TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Małopolskie chciały reanimować Edyty
RADIO KRAKÓW InfoRail.pl - Opublikowano: 27.04.2017 21:39:34 9 komentarzy
Koleje Małopolskie chciały reanimować Edyty

Jak informowaliśmy na łamach InfoRail.pl ED74 pozostaną w PKP Intercity. Przewoźnik nie zdecydował się na sprzedaż składów, mimo, że poważnie ich pozyskaniem były Koleje Małopolskie.

Spółka nie uzasadniła swojej odmownej decyzji. Oferta została pewnie odrzucona jako niekorzystna. Była tylko informacja, że oferta jest nie do przyjęcia. Wartość księgowa tych pociągów pewnie jest bardzo duża. Natomiast wartość użytkowa i techniczna jest niska. Pewnie dlatego ta oferta została odrzucona ? tłumaczył w Radiu Kraków prezes Kolei Małopolskich Grzegorz Stawowy.

Ceny zaproponowane przez oferentów były zbyt niskie w stosunku do wyceny rzeczoznawcy. Podejmujemy prace w celu doprowadzenia składów do całkowitej sprawności. Jednocześnie szukamy rozwiązania pozwalającego na optymalne wykorzystanie pociągów ? wyjaśniła natomiast w Radiu Kraków Marta Ziemska z PKP Intercity.

To już koniec. Koleje Małopolskie rezygnują z zakupu ED74. Jak poinformował na antenie Radia Kraków Grzegorz Stawowy przewoźnik nie będzie ubiegał się o ponowny zakup składów, m.in. dlatego, że należałoby najpierw przeszkolić maszynistów. To jest jednak kosztowne i czasochłonne.

Zgodnie z zapowiedziami PKP Intercity chcą przywrócić do ruchu wszystkie jednostki ED74.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ED74
Koleje Małopolskie
  • Bartek – 28.04.2017

    Właśnie ten "Państwowy właściciel" nie kupił tego taboru od PESY a otrzymał je za free z PR które zapłaciły

  • kolejFAN – 28.04.2017

    co PIC z tym zrobi? nic. zostawi na bocznicy tak jak stało. kolejka regionalna może zrobiłaby z tego użytek..

  • Tomek – 28.04.2017

    Z tego co mi wiadomo za działalność na szkodę spółki grozi odpowiedzialność karna. Czy w tym kraju (szczególnie wśród rządzących) nie ma ludzi z jajami, którzy pociągną "geniuszy zarządzania", która siedzą i pierdzą w stołki w PIC do odpowiedzialności karnej? Rozumiem, że w mniemaniu tej kolejowej patologii lepiej aby tabor gnij nadal w krzakach niż jeździł na trasach regionalnych/aglomeracyjnych, do których od samego początku był zaprojektowany i przeznaczony.

  • kolejFAN – 28.04.2017

    Dobra decyzja. Zmodernizować i koniecznie zatrzymać. To bardzo dobre pociągi.

  • Marcin MZ – 28.04.2017

    No właśnie - i tu widać "byznesowe" podejście "państwowego właściciela": darmo dostać - drogo sprzedać, a jak się nie da to w krzaki i po właściwym czasie pociąć na żyletki (też symboliczne bo żyletek już nikt nie używa). To podejście wyjaśnia dlaczego tak długo jak się będzie dało nikt z zagranicy na Narodowe Polskie Tory nie wjedzie - PIC i PR natychmiast padną. Jedyna nadzieja dla pasażerów jest w UE - rozwój kolei samorządowych i konkurencja kolejowa z zagranicy (a także rozwój publicznej komunikacji miejskiej i aglomeracyjnej) opiera się na promowaniu i dofinansowaniu kolei (i generalnie komunikacji publicznej) przez UE (oby obecne szaleństwo natrętnego podkreślania polskiej odrębności nie doprowadziło do polexitu na zasadzie drapnąć kasę a jak nadejdą czasy, że będziemy płatnikiem a nie beneficjentem netto to żegnaj Europo!)

  • kowal – 28.04.2017

    Wolałbym żeby Edyty trafiły do przewoźnika regionalnego takiego jak Koleje Małopolskie właśnie, ale OK, byle w IC rzeczywiście się za nie zabrali i wróciły na trasy. Choć tak jak piszę @Marcin MZ ta postawa IC "darmo dostać - drogo sprzedać" i to jak cała historia Edyt w ich barwach wyglądała, dużo mówi o przewoźniku i jakości zarządzania.

  • 657h – 28.04.2017

    Intercity jest skonczone to co wyprawiają tam to głowa boli.

  • Koń Bi no.2 – 28.04.2017

    Dadzą je na Białystok - Warszawa. Ewentualnie na Warszawa - Kielce ("Nida").

  • BBBB – 07.05.2017

    Przejadę się kawałek Pendolino - se myślę. Wchodzę na stronę intercity, sprawdzam na jakich stacjach się Pendolino zatrzymuje w okolicy, wybieram więc odcinek Tychy-Pszczyna, chcę kupić bilet i.... okazuje się, że na żaden pociąg intercity nie mogę kupić biletu, bo chcę przejechać zbyt krótki odcinek :)... Dotacja jedzie, a ja nie mogę : )

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....