TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Śląskie pojadą do Kluczborka w województwie opolskim
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 26.08.2019 16:59:30 1 komentarz
Koleje Śląskie pojadą do Kluczborka w województwie opolskim

Samorząd woj. śląskiego chce, aby od nowego rozkładu jazdy pociągi należących do niego Kolei Śląskich obsługiwały trasę między Lublińcem, a Kluczborkiem (Opolskie).

W zamian woj. opolskie miałoby zamówić w Przewozach Regionalnych kursy Opole – Częstochowa i Kędzierzyn-Koźle – Racibórz. W poniedziałek radni woj. śląskiego przyjęli uchwałę ws. "powierzenia w rozkładzie jazdy pociągów 2019/2020 woj. opolskiemu zadania organizacji publicznego transportu zbiorowego w kolejowych przewozach pasażerskich na liniach komunikacyjnych Racibórz - Kędzierzyn Koźle i Częstochowa – Opole".

Obecnie na 50-kilometrowej trasie Lubliniec – Kluczbork kursuje ok. 6 par (kursów w obie strony) pociągów Przewozów Regionalnych dziennie: głównie w relacji Wrocław – Kluczbork – Lubliniec. Z kolei na 30-kilometrowej trasie Racibórz - Kędzierzyn Koźle w dni robocze kursuje ok. 10 par pociągów Przewozów Regionalnych.

Licząca ponad 90 km trasa Częstochowa – Opole nie jest obsługiwana pociągami regionalnymi. Pociągi Przewozów Regionalnych od strony Opola nie docierają do Lublińca, dojeżdżając do miejscowości Kolonowskie i kończąc trasy w miejscowości Zawadzkie (na terenie woj. opolskiego). Pociągi Kolei Śląskich jeżdżą na trasach Katowice – Lubliniec oraz Lubliniec – Częstochowa.

Jak wynika z uzasadnienia poniedziałkowej uchwały radnych woj. śląskiego, województwa mogą zawierać z innymi samorządami porozumienia ws. sprawie powierzenia zadań publicznych, w tym dotyczące organizacji przewozów kolejowych. W uzasadnieniu zaznaczono, że jest to niezbędne w celu zapewnienia ciągłości obsługi kolejowych przewozów mieszkańcom graniczących regionów.

"W związku z powyższym proponuje się, aby powierzyć Województwu Opolskiemu zadanie organizacji publicznego transportu zbiorowego w kolejowych przewozach pasażerskich na liniach komunikacyjnych Racibórz - Kędzierzyn-Koźle i Częstochowa-Opole. Zadanie to Województwo Opolskie ujmie w swojej umowie na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich zawartej z Przewozami Regionalnymi" - napisano.

"W zamian Województwo Opolskie powierzy Województwu Śląskiemu zadanie organizacji kolejowych przewozów pasażerskich na linii komunikacyjnej Kluczbork-Lubliniec, które będzie realizowane przez Koleje Śląskie" - wskazano w uzasadnieniu.

Woj. śląskie przeznacza rocznie na organizację transportu kolejowego ok. 180 mln zł. Z tej kwoty ok. 140 mln zł otrzymują KŚ (Przewozy Regionalne - 40 mln zł). W obecnym rozkładzie jazdy zamawiane przez samorząd pociągi tego przewoźnika przejadą w ciągu roku blisko 7,5 mln km (w ub. roku ok. 7 mln km). Roczny budżet KŚ przekracza 200 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
Opolskie
Kluczbork
  • Tomasz Szydłowski – 26.08.2019

    Ciekawe kiedy i czy wogóle jest rozważany w obsłudze odcinek Częstochowa - Koniecpol(Włoszczowa) lub po CMK do Koniecpola. Choć ten drugi wydaje się być niemożliwy w realizacji.

  • Ewa Bielecka – 26.08.2019

    A może by tak dać kursy Racibórz - Prudnik ?

  • Darek Spólnicki – 26.08.2019

    Powiem tak:to jest spora niespodzianka biorąc pod uwagę fakt,że KŚ miało nie obsługiwać już planowych relacji miedzywojewódzkich,więc w tym przypadku jest to bardzo konkretna zmiana zdania przez UMWŚ w tym aspekcie.Pytanie tylko jest takie,co oprócz wymiany kilometrów pomiędzy UMWŚ(KŚ) a UMWO(PR) jeszcze zaważyło na tym,że Koleje Śląskie pojadą do Kluczborka od nowego rozkładu jazdy 2019/2020,więc tak czy inaczej zobaczymy,jak KŚ poradzi sobie z obsługą odcinka Lubliniec-Kluczbork.Kto wie,może powrócą też pociągi w relacji Kluczbork-Katowice realizowane przez Elfy II/AKŚ,więc z punktu widzenia komfortu podróży jest to zmiana na lepsze,ponieważ pociągi PR obsługujące odcinek Lubliniec-Kluczbork będące na stanie PR Wrocław były w słabym standardzie,więc zmiana z PR na KŚ może wyjść tylko na dobre.Ciekawi mnie tylko jedno,czy KW też pojedzie kiedykolwiek do Kluczborka ;)

  • Kaszebe – 27.08.2019

    Czyżby logika wchodziła do działań Kolei Śl/i/ąskich? Panie Aleksandrze,jestem pod wrażeniem,oby tak dalej!

  • Rafał Samól – 27.08.2019

    Pamiętam z dzieciństwa, że jeździł skład Katowice - Lubliniec-Kluczbork-Namysłów-Oleśnica-Wrocław Główny. Jechał rano z Katowic i wracał wieczorem. Może pomyśleć o takim kursie. Był on wykorzystywany w sezonie grzybowym.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....