TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Dolnośląskie nie kupują taboru, żeby wyjechały Przewozy Regionalne?
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.04.2019 16:29:11 15 komentarzy
Koleje Dolnośląskie nie kupują taboru, żeby wyjechały Przewozy Regionalne?

Koleje Dolnośląskie zrezygnowały z zakupu nowego taboru. Nie oznacza to jednak, że pasażerowie nie będą mogli korzystać z nowych połączeń.

Będą, tyle, że w nieco innym standardzie. Zamiast nowoczesnymi składami pojadą klasycznymi EN57. Kilkudziesięcioletnimi, których w taborze Przewozów Regionalnych jest pod dostatkiem. Teoretycznie wszyscy powinni być zadowoleni. Województwo uruchomi nowe połączenia, Przewozy Regionalne wyciągną z krzaków odstawione pojazdy. Tylko co na to pasażer? Pytanie czy kogokolwiek to jeszcze interesuje…

Po zmianie władzy w województwie dolnośląskim Koleje Dolnośląskie wyraźnie zwolniły. Najpierw zrezygnowano z budowy zaplecza w Legnicy, teraz unieważniły przetarg, co w obu przypadkach oznacza utratę unijnej dotacji. Szkoda. Tym bardziej, że dofinansowanie udało się pozyskać jeszcze ekipie fachowców z Piotrem Rachwalskim i Jerzym Michalakiem na czele. Nowe władze z Prezesem, który od kilkunastu lat nie jechał pociągiem na czele proponują mieszkańcom połączenia ekspresowe. Idea może i słuszna, pytanie tylko czym mają one zostać obsłużone? Jeśli EN57 to należy pomysł ten porzucić już na samym wstępie.

I tak oto kolej na Dolnym Śląsku zamiast rozwijać się, plany były przecież ambitne, zaczyna się cofać. Przyczajone EN57 są już gotowe do powrotu na trasy regionu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
Przewozy Regionalne
  • Marcin Michał Macha – 29.04.2019

    Do końca świata i o jeden dzień dłużej! XD

  • Nirwana w EN57 – 29.04.2019

    To prawda.

  • Damian Otta – 29.04.2019

    6 godzin temu byliście niezadowoleni że PR złomuje a nie sprzedaje swoje EN57 ... a teraz znowu źle że wyciągną je z krzaków do jazdy 😂😂🤣

  • Oliwier Kozak – 29.04.2019

    Łukasz twoje cudowne KD woli kible xD

  • Piotr Bochenko – 29.04.2019

    A gdzie rzetelność dziennikarska? Koleje Dolnośląskie wyraźnie powiedziały, że brakuje im ponad 41 mln zł, czyli ok. 20% środków. Skąd ma wziąć? Z powietrza?

  • Piotr Figiel – 29.04.2019

    W mojej opinii portal ma jakąś kiblofobię. Samo wykorzystywanie EN57 i jednostek pokrewnych nie jest złe. Przypominam że w KMach nadal większość taboru to EN57. Na Pomorzu również. Jakoś nie dostrzegam aby w tych regionach ludzie obrazili się na kolej i z niej uciekli. Wręcz przeciwnie. Nie jest również zła konsekwentna i zaplanowana wymiana taboru na pociągi o lepszych parametrach (wcale nie muszą być nowe). EN57 ma swoje ogranuczenia. Jednak na dzień dzisiejszy jednostki te z powodzeniem sprawdzają się na wielu kategoriach połączeń. Także sugerował bym Redakcji trochę więcej rozwagi w kwestii użyteczności EN57. Wbrew pozorom pociągi te są bardzo trwałe i mogą być używane jeszcze przez wiele lat. Podobnie jak 40 letnie wagony pasażerskie eksploatowane przez PKP IC. Jakoś nie dostrzegam aby portal domagał się kasacji tych wagonów.

