozem /kradzieżą/ parowozu z ulicy Krakowskiej w Jeleniej Górze???

  • fraq – 15.10.2015

    Ja tak powiedziałem, a jak nie wierzysz, przekonasz się w grudniu. Przekonasz się też, że wszystkie 36WEa trafią do Jelcza-Laskowic, a do Jeleniej Góry zawita cała piątka zmodernizowanych, pojemnych i odpowiednich na prowincjonalno-turystyczną linię 274 jednostek EN57. Ps. pociąg to nie wirtualna rzeczywistość, nie wyklikasz sobie niczego komentarzami na portalach.

  • franc – 15.10.2015

    Chciałbym ostudzić entuzjastów wjazdu do GoerlitzŻeby szynobusy jakiekolwiek firmy KD tam wjechały, muszą spełniać kryteria Bezpieczeństwa Kolei Niemieckich a obsługa musi odbyć szkolenia i odpowiednie egzaminyPrzecież nie dalej jak w poprzednim rozkładzie jazdy jeżdziły pojazdy konsorcjum DB-PR i kto wykończył te polączenia ..........

  • benko – 15.10.2015

    @fraq: Tu też ujadasz KD Trollu? Napisz to jeszcze pod 10 nickami, tak jak trollujesz na innych portalach. I o Lwówku - jak już śmiać się z idioty, to na całego. Pewnie o tym nie wiesz, ale jednostki 36WE zostały zakupione specjalnie na linię jeleniogórską. Więc nie mogą jeździć do jakiegoś podwrocławskiego zadupia w rodzaju Jelcza-Laskowic, gdzie w ogóle nie było przewidywane wejście KD, a jeżdżą tam tylko dlatego że PR-y zrezygnowały z tej trasy. Co jak by nie patrzeć wiele mówi o opłacalności tej trasy. Ale pomarzyć zawsze możesz, pewnie sam mieszkasz w tym całym Jelczu, gdzie psy d..ami szczekają. Cieszcie się, że w ogóle macie zmodernizowane kible, bo gdyby nie KD to zostałyby wam w tej sytuacji tylko zdezelowane busy.

  • mech – 15.10.2015

    Do "franc": Przecież szczegóły techniczne zostały już dograne. Trzeba czytać medialne doniesienia, to byś wiedział. Takie rzeczy jak szkolenia i egzaminy to jest kwestia max. 1 miesiąca. Nie są to jakieś skomplikowane rzeczy. Można też zatrudnić maszynistów z PR już mających odpowiednie papiery. Co do połączeń konsorcjum DB-PR (rozumiem, że masz na myśli RE Wrocław - Dresden), to wykończyli je sami pasażerowie, bo frekwencja do Niemiec i z Niemiec do Polski była w nich znikoma.

  • fraq – 16.10.2015

    W ramach projektu ?Zakup sześciu nowych, trójczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych na potrzeby realizacji przez Spółkę Koleje Dolnośląskie S.A. zadań przewozowych na potrzeby komunikacji miejskiej i podmiejskiej? czyli zakupu 36WEa trwają właśnie negocjacje z CUPT, mające na celu zmianę przeznaczenia tych jednostek. O tym, jak będzie, zainteresowani przekonają się w grudniu.

  • Amon – 16.10.2015

    Negocjować to oni sobie mogą. Powodzenia! Skoro 36WE zakupiono za pieniądze Unii (domyślam się, że jednym z celów była poprawa ekologii w miejscach, gdzie do tej pory jeździły szynobusy, np. do Szklarskiej Poręby), to Unia nie zgodzi się, żeby jeździły po jakichś zadupiach w rodzaju Jelcza-Laskowic. Impulsy były też obiecane na linię jeleniogórską przez władze KD więc tam mają jeździć! A negocjacje wiążą się z tym, że na linię jeleniogórską trafią nowe, większe Impulsy i dopiero wtedy ewentualnie jakieś stare Impulsy dojadą do Jelcza-Laskowic (ale tylko pod warunkiem, że obiegi na to pozwolą). Więc ja na miejscu lokalsów bym się tak nie podniecał. Linia do Jeleniej Góry (i dalej do Szklarskiej Poręby) jest linią turystyczną, prestiżową dla Dolnego Śląska, więc po prostu musi tu jeździć lepszy sprzęt.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....