Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Dolnośląskie wynajmują tabor od PESY i Arrivy

inforail
02.10.2017 09:02
0 Komentarzy

Koleje Dolnośląskie wynajęłyod partnerów biznesowych dwa spalinowe zespoły trakcyjne. Decyzja jestspowodowana chęcią wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Dwa szt-y należące do bydgoskiej firmy PESA oraz niemieckiejspółki Arriva zaczęły już wozić pasażerów samorządowego przewoźnika. Od bydgoskiego producenta wynajęty został Link SA139-010, który wcześniej woził pasażerów Kolei Wielkopolskich. Decyzjazarządu Kolei Dolnośląskich o dzierżawie pojazdów jest spowodowanauszczupleniem taboru spalinowego spółki w ostatnim czasie. Dwa nowoczesnespalinowe zespoły trakcyjne uczestniczyły w wypadkach spowodowanych przezkierowców, którzy wjechali pod koła pociągów na niestrzeżonych przejazdachkolejowych. Dodatkowo sześć z wykorzystywanych przez Koleje Dolnośląskiepociągów spalinowych musi przejść do końca roku zaplanowane wcześniej okresoweprzeglądy techniczne. Bez takich przeglądów pojazdy nie mogłyby przewozićpasażerów.

Zdajemy sobie sprawę zoczekiwań naszych pasażerów dlatego zdecydowaliśmy się w trybie pilnym nadzierżawę dwóch pojazdów ponieważ komfort podróżnych jest dla nas priorytetem.W najbliższym czasie Urząd Transportu Kolejowego w porozumieniu z producentemnaszych pociągów wypowie się na temat składów uszkodzonych podczas kolizjidrogowych. Mamy nadzieję, że oba pociągi jak najszybciej wrócą na dolnośląskietory – zapowiedział Bogusław Godlewski, rzecznik prasowy KoleiDolnośląskich.

Koleje Dolnośląskie dysponują 25 spalinowymi zespołami trakcyjnymi,wyprodukowanymi głównie przez bydgoską firmę PESA. Koszt dzierżawy dwóchspalinowych składów przez spółkę wynosi 6 000 zł dziennie. Tabor samorządowegoprzewoźnika do końca roku zwiększy się również o 11 nowoczesnychpięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Każdy z nowych pociągów będziemógł jednorazowo przewieźć nawet 500 osób. Pierwsze dwa składy zaczną wozićpasażerów już od 3 października na trasie Wrocław Główny – Jelenia Góra –Szklarska Poręba.


Komentarze