TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Dolnośląskie wycofają się z połączeń do Liberca?
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.03.2017 09:21:51 30 komentarzy
Koleje Dolnośląskie wycofają się z połączeń do Liberca? (foto: KD)

Pociągi Szklarska Poręba – Liberec zagrożone. Ze współpracy przy obsłudze tych połączeń chce wycofać się polski przewoźnik.

Koleje Czeskie zapowiadają dalsze negocjacje ze stroną polską. Przewoźnik otrzymał od Kolei Dolnośląskich informację o zakończeniu współpracy przy realizacji połączeń. Dwumiesięczny okres wypowiedzenia biegnie od początku marca, bezpośrednie połączenie kolejowe do Szklarskiej Poręby może zatem zniknąć już w maju 2017 roku.

Prawdopodobną przyczyną podjęcia przez Koleje Dolnośląskie takiej decyzji są kwestie finansowe. Polski przewoźnik chce oferować zamiast bezpośrednich pociągów połączenia z przesiadką w Harrachovie. Obsługa połączeń do Liberca miała kosztować polskiego przewoźnika w bieżącym rozkładzie jazdy 1 970 000.00 PLN.

Ceske drahy nie chciałyby rezygnować z pociągów bezpośrednich, które są popularne zwłaszcza wśród turystów.



Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
Ceske drahy
Szklarska Poręba
Liberec
  • Juzio – 13.03.2017

    co tu komentować? Jeśli znikną będzie to kolejny debilizm naszego życia codziennego. Jeśli są popularne to oczywiście wg zasady kolej dla pasażera należy utrzymać. Debilizmem jest twierdzenie że kolej jest dla zysku lub że nas na nią nie stać.

  • stoker – 13.03.2017

    Debilizmem jest też przepłacanie za usługę, którą samemu można wykonać taniej. Ćeske Drahy żądają około 30 zł. za 1 pociągokilometr pracy eksploatacyjnej wykonanej ich pojazdem, podczas gdy taka sama praca wykonana pojazdem KD kosztuje o połowę mniej. Chyba logiczne w takim przypadku jest, że lepiej jeździć własnym pojazdem, niż finansować dwukrotnie droższą pracę sąsiada.

  • rozsądny – 13.03.2017

    Mikole jeleniogórskie pluły na Drezno, więc spotka je kara. Muchowozy do Liberca znikną, a pociągi będą tam, gdzie są potrzebne, a mieszkańcy wdzięczni, np. na wrocławskich Kowalach :)

  • Maciej12991 – 13.03.2017

    @rozsądny
    Widać że ani razu nie skorzystałeś z tej oferty. Ja korzystałem kilkukrotnie i to w środku tygodnia, gdzie turystów jest mniej i był problem z miejscami siedzącymi. A ty mi tu wyjeżdżasz z muchowozami. Bredzisz i tyle. Wypowiadaj się na tematy, o których masz choć minimalne pojęcie.

  • kolejFAN – 13.03.2017

    no to mamy kolejną odsłonę nieudolności dolnośląskich - najpierw wyciecie PRów skąd się da, a potem po monopolizacji - likwidacje. Nawet by się nie ośmieszali ,skandal jak można tak sobie lekceważyć Ceske Drahy i robić debili z pasażerów - poczytajcie sobie czeskie fora co piszą na ten temat,choćby na idnes.cz - I mają rację, z Polakami szkoda interesy jakiekolwiek robić.

  • Juzio – 13.03.2017

    @ stoker. Ile będzie kosztował 1 pckm pojazdem KD bezpośrednio do Liberca? I czy znów nie będą zbytnio zużywały się obręcze? Więc takiej usługi nie można wykonać taniej własnym pojazdem! I Ty doskonale o tym wiesz. Dolnośląskie kombinuje jak koń pod górkę i tyle.

