TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Małopolskie negocjują przejęcie Edyt
InfoRail - Opublikowano: 23.08.2016 18:21:36 14 komentarzy
Koleje Małopolskie negocjują przejęcie Edyt

Los ED74 nadal niepewny, ale wydaje się, że mamy zwrot w akcji. Koleje Małopolskie negocjują z PKP Intercity przejęcie tych składów.

Cena za te składy powinna być symboliczna - powiedział w Radiu Kraków wicemarszałek Małopolski Wojciech Kozak. Dlaczego? Ich technologia odbiega od standardu Kolei Małopolskich. Poza tym koszty dopuszczenia do ruchu mogą być wysokie. Powinni nam je przekazać, cena powinna być symboliczna. To by miało sens i uzasadnienie ekonomiczne ? mówi Kozak. Te pociągi stoją. To gorzej niż stary samochód. Pociąg może być tani, ale koszty dopuszczenia go do ruchu mogą być wysokie. Nadzór i przeglądy są kosztowne. Technologie sprzed 10 lat, nawet jak będzie nasz design, będą odbiegały od standardu ? dodaje.

Z wypowiedzi Wojciecha Kozaka wynika, że Koleje Małopolskie złożyły ofertę PKP Intercity. Teraz czekają na reakcję przewoźnika. Wicemarszałek nie ukrywa, że liczy na szybkie przejęcie składów. Potrzeba 6-8 miesięcy na wdrożenie ich do jeżdżenia po trasach ? zauważa Kozak.

Przypomnijmy, że los ED74 nie jest pewny. Poprzedni Zarząd PKP Intercity był przekonany o potrzebie sprzedaży tych jednostek. Po zmianie władzy sytuacja jednak zmieniła się. Pojawiła się możliwość dalszej eksploatacji Edyt przez PKP Intercity. Teraz mamy kolejny zwrot akcji, w postaci oferty z Kolei Małopolskich. Czy ED74 trafią do Małopolski czy też pozostaną w PKP Intercity?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Małopolskie
PKP Intercity
ED74
  • Bozia – 23.08.2016

    Ja bym na miejscu PKP IC nawet dopłacił...

  • gutek – 23.08.2016

    a ja skierował bym Edyty na trasę ich przeznaczenia czyli W-wa - Łódz.ostatnio PIC narzekał że nie mają na tę liniuę odpowiednich składów

  • ramzes – 23.08.2016

    Pytanie tylko czy jak cena będzie symboliczna nie znajdzie się ktoś komu niepodoba się taka niegospodarność? Z drugiej strony pamiętać należy, że niegospodarnością jest ich bezużyteczne przetrzymywanie w krzakach. Rozumiem jednak kłopot jakim jest posiadanie tego typu sprzętu. Nie opłaca się tego naprawiać (koszty jakie trzeba ponieść są zbyt wysokie) i nadal prawdopodobnie często będzie trzeba odwiedzać serwis, a jednocześnie strach sprzedać za nich (choć tyle to jest w rzeczywistości warte) bo można narazić się na zarzuty o niegospodarność w rozporządzeniu majatkiem ( " wyprzedaż majątku narodowego przewoźnika" ) Co jeszcze z tym można zrobić? Już chyba tylko oddać do skansenu. Tylko KM nie są właścicielem żadnego takiego muzeum, w którym można toto bezpiecznie przekazać. Niech może marszałek założy taką instytucję, nie narazi się na zarzuty ani on, że opiekuje się tym złomem, ani prezes PKP IC. ;-D

  • d – 23.08.2016

    Czemu te składy zwyczajnie nie wrócą na linię W-wa - Łódź? Jeszcze niedawno IC skarżyło się, że "nie ma czym tam jeździć", tymczasem tabor, który powinien tam jeździć, stoi po krzakach... No chyba, że te Edyty są tak awaryjne, że nie ma sensu ich tam kierować... no ale jak IC kierowało je na trasy Kraków - Terespol... to czemu nie?

  • Malopolanin – 23.08.2016

    Koleje Małopolskie nie wiedza ze tam SA wózki 37AN z oznaczeniem 37ANk. Chcą niech biorą. Wezmą ze sobie i te problemy...

  • Lolipop – 24.08.2016

    No tak, byle było taniej co za centusie! Skorzystajcie lepiej z opcji w newagu, może i drożej, ale bezawaryjnie i z klasą

  • Krakus – 24.08.2016

    Mam nadzieję że IC się nie zgodzi, zresztą po co trzeci rodzaj taboru, mało mieli problemów z acatusami???

