TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Mazowieckie czyli spółka unikalna w skali kraju
INFORAIL - Opublikowano: 07.04.2014 10:39:25 5 komentarzy
Koleje Mazowieckie czyli spółka unikalna w skali kraju
W kontekście ostatnich wydarzeń, związanych z przyszłością Przewozów Regionalnych, warto zwrócić uwagę na fakt, że jest jedno województwo, które o przyszłość transportu kolejowego martwić się nie musi. To oczywiście Mazowsze, które swego czasu podjęło zdecydowany krok i powołało do życia własnego przewoźnika –Koleje Mazowieckie. Oczywiście za tym przykładem poszli inni, jak chociażby Śląskie, Dolnośląskie, Wielkopolskie czy ostatnio Małopolskie to jednak sukcesu popularnej „kaemki”powtórzyć się nie udało. W każdym z tych regionów połączenia kolejowe są nadal posiłkowane czy wręcz w znaczniej części obsługiwane przez Przewozy Regionalne. Całkowitego uniezależnienia od tego przewoźnika nie udało się także osiągnąć w województwie kujawsko-pomorskim, gdzie mimo wygranej Arrivy pociągi Przewozów Regionalnych nadal kursują.  „Koleje Mazowieckie to spółka unikalna w skali kraju”- mówi Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego. Pozostałe województwa mają udziały w Przewozach Regionalnych, Mazowsze ma własną firmę. „To dzisiaj drugi przewoźnik w Polsce, przewożący ponad 64 miliony pasażerów. Kiedy przejmowaliśmy Mazowiecki Zakład Przewozów Regionalnych przewoził on około 41 milionów osób. To olbrzymi postęp”- dodaje Adam Struzik. Ten wzrost liczby korzystających z usług mazowieckiej spółki był możliwy dzięki ciągłym inwestycjom samorządu w firmę, a przede wszystkim w tabor. W momencie powstawania Koleje Mazowieckie miały w zasadzie do dyspozycji tylko wiekowe jednostki EN57. Dzięki staraniom władz spółki oraz województwa udało się znacznie odnowić park taborowy, kupując nowe pociągi , zarówno spalinowe, jak i elektryczne, a także modernizując znaczną część ezt-ów. „Dzięki inwestycjom taborowym poprawiony został komfort i standard podróżowania pociągami na Mazowszu”–mówi Adam Struzik. W ostatnich tygodniach podpisana została umowa na modernizację kolejnych ezt-ów EN57. Prace remontowe, o czym informowaliśmy na łamach InfoRail, wykona ZNTK Mińsk Mazowiecki. „Dzięki takim modernizacjom wyeksploatowany tabor będzie mógł nam służyć jeszcze co najmniej przez kilkanaście lat”- wyjaśnia Adam Struzik. A jaka przyszłość przed Kolejami Mazowieckimi? Przy tak dobrym zarządzaniu i wsparciu władz województwa tylko dalszy rozwój. W kontekście zapowiedzi podziału Przewozów Regionalnych być może ekspansja na kolejne regionalne rynki. Przypomnijmy, że już dziś mazowiecki przewoźnik uruchamia pociągi, które docierają do miejscowości położonych w innych województwach. Wspomnieć tu warto chociażby o takich stacjach końcowych jak: Działdowo (warmińsko-mazurskie), Skarżysko-Kamienna (świętokrzyskie), Łowicz (łódzkie), Dęblin (lubelskie), Czeremcha (podlaskie). W przypadku skutecznego podziału Przewozów Regionalnych wydaje się, że Kolejom Mazowieckim w udziale mogłyby przypaść te dwa ostatnie regiony. O ile warmińsko-mazurskiemu bliżej chyba do Pomorza, zaś świętokrzyskiemu do Małopolski, to lubelskie i podlaskie chętnie nawiązałyby współpracę z Kolejami Mazowieckimi.Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Mazowieckie
Przewozy Regionalne
  • MW – 09.04.2014

    Martwić się MUSI, bo ma komornika na kontach...

  • jatal. – 10.04.2014

    Ale propaganda... Na podstawie tych samych faktów można napisać dokładne przeciwieństwo (choć tytuł by nadal pasował ;)). === Mazowsze też ma udziały w PRach (i ich długach), Mazowsze tyle dołożyło do KMów że teraz "bankrutuje", a na dodatek tak "świetną" spółkę najchętniej by komuś zbyło żeby nie dźwigać tego ciężaru.

  • k – 10.04.2014

    Rozwaliłeś mnie stwierdzeniem że mazowsze bankrutuje bo tyle dołożyło do km. To tak jak byś powiedział że afera amber gold była bo powstały linie olt.

  • jatal. – 11.04.2014

    Nie wiem czy nie potrafisz czytać ze zrozumieniem czy też nie wyświetlają Ci się tylko czydzysłowy? To przecież "Mazowsze" notorycznie przedstawia sytuację jako "albo pociągi - albo janosikowe". Ja nie pisałem o bankructwie tylko o propagandzie której kolejnym przykładem jest mapka na której "Mazowsze" przedstawia siebie jako łupione przez WSZYSTKIE inne województwa. Tymczasem prawda jest taka że są województwa które nie biorą nic od Mazowsza a wręcz przeciwnie również płacą "janosikowe". Płaci je (na swoich szczeblach) wiele miast i gmin i w przeciwieństwie do "Mazowsza" potrafią zapanować nad swoimi budżetami. Tłumaczenia Marszałka że musi wydawać więcej niż zarabia jest żałosne i na poziomie nieodpowiedzialnych ludzi biorących chwilówki na bieżące życie. Tłumaczenie że za ileś miesięcy prawo się (jakoś) zmieni i jest to powód do nie płacenia zobowiązań jest równie niepoważne. Dla mnie to przykład BEZCZELNOŚCI w tłumaczeniu własnej NIEUDOLNOŚCI. Inaczej musiałbym uznać że to celowe działanie "wzorowane na Amber". Zresztą nie mówię niczego odkrywczego tylko "rozwijam wnioski RIO".

  • k – 12.04.2014

    Aha.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....