TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Dolnośląskie sprzedają SA109
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.04.2018 19:07:21
Koleje Dolnośląskie sprzedają SA109

Zgodnie z zapowiedziami Koleje Dolnośląskie wystawiły na sprzedaż dwa autobusy szynowe SA109.

I tak do kupienia są jednostki:

1) SA109-003, typ 212M, numer fabryczny 016, cena wywoławcza: 560 000,00 zł netto, wadium: 56 000,00 zł.

2) SA109-004, typ 212M, numer fabryczny 017, cena wywoławcza: 530 000,00 zł netto, wadium: 53 000,00 zł.

Termin składania ofert upływa 4 kwietnia 2018 roku. Dokumenty można składać w Sekretariacie Spółki przy ul. Kolejowej 2 w Legnicy.

Oględzin pojazdów można dokonać w dni robocze w godz. 08.00 – 14.00 po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z upoważnionym przedstawicielem Spółki pod numerem telefonu 887-502-502 lub 695-002- 417 do dnia 03.04.2018 r. Koszt wizji lokalnej, m.in. związany z dojazdem na miejsce oraz odpowiedzialność za interpretację uzyskanych informacji i inne skutki oględzin ponoszą sami oferenci.

Informacji dotyczących przedmiotu przetargu udziela Dział Utrzymania Taboru Spółki Koleje Dolnośląskie S.A. pod numerem telefonu 887-502-502.

Przypomnijmy, że producentem jednostek jest Kolzam.

Poniżej podstawowe dane techniczne pojazdów:

Charakterystyka pojazdów

Autobus szynowy typu 212M jest samodzielną pasażerską jednostką trakcyjną o napędzie spalinowym przeznaczoną do obsługi kolejowego ruchu lokalnego i regionalnego. W autobusie szynowym zabudowane są układy SHP oraz układ radiostopu.

Układ napędowy umieszczono pod podłogą w części przedniej w obu członach pojazdu. Drzwi odskokowoprzesuwne zabudowano obustronnie w obniżonej części środkowej. Swobodne wejście pasażerom z poziomu peronu niskiego i średniego umożliwia usytuowanie podłogi w obrębie drzwi wejściowych na wysokości 570 mm od główki szyny (w dalszej części podłoga podnosi się do wysokości 610 mm).

Nadwozie każdego członu wykonano jako samonośne pudło wspierające się na układzie biegowym, który składa się z dwóch wózków jednoosiowych (napędnego i tocznego). Autobus szynowy jest przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych.

Wentylacja przedziałów pasażerskich odbywa się na zasadzie wymuszonego obiegu powietrza (dmuchawy zainstalowane w ciągu wentylacyjno-oświetlającym umieszczone na suficie). Do ogrzewania pudła zastosowano stanowiskowe zależne nagrzewnice wodno-powietrzne typu autobusowego zamontowane pod siedzeniami pasażerskimi oraz wymienniki konwekcyjne zabudowane na ścianach bocznych.

Wydzielona kabina maszynisty oddzielona jest od przestrzeni pasażerskiej ścianką działową. W tylnej ścianie pudeł członów znajduje się przejście międzyczłonowe (osłonięte podwójną elastyczną konstrukcją harmonijkową). Kabina WC zabudowana jest w środkowej części członu pierwszego z niską podłogą. W przedziale WC zastosowano zbiornik fekalii EVAC AB z izolacją termiczną oraz elektryczną płytą grzewczą, która utrzymuje temperaturę powyżej 0°C. Miejsce do przewozu rowerów oraz większych bagaży wyznaczono w członie drugim w strefie niskiej podłogi.

Wandaloodporne fotele zabudowano w ustawieniu naprzeciw siebie w układzie 2 + 2. Przedział pasażerski wyposażono w odpowiednie poręcze i uchwyty dla osób stojących. Na pojeździe zastosowano poręcze poziome górne w przedsionkach przy drzwiach wejściowych oraz poziome górne i pionowe w obrębie przejść między siedzeniami. Wsiadanie i wysiadanie z peronów wysokich umożliwiają pionowe i skośne uchwyty zamontowane obok drzwi.

W kabinie maszynisty zabudowano szafę aparatury elektrycznej. Rejestrator prędkościomierza zabudowano w pulpicie członu drugiego. W członie pierwszym znajduje się szafa pneumatyczna z aparatura elektropneumatyczną.

Układ napędowy autobusu szynowego stanowią:

- zespół napędowy (silnik spalinowy z przekładnią główną),

- przekładnia osiowa na osi zestawu kołowego,

- wał przegubowy Cardana (łączący obie przekładnie).

Elementy całego układu zabudowano pod podłogą nadwozia. Dzięki większemu naciskowi zestawu napędnego niż tocznego możliwe jest rozwinięcie większej siły pociągowej pojazdu.

Autobus szynowy typu 212M wyposażono w pneumatyczne układy hamulca:

- hamulce elektropneumatyczny EP typu bezpośredniego,

- zespolony hamulec pneumatyczny PN,

- postojowy hamulec sprężynowy HS,

- hamulec bezpieczeństwa w kabinach maszynisty,

- hamulec bezpieczeństwa w przedziale pasażerskim.

Pojazd wyposażono w system informacyjno-rozgłoszeniowy.

Spalinowe zespoły trakcyjne serii SA109 w spółce Koleje Dolnośląskie S.A. – trochę historii

Historia obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych przez Koleje Dolnośląskie S.A. w początkowych latach funkcjonowania Spółki nierozłącznie wiąże się ze spalinowymi zespołami trakcyjnych serii SA109. Eksploatowane głównie na liniach kolejowych między Legnicą i Międzylesiem oraz Kłodzkiem i Wałbrzychem, miały znaczący wpływ na odwrócenie trendu odpływu pasażerów od transportu kolejowego i zapoczątkowały pozytywne zmiany w transporcie kolejowym na Dolnym Śląsku.

Użytkowane przez Koleje Dolnośląskie S.A. pojazdy o numerach SA109-003 i SA109-004 wyprodukowane zostały przez Kolejowe Zakłady Maszyn w Raciborzu w roku 2004 na zlecenie Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Koleje Dolnośląskie S.A. otrzymały pojazdy w kwietniu 2009 roku. Po otrzymaniu pojazdy zostały wysłane na naprawę do spółki Mavex Rekord w Raciborzu.

Po rozpoczęciu eksploatacji pojazdów serii SA109 najczęściej można było je spotkać przy obsłudze pociągów na liniach kolejowych Legnica – Jaworzyna Śląska – Kamieniec Ząbkowicki – Kłodzko Główne – Międzylesie oraz Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny.

Od grudnia 2009 roku, wraz ze zmianą obowiązującego rozkładu jazdy, zakończono obsługę pociągów na trasie Kłodzko – Międzylesie pojazdami SA109, rozpoczynając jednocześnie ich eksploatację na trasie Legnica – Bolesławiec – Zebrzydowa – Lwówek Śląski – Jelenia Góra. Obsługa pociągów na tej ostatniej trasie stała się podstawową pracą eksploatacyjną dla SA109. Niestety w 2012 roku doszło do usterki silnika spalinowego w pojeździe SA109-003 oraz usterki przekładni osiowej w pojeździe SA109-004, co spowodowało ostateczne wyłączenie pojazdów z eksploatacji i ich odstawienie w Bazie serwisowej Spółki Koleje Dolnośląskie S.A. w Miłkowicach. W 2017 r. Spółka wobec konieczności wykonywania przeglądów P5 zdecydowała o sprzedaży pojazdów.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
SA109
Kolzam
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....