  • Jakub Białkowski – 29.04.2019

    Koleje Dolnośląskie to zatem niezły stan umysłu 😂😂😂

  • DarekP – 29.04.2019

    Racja, EN57 są na pewno tańsze w eksploatacji, bo da się je młotkiem naprawiać, kury nie przestają znosić jaj, bo powyżej 110km/h się to nie rozpędzi, a za parę lat przybędzie wariant EN57-CPK. I będzie jak z Ursusem (tym pierwszym), po co ulepszać,. jak jest dobry i niezawodny, a dziś zostały po nim wspomnienia. Po co nam producenci taboru?EN57 forever, a potem przyjdzie zgasić światło.Popatrzmy na CARGO, stoi bykami i starymi wagonami, a tu ZONK, ta zła Europa nie chce tego szmelcu wpuszczać do siebie bo za głośny. Co za niespodzianka, a to takie dobre wagony.

  • DarekP – 29.04.2019

    Racja, EN57 są na pewno tańsze w eksploatacji, bo da się je młotkiem naprawiać, kury nie przestają znosić jaj, bo powyżej 110km/h się to nie rozpędzi, a za parę lat przybędzie wariant EN57-CPK. I będzie jak z Ursusem (tym pierwszym), po co ulepszać,. jak jest dobry i niezawodny, a dziś zostały po nim wspomnienia. Po co nam producenci taboru?EN57 forever, a potem przyjdzie zgasić światło.Popatrzmy na CARGO, stoi bykami i starymi wagonami, a tu ZONK, ta zła Europa nie chce tego szmelcu wpuszczać do siebie bo za głośny. Co za niespodzianka, a to takie dobre wagony.

  • Alibaba – 29.04.2019

    E tam. Po co wymieniać EN57. Zrobi się modernizację po raz trzeci. Nawet nazwę już mam EN57 Figiel.

  • Irek Marcin – 29.04.2019

    Dziwie sie wszystkim którzy są za EN57. Nie lubicie jezdzic nowszymi składami z działającą klimatyzacją latem, wsparciem dla osób niepełnosprawnych zeby mogły wejść do składu czy z kiblami w ktorych mozna sie odlać na postoju bo maja zamkniety obieg wody? Wiecie ze tylko w polsce dalej sra sie na tory kolejowe? Idźcie z duchem czasu....

  • empek – 30.04.2019

    Stare kible na Jelcze, Wojnowy, Rawicze, Węglińce i inne krzaki. Nowe Impulsy do Szklarskiej Poręby i Jeleniej Góry (najważniejsza linia kolejowa Dolnego Śląska z dużym ruchem turystycznym). Remonty Sobótek i Jedlin zawiesić (brak taboru do obsługi). Zlikwidować wszystkie obiegi szynobusów pod drutem (Wrocław - Kudowa, Świdnica, Żary i Nysa), a w zamian uruchomić więcej kursów na liniach niezelektryfikowanych (przede wszystkim Karpacz, Kowary i Lwówek po reaktywacji plus już teraz więcej pociągów Jelenia Góra - Goerlitz). Oto kroki, jakie powinien wykonać nowy zarząd Kolei Dolnośląskich w najbliższej przyszłości.

  • lucyzucker – 30.04.2019

    Trwa naprawianie bubli po poprzednim prezesie Rachwalskim i wicemarszałku Michalaku, którzy widzieli na Dolnym Śląsku tylko Wrocław i okolice. Szynobusy dla Świdnicy, Sobótki, Kobierzyc, Wrocławia i innych Sołtysowic niech sobie same kupują zainteresowane gminy, jeśli potrzebują. Natomiast Koleje Dolnośląskie są od zapewnienia komunikacji na całym Dolnym Śląsku, a nie tylko w aglomeracji wrocławskiej. Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na zakup EZT-ów do obsługi linii do Jeleniej Góry, gdzie pasażerowie już nie mieszczą się w pociągach, oraz szynobusów na reaktywowane linie do Karpacza i Lwówka Śląskiego. To są połączenia dużo bardziej potrzebne (m.in. duży ruch turystyczny!) niż "kolej aglomeracyjna" po wioskach, z której i tak nikt nie korzysta (vide puste szynobusy do Wojnowa oraz do Trzebnicy i Świdnicy, gdzie trzeba było wprowadzać bieda promocje, żeby ktokolwiek chciał wsiąść do pociągów).