  • Janek – 13.03.2017

    To może niech prezes Rachwalski pochwali się, ile kosztują Dolny Śląsk pociągi do Drezna? Wynajem pociągów od Niemców kosztuje kilkakrotnie więcej niż koszt pociągów do Liberca, a z powodzeniem można je zastąpić połączeniem z przesiadką. A teraz porównajmy frekwencję: do Drezna średnio 5 osób na pociąg, do Czech ze Szklarskiej Poręby nawet 1000 osób dziennie. Linki do źródeł: http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/52219/Wroclaw-Drezno-z-sukcesem , http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23290/bezposrednie-polaczenie-z-liberca-do-szklarskiej-poreby.html . Paradoksów kolejowych na Dolnym Śląsku ciąg dalszy.

  • Admc – 13.03.2017

    Fryzjerka już by chciała bezpośredni szynobus z Goerlitz do Harrachowa. Na kolej w regionie jeleniogórskim pluje non stop na swoim blogu, ale do Harrachowa chciałaby jeździć, haha! Jak to mówią, nie dla suki kiełbasa.

  • nemo – 13.03.2017

    Pociągi do Drezna rujnują kolej na Dolnym Śląsku. Najpierw likwidacja wszystkich pociągów do Lwówka Śląskiego i Milicza, później brak kasy dla PR-ów na zapłatę za wykonaną usługę, teraz poleciały kolejne pociągi. Ale prestiżowozy do Drezna dla much najważniejsze! Co poleci w następnej kolejności? Należałoby jak najszybciej odwołać Rachwalskiego i Michalaka ze swoich stołków zanim do szczętu zniszczą kolej na Dolnym Śląsku!

  • Marek – 13.03.2017

    KD zarządzają jacyś niepoważni ludzie. Przecież wiedzieli na co się decydują, podpisując w grudniu umowę. Po 2 miesiącach zabrakło im kasy? Czy jak zwykle przepuścili ją na jakieś głupoty w stylu prestiżowozów do Drezna? Poczytałem komentarze pod podlinkowanym artykułem i same bluzgi wobec Polaków. Znowu KD robią wstyd za granicą Polakom i Dolnemu Śląskowi.

  • biegacz – 13.03.2017

    Faktem jest, że z pociągów korzystali głównie Czesi, gdyż rozkład jazdy zrobiony był pod Czechów a nie Polaków. KD płaciły CD grubą kasę za obsługę polskiego odcinka, żeby Czesi mieli wygodny dojazd na Polanę Jakuszycką. Interes stulecia w wykonaniu KD. być może Rachwalski z Michalakiem zorientowali się, że są dymani i rozwiązali problem w typowy dla siebie, nieudolny sposób - zamiast zawalczyć o lepszy rozkład dla Polaków, wypowiedzieli umowę czy też będą żebrać o mniejszą cenę, żeby przerzucić koszt funkcjonowania połączenia w większym stopniu na Czechów. Tak jak wcześniej jeździli żebrać do Niemiec w sprawie pociągów do Drezna, które okazały się muchowozami. Stracą wszyscy, bo konieczność przesiadek to mniej pasażerów, dużo ludzi zrezygnuje z pociągów. Tylko wstyd przed Czechami, a opinia niesolidnego przewoźnika po polskiej stronie pójdzie w eter.

  • biegacz – 13.03.2017

    Już raz KD narobiły sobie wstydu tuż przed wprowadzeniem do rozkładu bezpośrednich pociągów do Liberca, gdy do ostatniej chwili nie wiadomo było, czy Stadlery mają dopuszczenie na polskie tory, a KD umywały ręce, mimo że to one odpowiadają za obsługę połączenia po polskiej stronie.

  • Zdzisław – 13.03.2017

    Rachwalski z Michalakiem sami sobie kopią grób. Smutne jest tylko to, że do najbliższych wyborów zdążą jeszcze trochę zniszczyć na kolei na Dolnym Śląsku z tego, co wypracowali ich poprzednicy.

