Dokładnie tego samego dnia i o tej samej porze, kiedy Koleje Mazowieckie podpisywały umowę na kolejne Flirty, PKP PLK zorganizowały konferencję na temat planów dotyczących linii średnicowej.
Planów, które nie zostały skonsultowane ani z miastem, ani też z przewoźnikami. Jest to propozycja PKP PLK, która nie była z nami konsultowana – powiedział nam Robert Stępień, szef Kolei Mazowieckich. Oni biorą za to odpowiedzialność. My jednak nie uchylamy się od recenzowania tych koncepcji – dodał.
Robert Stępień zastrzegł, poniekąd bardzo słusznie, że mowa jest o infrastrukturze kolejowej dużej europejskiej stolicy. Już to świadczy o konieczności skonsultowania takich planów z zainteresowanymi operatorami, którzy przede wszystkim będą z niej korzystać. I postawił pytanie czy jakiekolwiek konsultacje były w ogóle prowadzone?
Niektóre propozycje PKP PLK były kompletnie "księżycowe" – stwierdził dalej szef Kolei Mazowieckich. Trudno mi sobie wyobrazić jednoczesne wyłączenie obu średnic (podmiejskiej i dalekobieżnej – przyp. InfoRail.pl). A był taki plan. Z tym się kompletnie nie zgadzamy. Inna jest rola przewoźnika, inna zarządcy infrastruktury. I to nie jest tak, że my aspirujemy do wchodzenia w kompetencje PKP PLK. Wydaje mi się, że lepiej jednak byłoby, gdyby takie potężne inwestycje były konsultowane z zainteresowanymi. A to nie tylko Koleje Mazowieckie, ale także SKM i przewoźnicy z Grupy PKP – dodał.
Jak wiadomo propozycjami PKP PLK zaskoczone było też miasto. Jeszcze przed wyborami Wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska mówiła nam, że PKP PLK nie są zainteresowane konsultacjami swoich planów z ratuszem. Jak widać przez ostatnie pół roku nic się nie zmieniło. Miasto, podobnie jak Koleje Mazowieckie, stoi na stanowisku, że niedopuszczalne jest jednoczesne zamykanie obu linii średnicowych. Planów PKP PLK w tym zakresie jednak nadal nie znamy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.