TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Dolnośląskie: Jesteśmy bezsilni wobec sposobu zarządzania infrastrukturą kolejową
KD InfoRail - Opublikowano: 08.12.2016 13:15:51 7 komentarzy
Ostatni Leniwiec pojedzie w niedzielę (źródło: KD)

W najbliższą niedzielę Koleje Dolnośląskie zapraszają na podróż Ostatnim Leniwcem. Odjazd ze stacji Jelenia Góra o godz. 9:57.

Poniżej komentarz Prezesa Kolei Dolnośląskich, Piotra Rachwalskiego. Nic dodać, nić ująć.

"Linia z Jeleniej Góry do Lwówka powstała ponad 100 lat temu. Parowozy przemierzały wówczas linię w nieco ponad godzinę. Przy obecnym stanie torów, jedziemy prawie trzykrotnie dłużej, a to przecież tylko 32 kilometry. Nie jest prawdą, że chcemy zamknąć połączenie do Lwówka. Gdyby tak było, mogliśmy natychmiast zawiesić ruch pociągów dwa lata temu, kiedy wprowadzano ograniczenie do 20 km/h. Tymczasem, przez te dwa lata nadal zamawialiśmy dostęp do torów i wnioskowaliśmy o remont nawierzchni, deklarując przywrócenie sześciu par pociągów, kursujących przez cały tydzień, o ile tylko przywrócona zostanie normalna prędkość. Nazwa ostatniego pociągu - "Ostatni Leniwiec", w niektórych gremiach ostro krytykowana, jest wyrazem naszej irytacji i bezsilności wobec sposobu zarządzania infrastrukturą kolejową w Polsce."

Żegnamy zatem pociągi do Lwówka. Czy wrócą? Wątpliwe?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
  • www – 08.12.2016

    No tak... Lepiej wydać miliardy na średnio logiczną ciągnącą się latami przebudowę całej trasy do 120-160 km/h, zamiast zrobić szybką rewitalizację w ciągu jednego sezonu, która przywróci normalną prędkość 100-120 km/h.No, ale rewitalizacja jest też parę razy tańsza. Wystarczyłby jeden taki jak potrzeby zautomatyzowany zestaw, jaki był stosowany już w przeszłości. Ale teraz lepiej pokopać sobie ręcznie. A to, że później jak będzie źle i tak nikt przecież nie zauważy zamknięcia jakiejś "bocznej" trasy to tu, to tam:-(

  • Filip – 08.12.2016

    Pan prezes zapomniał o jednej strategicznej części, że teraz Polska nie jest w ruinie. Linie się zamyka bo jets w ruinie, a ruina nie jest modna, dobra zmiana wymaga poświęceń. Zresztą jest to linia 'niemiecka'.

  • kolejFAN – 09.12.2016

    Czy nie ma gdzieś petycji, takiej gremialnej do ministerstwa, którą można by wysłać i wymóc na tym plkowskim BETONIE tą rewitalizację?!Kazdy miłośnik kolei, pasażer,mieszkaniec zainteresowany tą linią powinien ją podpisać. jakie są jeszcze innne sposoby na zmuszenie betonu do tego?! pytam poważnie. Dziedzictwo kulturowe Śląska idzie w zatracenie. NAJPIĘKNIEJSZA KRAJOBRAZOWO LINIA KOLEJOWA W POLSCE IDZIE DO LIKWIDACJI!!!

  • MK – 14.12.2016

    Kto jest winien degradacji linii nr 283? Fragment artykułu z lokalnego portalu: "11 grudnia- pierwszy dzień obowiązywania nowego rozkładu jazdy, będzie zarazem ostaniem dniem kursowania pociągów między Jelenią Górą a Lwówkiem Śląskim. Tym samym zakończy się 107-letnia przygoda Marczowa z koleją, której chyba poza mieszkańcami wsi nikt tu dziś nie chce.Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:"Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 ? 2020 (dalej: ?RPO WD?). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych."Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał."Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lwówka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów."Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie."Źródło: http://www.marczow.bnx.pl/news.php?readmore=826

  • Damian – 14.12.2016

    Ciekawostką jest fakt, że szynobusy na tej linii, w relacji Jelenia Góra - Lwówek i z powrotem, były zaplanowane w nowym rozkładzie jazdy, i to nawet po pojawieniu się ograniczeń prędkości do 10 km/h. Nawet wicemarszałek Michalak wypowiadał się w jednym z wywiadów w "Gazecie Wyborczej" gdzieś na przełomie listopada i grudnia, że połączenia kolejowe do Lwówka zostaną utrzymane pomimo bardzo niskiej prędkości. Zmieniło się to dopiero wraz z pojawieniem się w prasie informacji, że na większości linii zostanie zwiększona liczba pociągów. A że finansowanie i ilość taboru nie uległa zmianie, ta "optymalizacja" musiała pociągnąć za sobą likwidację pociągów na innych liniach. No i oczywiście lwówecka tradycyjnie poleciała jako pierwsza. Czyli zwykłe przelewanie z jednej szklanki do drugiej, oczywiście mówi się tylko o szklance bardziej pełnej a nie bardziej (lub całkowicie) pustej. To komentarz zamieszczony na jednym z portali, z którym się całkowicie zgadzam.

  • pasażer – 14.12.2016

    Oni w KD zawsze są bezsilni, nawet wobec własnych pociągów i ich skomunikowań, rozkładów jazdy itd. Jak jeździł wiecznie busik zamiast szynobusu do Lwówka to też byli bezsilni. Niestety KD to nadal są tylko amatorzy, a głupszych tłumaczeń chyba nie można wymyślić.

  • julek – 31.12.2016

    Po co komu pociąg jadący w porywach 20 km/h ? Jechałem nim w ubiegłym roku i natłoku pasażerów żądnych "walorów krajobrazowych" nie widziałem, miejscowych to już w ogóle w ilościach śladowych. I teraz kwestia prędkości pociągu, mieszkańcom potrzebna jest taka wiuuuu, turyście pasuje taka jaka była... 4 pary szybkie i 4 powolne ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....