  • dyżurny – 13.03.2017

    Kiedy na Dolnym Śląsku zrozumieją że dobra kolej MUSI kosztować ??? Ta stawka za kilometr to nie fanaberia Ceskych Drah tylko realny koszt obsługi trasy przy zachowaniu cywilizacyjnych standardów funkcjonowania kolei. A co KD zaoferują w zamian ? Te kartonowe szynobusiki psujące się co chwilę,w środku bijące po oczach taniością i tandetą z których Czesi od dawna się śmieją ? A może pierdzący tabor GWTR wyciągnięty ze skansenu lub złomowiska ? Czy też nagminną KKA na odcinku Jakuszyce-Harrachov z byle powodu która może dla Polaków jest czymś normalnym ale nie dla Czechów !! Czechy i Polska -dwa kraje na zbliżonym poziomie rozwoju gospodarczego,z podobnymi cenami a kolej kosztuje diametralnie różnie. Dziwne,co nie ? Dla Czechów to nadal kolejowy "trzeci świat". Polacy może powitają żółte szynobusiki z radością (nic lepszego nie znają) ale na pewno nie Czesi !!! Panie Rachwalski -kończ waść , wstydu oszczędź !

  • Dolnoślązak – 13.03.2017

    Geniusze od organizacji kolei w KD znowu dali popis swojego miszczostwa. Żadne CzD im nie straszne, teraz mają SA135 i stare setry PKS Jelenia Góra pomalowane w żółtą falę więc mogą stawiać warunki każdemu. CzD się nie zgodzą na nasze warunki - to przewieziemy pasażerów choćby i wozami konnymi, które wcześniej też pomalujemy w żółtą falę. A pasażerom wmówimy, że to kolejne połączenie w stylu retro. Przykre, że jedno z nielicznych dobrze funkcjonujących połączeń na Dolnym Śląsku (dzięki Czechom, bo KD nawet nie potrafią skomunikować pociągów w Szklarskiej), Kolejowi Dyletanci (w skrócie KD) muszą rozpieprzyć w drobny mak.

  • pasażer KD – 13.03.2017

    Prezes Rachwalski ma najwyraźniej jakiś osobisty uraz do regionu jeleniogórskiego, bo jak gdzieś znikają pociągi albo psuje się ofertę to dziwnym trafem właśnie tam. Znamienne są też te komentarze pojawiające się na różnych portalach, pisane anonimowo przez pracowników KD (tutaj np. "rozsądny") o jakiejś "karze", którą wymierza się w KD Jeleniej Górze. Myślę, że najwyższy już czas wywalić ze stołka prezesa Rachwalskiego za wykorzystywanie publicznego stanowiska do odgrywania się za osobiste urazy. Nie sądziłem, że kiedykolwiek zatęsknię za panią Ładniak, ale faktem jest, że za jej czasów kolej na Dolnym Śląsku funkcjonowała dużo lepiej. Po stronie prezesa KD pozostali już tylko najbardziej naiwni mikole (w wieku na ogół okołogimnazjalnym).

  • Krzysztof – 14.03.2017

    Rachwalski - odejdź. Wystarczająco już napsułeś. Zajmij się lepiej busami na Pomorzu.

  • izerski – 14.03.2017

    Komentarze na czeskich portalach to niemal same bluzgi pod adresem Polaków. Nie trzeba znać czeskiego, żeby zrozumieć o co chodzi: http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A170310_115942_eko-doprava_suj&razeni=vlakno . Jako mieszkaniec pogranicza wstydzę się za Koleje Dolnośląskie!

  • kolejFAN – 14.03.2017

    @ izerski: i te bluzgi mają uzasadnienie! bo jakoś z Niemcami i Słowakami Czeski mogą się dogadać, a z Polakami niet! więc maja rację , z niepoważnymi partnerami się nie gada tylko się ich olewa.

  • kolejFAN – 14.03.2017

    *Czesi miało być oczywiście.

  • kolejFAN – 14.03.2017

    Spolupráce s Polskem na železnici, to je jak z filmu "Páni kluci" - "Ale jó!" "Ale ne!"...

