TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Mazowieckie: PESA idzie do KIO
INFORAIL - Opublikowano: 21.10.2014 09:14:58 22 komentarze
Koleje Mazowieckie: PESA idzie do KIO
Tak jak przypuszczaliśmy PESA złożyła do KIO odwołanie od wyników przetargu na dostawę ezt-ów dla Kolei Mazowieckich. Informację tę potwierdziła nam Joanna Maliszewska z Biura Prasowego przewoźnika. Przypomnijmy, że różnice między zwycięską ofertą Newagu a tą złożoną przez PESĘ były minimalne.  Oferta z Nowego Sącza otrzymała 99,1990 pkt, bydgoska została oceniona na 97,9678 pkt. Newag swoje pociągi wycenił na 257.272.950 zł brutto, konkurent zaś na 267.143.700 zł brutto. Według Komisji Przetargowej producent z Nowego Sącza lepiej punktował właśnie w kryterium cena, PESA zaś w kryterium zużycie energii elektrycznej. Pozostałe parametry (okres udzielonej gwarancji, termin dostawy trzeciego ezt-a, współczynnik niezawodności, współczynnik gotowości technicznej) zostały ocenione tak samo w przypadku obu ofert. Przedmiotem zamówienia jest nie tylko dostawa 12 sztuk pięcioczłonowych ezt-ów, ale także świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych, dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeszkolenie pracowników. Zamawiający wymagał, aby współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie) całej floty pojazdów nie był niższy od 0,95 i aby współczynnik niezawodności całej floty pojazdów nie był niższy od 0,97. Zakończenie dostaw ma nastąpić do 30 listopada 2015 roku. Czekamy na rozstrzygnięcie KIO, do tematu wrócimy na łamach InfoRail.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
PESA
KIO
przetarg
  • oldwag – 21.10.2014

    Panie Zaboklicki nie umie Pan przegrywać z klasą?

  • viktor – 21.10.2014

    Newag też się niedawno przecież odwoływał w sprawie PKM i wtedy @oldwag pisałeś coś o klasie Jakubasa? To normalna procedura, która każdemu przysługuje, jeżeli nie było błędów wniosek zostanie oddalony.

  • oldwag – 21.10.2014

    Tak. Pisałem o klasie Pana Jakubasa wtedy.

  • jatal. – 21.10.2014

    @ inforail - skąd podejrzenie "o prawdopodobnym odwołaniu"? To to że wygrana była minimalna to jeszcze żaden powód - moim zdaniem odwoływać mogą się ewentualnie do braku jakichś formalności proceduralnych a nie do oceny ofert. Znacie jakieś szczegóły że byliście tak prawie pewni?

  • sphinx – 21.10.2014

    Podejrzenie stąd, że Pesa odwoływała się na wiwat od większości przetargów wygranych przez Newag.

  • enedue – 21.10.2014

    I bardzo dobrze. Jest jeszcze szansa na dobre pociągi. Dziwie się km że wybrali taki badziew.

  • rikefake – 21.10.2014

    PESA tylko odwleka nieuniknione. Newag już uczciwie wygrał, na tory Mazowsza wyjedzie 12 Impulsów - pojazdów technicznie pod każdym względem lepszych od kaktusów i LELfów.

  • bocian z żabą – 21.10.2014

    Hehe dobry żart. Impuls lepszy od elfa. Ale się ululałem. Jak wyjadą tak jak na śląsku i w małopolsce to wyrazy współczucia dla pasażerów. Pożar gratis.

  • ja – 21.10.2014

    Sphinx uważasz że pesa odwołała się ot tak dla zasady bo newag wygrał?

  • Sarmata – 21.10.2014

    nie rozumiem tych komentarzy - czy to Pesa, czy Newag nie łamią prawa tylko korzystają z możliwości jakie prawo daje. Tylko tyle.

  • sphinx – 21.10.2014

    @ja - tak, to już nie pierwszy raz. WSZYSTKIE odwołania Pesy PO wygranej Newagu został zmiecione przez KIO. @enedue - po pierwsze wybierz sobie nick i się go trzymać zamiast wprowadzać zamęt, a pod drugie - akurat Koleje Mazowieckie poznały się na "jakości" Elfa, Pesa żeby nie zaognić sytuacji musiała na własny koszt przeprowadzić modernizację i doposażanie niemal nowych składów.

