TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Dolnośląskie testowały system ETCS
- Opublikowano: 12.02.2019 10:35:54
Koleje Dolnośląskie testowały system ETCS

Bezpiecznie, ekonomicznie i nowocześnie - oto trzy główne argumenty, przemawiające na korzyść wprowadzenia Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem w pojazdach Kolei Dolnośląskich.

Bezpiecznie, bo system zatrzyma pociąg, kiedy maszynista nie zareaguje w porę. Ekonomicznie, bo pociągi przystosowane do użytkowania ETCS pojadą z prędkością od 130 do 160 km na godzinę już z jednym maszynistą, a nie - jak w przypadku braku systemu - obowiązkowo z dwoma. Wynikają z tego zarówno oszczędności finansowe - dla przewoźnika, jaki i czasowe - dla pasażera, bo maszynista częściej będzie mógł pozwolić sobie na jazdę z większą prędkością. I wreszcie nowocześnie, bo dzięki wprowadzeniu tego rozwiązania, dolnośląski przewoźnik wchodzi do krajowej czołówki kolejowego know-how.

7 lutego system ETCS był testowany na odcinkach Legnica - Wrocław - Opole oraz Legnica - Węgliniec. W przejazdach uczestniczył prezes Kolei Dolnośląskich Damian Stawikowski i wiceprezes spółki Wojciech Zdanowski. Ponadto w jazdach próbnych brali udział także przedstawiciele PKP PLK, Siemensa i Bombardier Transportation Sweden AB oraz Bombardier Transportation Polska, które to konsorcjum na zlecenie inwestora (PKP PLK) odpowiada za przygotowanie i wdrożenie systemu.

- ETCS to przyszłość całego transportu kolejowego - zaznacza prezes KD Damian Stawikowski. - Póki co fabrycznie przystosowane do korzystania z systemu są nasze pociągi typu Impuls, ale z czasem zamierzamy zmodernizować pod tym kątem cały nasz tabor i wyposażyć go w urządzenia wspomagające i kontrolujące pracę maszynisty - dodaje.

- Dzięki ETCS maszynista jest pod stałym nadzorem, system automatycznie zatrzyma pociąg, kiedy ten nie zareaguje w porę na sygnały z zewnątrz. Warto zwrócić uwagę, że w Polsce system ETCS obsługuje pociągi PKP Intercity na centralnej magistrali kolejowej, i niebawem, także nasze, jako jedynego przewoźnika regionalnego - dodaje wiceszef KD Wojciech Zdanowski.

Główne elementy systemu znajdują się w infrastrukturze kolejowej: komputer sterujący, eurobalisy - czyli punktowe urządzenia przekazujące informacje z toru bezpośrednio do kabiny maszynisty, a także kodery, które przetwarzają sygnał z torów. Na liniach Legnica - Węgliniec i Legnica - Wrocław Opole zainstalowano poziom 2. systemu ETCS. Między Legnicą i Opolem sprawuje się znakomicie. W kierunku Węglińca niezbędne są korekty.

Funkcjonowanie ETCS opiera się na GSM-R czyli systemie łączności cyfrowej GSM, zaprojektowanym na potrzeby komunikacji transportu kolejowego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....