TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Koleje Wielkopolskie po trzech latach przywracają połączenia z parowozami
KW InfoRail.pl - Opublikowano: 09.05.2017 10:41:39 3 komentarze
Koleje Wielkopolskie po trzech latach przywracają połączenia z parowozami (foto: KW)

Po trzech latach Koleje Wielkopolskie przywracają regularnie kursujące pociągi prowadzone trakcją parową z Wolsztyna do Leszna oraz z Wolsztyna do Poznania.

Linia kolejowa do Wolsztyna – popularna pod względem turystycznym, zarówno wśród Wielkopolan, jak i gości z kraju oraz z zagranicy. Badania oraz sygnały płynące od pasażerów wskazują, że nieprzerwanie od wielu lat mnóstwo osób podróżuje do jedynej na świecie, czynnej Parowozowni w Wolsztynie, obchodzącej w tym roku 110-lecie istnienia. Dlatego też, od 2011 roku, jako jedyny przewoźnik na tej linii, Koleje Wielkopolskie zapewniają podróżnym szybki i bezpieczny dojazd do Wolsztyna. Dzięki staraniom poczynionym przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Spółka ponownie będzie prowadzić regularne, codzienne przewozy pasażerów pociągami prowadzonymi przez parowozy.

Pociągi te pojawią się w rozkładzie jazdy już od 15 maja 2017 roku na dwóch liniach Kolei Wielkopolskich:

Wolsztyn – Leszno: cztery pociągi dziennie kursujące w dni robocze,

Wolsztyn – Poznań: cztery pociągi dziennie kursujące w soboty.

Jak informują Koleje Wielkopolskie pociągi prowadzone przez zabytkowe parowozy wyruszą na tory dzięki doskonałej współpracy, powstałej w 2016 roku, Instytucji Kultury Parowozowni Wolsztyn – właściciela wolsztyńskich parowozów i kompleksu zabytkowej parowozowni tj. PKP Cargo oraz samorządów miasta Wolsztyna, powiatu wolsztyńskiego i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. Instytucja Kultury Parowozowni Wolsztyn zapewnia, że pociągi w trakcji parowej będą posiadały odpowiednie wagony, zapewniające pasażerom porównywalny do tradycyjnych pociągów standard i komfort podróżowania.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Wielkopolskie
Wolsztyn
parowóz
  • Faraj – 09.05.2017

    Powinni zlikwidować. Wszystko.

  • Marian – 10.05.2017

    A ciebie na początku.

  • zwijania państwa cd – 24.05.2017

    Wielkopolanie potrafią zrobić coś z sensem i przede wszystkim skutecznie. Czyli dokładnie odwrotnie niż w Toruniu, gdzie latami samorząd wojewódzki przymierzał się do linii turystycznej Toruń-Brodnica przez Kowalewo Pomorskie i Golub-Dobrzyń. Skutek tych przymiarek jest taki, że obecnie niszczona jest 50 kilometrowa urocza linia kolejowa Kowalewo-Brodnica, bo marszałek stracił zainteresowanie tym projektem. Mimo wcześniejszego wydania sporej kasy na zakup taboru i jego remont. PKP też wykazały się tradycyjną gospodarnością i zamiast rzeczowej analizy możliwości przywrócenia ruchu na tej trasie (szynobusy) skwapliwie skorzystały z pretekstu, że decyzję o likwidacji tej linii podjęto w 2005 roku za rządu premiera Belki. Wychodzi na to, że decyzji tej za żadne skarby nie można było anulować, mimo że fizycznie linia istniała cały czas. Interes całkiem dobry, bo za złom PKP otrzymają aż 5 milionów złotych z ułamkiem. Koszt wybudowania wyniósłby podobno 50 milionów (1 milion za kilometr). Niewątpliwie jest do dobry interes, tyle że nie dla społeczeństwa. Tak to w praktyce wygląda dobra zmiana na kolei, która (dobra zmiana) zapewniła, że nie będzie dalszej likwidacji infrastruktury kolejowej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....