    Paradox. Autobusovou linku můžu natáhnout z Talinu do Lisabonu a nepotřebuju k tomu jediný povolení. Pokud chci vlakem přejet čáru, musim se handrkovat se sebestřednýma Polákama.
    (jedne z cytatów..)

  • mikolska żmija – 14.03.2017

    Ostatnio dowiedziałem się na pewnym "forum" kolejowym, że największą frekwencję w Karkonosze generuje Zgorzelec :D Uśmiałem się jak rzadko kiedy. To chyba fryzjerka mnoży się przez pączkowanie tak samo skutecznie, jak zakłada nowe konta na swoim blogu. Na tym samym "forum" obsesyjnie hejtuje się wszystkie projekty bezpośrednich pociągów z Drezna w Karkonosze, aż tu nagle okazuje się, że "gdyby jeden szynobus jechał z Gorlitz to i Niemcy chętniej by w nasze góry jeździli i zostawiali pieniądze w Polsce zamiast w Czechach". Gorlitz - centrum wszechświata!!! :DD

  • obiektywnie – 14.03.2017

    Likwidują połączenia dla Dolnoślązaków, żeby była kasa na kolejkę miejską dla Wsiocławia: http://www.gazetawroclawska.pl/wiadomosci/a/koleja-na-wojnow-swojczyce-i-kowale-to-juz-za-miesiac,11879019 . To już pd dawna nie są Koleje Dolnośląskie, tylko Koleje Wrocławskie. A w przypadku Rachwalskiego czekam, aż w końcu ktoś mu się dobierze do d... za przekręty prawne w podległej mu spółce. Finansowanie kolejek w obrębie gmin leży w gestii danych gmin, a nie województwa, jak jest w tym przypadku.

  • PiotrW – 14.03.2017

    W KD mają głęboko w tyle co się o nich pisze w mediach dolnośląskich czy nawet zagranicznych, ważne jest tylko to, co się pisze w mediach wrocławskich. Typowa upolityczniona spółeczka nastawiona jedynie na karierki polityczne zarządzających nią kacyków, przede wszystkim Rachwalskiego.

  • mateuuu – 14.03.2017

    @obiektwnie: Ta kolejka po wrocławskich wioskach to chyba tylko po to, żeby zadowolić mikoli wrocławskich, bo normalni mieszkańcy, jak wynika z komentarzy pod artykułem, i tak wolą własne auto.

  • mateuuu – 14.03.2017

    @mikolska żmija: Ba! Według wrocławskich mikoli Wrocław generuje większą frekwencję w Karkonosze niż Jelenia Góra z okolicami. Zaraz się okaże, że do Harrachowa najwięcej ludzi jeździ z Goerlitz i Wrocławia, a z Jeleniej Góry nikt. Można się uśmiać z tych "rewelacji" speców od transportu po gimnazjach.

  • bekacz – 14.03.2017

    @ mateuuu - a do Karpacza nikt nie jeździ z Wrocławia, bo nie ma bezpośrednich pociągów, a właściwie w ogóle nie ma pociągów :D Wrocławski mikol tzw. "niedzielny turysta" pojedzie w Karkonosze 2 razy w roku "turystowozem", zawsze w długie weekendy, i już wydaje mu się, że wszystko wie :D:D

  • he – 14.03.2017

    bekacz, do Karpacza w ogóle nikt nie jeździ, bo nie ma pociągów :)

  • guido – 14.03.2017

    Koleje Dolnośląskie chciałyby tylko obsługiwac trase Wrocław -Warszawa.

  • Zed – 14.03.2017

    Dlatego ja już od dawna nie wchodzę na ten ściek kolejowy pod nazwą "Infokolej", bo tam takie bzdury wypisują, że aż zęby trzeszczą od zgrzytania. A jak ktoś chce się pośmiać z bredni wypisywanych przez fanatyków, to niech zajrzy szczególnie do wątku o chemtrailsach.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...