  • jatal. – 22.10.2014

    @ sphinx: W sprawie NIBY różnych nicków (niby, bo przecież ewidentnie nie masz żadnych możliwości żeby to rzetelnie sprawdzić) - czy mam poszukać w archiwum opieprz moda (który możliwości sprawdzenia nadawcy posta ewidentnie ma) gdy sam stosowałeś ten sposób komentowania? ====== @ sarmata: sama prawda - właśnie dlatego żeby nie nakręcać oszołomów do bzdurnych komentarzy pytam redakcję czy mają jakiś rzetelny powód do podejrzeń, czy tylko sobie bezmyślnie "klepią" (bo w łapanie komentarzy przez prowokowanie raczej nie wierzę).

  • g – 22.10.2014

    Pesę boli przegrana. Cóż takie życie- trzeba umieć przegrywać. Poza tym dobrze się stało, bo przyjemniej jest jechać Impulsem. A ponadto druga polska firma też dzięki wygranemu przetargowi się rozwija. PESA nie ma przecież monopolu.

  • InfoRail – 22.10.2014

    1. Żaden inny komentarz nie został napisany z tego samego IP co ten dodany przez enedue. 2. Redakcja wszystko co mogła napisać na ten temat napisała. Nie opieraiśmy się na pewno tyko na tym, że "Pesa odwoływała się na wiwat od większości przetargów wygranych przez Newag". 3. Jaki miałoby sens pisanie czegoś tylko po to, żeby zaliczyć "łapanie komentarzy przez prowokowanie"? Zupełnie nie o to nam chodzi.

  • jatal. – 22.10.2014

    @ red: Dzięki - czyli jak widać po wzbudzonych komentarzach nie warto "spodziewać się bez powodu". Pozostaje cierpliwie czekać, szczególnie gdy nie zna się powodu odwołania.

  • MichalK – 22.10.2014

    Mam nadzieję że KIO wykaże się zdrowym rozsądkiem i odrzuci odwołanie Pesy. Lepiej mieć dobrego Impulsa niż badziewnego Elfa. Akurat jeżdżę i jednym i drugim - i Elf do pięt nie sięga Impulsowi. Bocian z żabą - lepiej popatrz ile Elfów zapaliło się na Śląsku.

  • Adamos – 22.10.2014

    Pomyłka w artykule.nie 4 członowe a chodzi o jednostki 5 członowe.A dokładniej mówiąc o pojazd 45 We proponowany przez Newag.

  • filipesso – 23.10.2014

    @MichalK to mam prośbę - ja nie mam przyjemności jazdy każdym typem jednostki więc ciekaw jestem w czym tkwia różnice? tylko nie pisz o przyjemności z jazdy bo to zalatuje subiektywizmem

  • Combino – 23.10.2014

    @Sphinx: skleroza Cię zaatakowała? Bo widzę że wyleciały z pamięci ostatnie nieudane odwołania Newagu ;)

  • Combino – 23.10.2014

    MichalK: jeden,ty "mocno zorientowany" i ciężko doświadczony!I to dlatego,że spadła na niego sieć trakcyjna pod napięciem. Impulsów natomiast już zajarzyło kilka,w tym małopolskie dwa. Różnica chyba jest... Ja już siedziałem w jednym i drugim i spokojnie stwierdzam,że głupoty piszesz.Ale chętnie pośmieję się z twoich opowieści,w czym to niby Impuls miałyby być lepszy od Elfa ;)

  • – 27.10.2014

    Nie masz się z czego śmiać skoro to są fakty: w Elfie drzwi trzaskają, w Impulsie zamykają się prawie bezgłośnie. Mamy XXI wiek i chyba da się zrobić drzwi które nie tłuką przy każdym zamknięciu? Ale tak to jest jak się robi skład na odwal się. KM i SKM przekonały się o tym po zakupie kiedy przez kilka miesięcy awarie tego sprzętu były nagminne. Elf jest tak głośny że nie trzeba go widzieć, a i tak w promieniu 200m słychać że to dziadostwo przyjechało. Pomijam już design bo o gustach się nie dyskutuje. W Impulsie jedyny minus to dość głośne chłodzenie które mimo wszystko jest dobrze wytłumione wewnątrz składu.

  • MichalK – 27.10.2014

    To powyżej to ode mnie. A co do designu Elfa to chyba ktoś naćpany go robił, bo wygląda jakby mu na przód założyli deskę sedesową.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....