  • Loek – 24.08.2016

    Bedzie Pan/pani zadowolona.....

  • ramzes – 24.08.2016

    @dCzemu i dlaczego jak małe dziecko pytasz. Organizatorem przewozów między Warszawą i Łodzią jest nie tylko PKP IC ale też PR. Od niedawna na rynek wkroczyła też ŁKA. Przewozi podróżnych najszybciej i najtaniej do tego jeszcze najmłodszym rodzajem taboru. Na razie realizuje jedynie połączenia weekendowe, a te cieszą się dużym zainteresowaniem. Flirt 3 jeździ w trakcji ukrotnionej i jak dotychczas pasażerowie narzekają jedynie na zbyt krótkie składy i zbyt ograniczoną ofertę. Już dziś wiadomo, że zmiany będą potrzebne i o takie ten przewoźnik wystąpi. Składy powinny jeździć częściej, przez cały tydzień i do tego z pewnością powinny być dłuższe. O tym pewnie dowiemy się po roztrzygnieciu przetargu jaki ŁKA ocenia. Wiele na to wskazuje, że będą to Impulsy, choć Flirty 3 spisują się bardzo dobrze. Komfort, wysoka dostepność i dyspozycyjność to coś co wyróżnia je od kiepskich i niewygodnych Edyt. Mam nadzieję, że Impulsy nie będą gorsze. Co do Edyt. Ciężko powiedzieć co IC powinno z nimi zrobić. IC nie powinno dysponować tego typu składami. Tyle wiem napewno. En74 to są składy aglomeracje i tylko jako takie powinny być użytkowane. Przejazdy tym taborem na odległości większe niż 50 km mogą zadowalać i satysfakcjonować mikoli. Normalny pasażer oczekuje minimum komfortu, a przewoźnik i właściciel oczekuje minimalnej chociażby niezawodności i / lub niskich kosztów naprawy. Te ostatnie rosną w zastraszającym tempie. Kilka tygodni temu można było poczytać jak to się przedstawiała na przykładzie kilku ostatnich lat. To jest jedna wielka masakra i bandytyzm że strony serwisu. Jak dalej będzie rosła cena usług serwisowania tego badziewia, to nie należy się dziwić, że ktoś doszedł do wniosku, że lepiej byłoby gdyby zgniło toto gdzieś w podkrakowskich krzakach. Uważam, że pojazdy powinny zostać poddane gruntownej modernizacji a chętna do tego oferent powinien za tak wysokie koszty wystawić równie wysoką /dlugotrwałą/ gwarancję na wykonane przez siebie roboty, niwelujące podstawowe przyczyny większości awaryjnych odstawień. PR w regionie łódzkim tego nie udźwigną. Prawdopodobnie w nieodległej przyszłości znikną z mapy przewoźników w wielu regionach kraju, w tym także łódzkim. PKP IC od wielu lat traktowała po macoszemu połączenia w tym regionie. To że mają teraz deficyt na realizacji połączeń między Warszawą i Łodzią to skutek tego typu ich polityki. Zbierają teraz owoce swej głupoty i wieloletnich zaniedbań. Chętni do prowadzenia takich połączeń są, czekają jedynie na odpowiedni tabor i stosowne pozwolenia. Cierpliwości.

  • ramzes – 24.08.2016

    Oczywiście nie En74, a ED74.

  • ramzes – 24.08.2016

    Oczywiście nie En74, a ED74.

  • kryzys – 24.08.2016

    ED74 powinny być wydłużone o 1 człon (może być bez drzwi, mocy wystarczy nawet na 2 człony), nieco zmodernizowane (gniazdka, wifi, usunięcie połowy drzwi z członów silnikowych, wstawienie automatu z napojami i kanapkami oraz automatu biletowego). W trakcji podwójnej takie pięcioczłonowe składy będą idealne na Uć-W-wa, przy czasie przejazdu

  • kryzys – 24.08.2016

    dedykowanej miało być ;)

  • Jozue – 25.08.2016

    Mam nadzieje, że się dogadają. To absurd, żeby stały w krzakach i niszczały. Ogólnie to całe przejęcie ich przez IC to jedno wielkie nieporozumienie, ich użytkowanie mogło się zupełnie inaczej potoczyć.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....