  • Krzysztof Koprowski – 30.04.2019

    Zapytajcie SKM w Trójmieście, ile można jeździć kiblami. Do końca świata i jeden dzień dłużej! 😎

  • railman – 30.04.2019

    Bardzo słuszna decyzja nowego prezesa Kolei Dolnośląskich i marszałka. Na różnych portalach zresztą czytelnicy apelowali o zastopowanie idiotycznych pomysłów kolejowych Rachwalskiego i Michalaka, którzy chcieli utopić olbrzymią kasę w reaktywację nikomu niepotrzebnej linii kolejowej do Sobótki i Jedliny. Nowe władze jak widać realizują postulaty czytelników. Teraz linię do Sobótki będzie można rozebrać, bo i tak nie będzie taboru do jej obsługi. Remont tej linii nie ma już najmniejszego sensu.

  • czeslaw22 – 30.04.2019

    @railman Tu cię rozczaruje.Remont linii do Jedliny właśnie się rozpoczął,ciężki sprzęt wjechał na trasę,remontowane są mosty.Remont trasy finansowany jest przez marszałka województwa i prezesowi KD nic do tego.Ten odpowiada tylko za wykonanie usługi zleconej przez marszałka a marszałek się nie zmienił.Natomiast obsadził na stanowisku prezesa KD jeszcze większego partyjniaka.Nic się w temacie Sobótki i Jedliny nie zmieniło a nawet według zapowiedzi marszałka ma przyśpieszyć.

  • AndrzejSosna – 30.04.2019

    @czeslaw22: To cię zawiodę. Remont linii do Sobótki wcale się nie rozpoczął i obawiam się, że nie rozpocznie się w tej sytuacji. Skoro nie ma czym obsługiwać tej linii to po co remont? Unia potem by narzuciła olbrzymie kary za brak obsługi linii wyremontowanej z jej pieniędzy. Marszałek województwa działa w ścisłym porozumieniu z KD i na odwrót. KD to przecież spółka marszałka. Do Jedliny też pociągi nie pojadą bo skąd szynobusy? Z pustego w próżne się nie naleje. Chyba że chcesz tam jeździć drezynami SBK.

  • czeslaw22 – 30.04.2019

    @Andrzej Sosna.Radzę się przejechać na trasę Świdnica-Jedlina wtedy zobaczysz postępy w pracach remontowych a marszałek zapowiada już następny przetarg na tabor.Można o tym przeczytać np na RK.

  • czeslaw22 – 30.04.2019

    http://www.wykop.pl/ramka/4887259/linia-kolejowa-285-wraca-zycie-na-stacje-w-zagorzu-slaskim/

  • AndrzejSosna – 30.04.2019

    @czesław: Przejedź się na trasę Wrocław - Sobótka i popatrz sobie jak trasa jest "remontowana". To ostatni moment, żeby przerwać tę bezsensowną inwestycję.

  • AndrzejSosna – 30.04.2019

    https://wroclaw.tvp.pl/42162952/najwolniejsza-ulica-w-kraju-zakorkuje-sie-jeszcze-bardziej-pociagi-przez-zwycieska

  • AndrzejSosna – 30.04.2019

    Do Jedliny też żadne pociągi nie pojadą, bo niby jak skoro nie będzie szynobusów?

  • AndrzejSosna – 30.04.2019

    Zresztą tam i tak nie byłoby frekwencji, bo same wyludnione wioski są po drodze. Remont tej linii to absurd dekady!

  • bystrzak2000 – 04.05.2019

    Nie trzeba było dorzucać kasy do remontu linii do Sobótki (też oferty znacznie powyżej budżetu), to byłaby kasa na nowe pociągi. Marszałek wydał pieniądze na remont torów w krzaki i teraz nie będzie miał czym po nich jeździć. Ot, taka ironia losu. Nieużywane tory szybko zostaną rozkradzione przez miejscowych złomiarzy i nie będzie ani jednego, ani drugiego. Ale to bogate województwo, remont linii do Lwówka pewnie też zrobią dopiero za kilka-kilkanaście lat, gdy koszty będą kilkakrotnie większe niż teraz. Pierwsze co trzeba zrobić to wymienić gospodarza województwa.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....