TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kolejne celne strzały PolskiBus.com?
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 20.08.2014 11:45:29 4 komentarze
Kolejne celne strzały PolskiBus.com?
PolskiBus.com uważnie obserwuje sytuację na rynku przewozów pasażerskich w Polsce. Przewoźnik dziś w Warszawie ogłosił uruchomienie trzech kolejnych linii autobusowych. Z naszego punktu widzenia najistotniejsza jednak wydaje się decyzja o podwojeniu liczby połączeń na trasie Warszawa –Białystok, z jednoczesnym wydłużeniem dwóch kursów do Wilna. To ewidentny strzał w kolano kolejarzom, którzy doprowadzili do dość dramatycznej sytuacji na tej trasie. Polikwidowane pociągi i ciągle powracająca wiadomość o całkowitym zamknięciu linii nie pozostała niezauważona przez autobusowego konkurenta. I choć przedstawiciele PolskiBus.com twierdzą, iż rozwój siatki połączeń jest wypadkową obserwacji potrzeb rynku, to trudno nam uwierzyć w to, że dość nieudolne działania podejmowane przez PKP PLK w związku z remontem tej trasy nie mają wpływu na podwojenie liczby połączeń PolskiBus.com. Od 1 października 2014 roku autobusy przewoźnika wykonają na tej trasie 8 par kursów dziennie, z czego dwa, jak wspomnieliśmy dotrą do Wilna. Czas przejazdu to 2 godziny i 50 minut, ceny biletów zaś rozpoczynają się już od 1 zł plus 1 zł opłaty za rezerwację. W standardzie pasażer otrzymuje przejazd klimatyzowanym autobusem, darmowe WiFi i rozkładane, skórzane fotele. To standard wyższy niż oferta PKP Intercity, które jak się wydaje znowu dostają rykoszetem od nieudolnie prowadzonego remontu infrastruktury. Nie pomaga chyba też uruchomienie InterCityBUS-ów.Od 5 września 2014 roku autobusy PolskiBus.com pojadą na nowej trasie P17 Wrocław –Poznań -Gorzów Wielkopolski –Szczecin. I znowu trudno oprzeć się wrażeniu, że dawno zapomniany przez PKP Intercity Gorzów Wielkopolski zyska w ten sposób bezpośrednie połączenie z trzema ważnymi miastami. Na początek będą tu realizowane trzy połączenia dziennie.Kolejna linia, jaką uruchamia PolskiBus.com to Kraków –Opole –Wrocław. Wydaje się, że znowu mamy do czynienia z miastem zaniedbanym przez PKP Intercity. Dotychczas autobusy przewoźnika docierały tu trzykrotnie. Teraz na linii P18 wykonywanych będzie 5 kursów dziennie. I wreszcie ostatnia nowość. Linia P19 Szczecin –Berlin. Połączenie, które wydaje się najmniej uderzające w polską kolej. Sześć kursów dziennie to przede wszystkim strzał w DB Regio.  Ale to nie koniec dobrych informacji dla pasażerów i jednocześnie chyba nienajlepszych dla przewoźników kolejowych. Liczba połączeń na trasie Wrocław –Kraków wzrośnie do 33! O takim wyniku każdy inny przewoźnik, czy to kolejowy, czy też autobusowy może dziś chyba tylko pomarzyć. Czerwone autobusy będą odjeżdżały co pół godziny. Wzrasta także liczba kursów na trasie Kraków-Rzeszów –do 11. Wydaje się, że przewoźnik znowu wykorzystuje nieatrakcyjną ofertę kolei z nienajlepszymi czasami przejazdów. Zwiększenie liczby wykonywanych połączeń zbiega się w czasie z wprowadzeniem do eksploatacji nowych autobusów ADL Plaxton Elite. Na razie będzie ich 20. Szerzej na ten temat napiszemy w InfoBusie. Dziś PolskiBus.com przewozi 17 tysięcy pasażerów dziennie. Część z nich to na pewno dawni klienci PKP Intercity. Wytłumaczenie spadku liczby podróżujących koleją ekspansją PolskiegoBusa.com byłoby zbyt dużym uproszczeniem to jednak nie możemy oprzeć się wrażeniu, że spora cześć pasażerów zamieniła pociągi właśnie na autobusy. Tendencja ta przy tak szybko rozwijającej się sieci połączeń i atrakcyjnych cenach może się utrzymywać. Czyżby dlatego, że PolskiBus.com jest szybki, tani i komfortowy? Na razie to pytanie pozostawiamy bez odpowiedzi.      Nowe trasy PolskiBus.com:. Wrocław –Poznań - Gorzów Wielkopolski-Szczecin ·    Nowa trasa P17, 3 kursy dziennieKursy będą realizowane od 5 września 2014Rezerwacja biletów od 20 sierpniaKraków - Opole-Wrocław ·    Nowa trasa P18, 5 kursów dziennieKursy będą realizowane od 1 października 2014Rezerwacja biletów wkrótceSzczecin - Berlin·     Nowa linia P19, 6 kursów dziennieKursy będą realizowane od 1 października 2014Rezerwacja biletów wkrótceWarszawa –Wilno (przez Białystok)·        Nowa trasa w ramach linii P8, 2 kursy dziennieKursy będą realizowane od 1października 2014Rezerwacja biletów wkrótce  Zwiększenie częstotliwości: Wrocław –Kraków, 33 kursy dziennie (co poł godziny)Kraków –Rzeszów, 11 kursów dziennie Kursy będą realizowane od 1 października 2014Rezerwacja biletów wkrótce.Warszawa-BiałystokTrasa P8, 8 kursów dziennie Kursy będą realizowane od 1 października 2014Rezerwacja biletów wkrótce.       
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PolskiBus.com
PKP Intercity
Warszawa
Białystok
Kraków
Opole
Wrocław
Gorzów Wielkopolski
  • kalarepa – 20.08.2014

    sratatata, a w pociągach stoi się w korytarzu pierwszej klasy EIC. Takie pierdoly to może pisać "fuckt".

  • polbus – 20.08.2014

    Tak stoi się jak jedzie 5 wagonów w tym 1 restauracyjny. Wtedy stoją nawet w kiblu. Ale polski bus im sukcesywnie odbiera klientów. Tysiąc po tysiącu. I nagle robi się 10 mln mniej w pkp:) x50zl za bilet i masz 50mln w plecy

  • merc – 20.08.2014

    Jak będą takie ceny biletów jak teraz na Wrocław - Praga tam-powrót (150-180zł), to ja wysiadam.

  • kris kross – 26.08.2014

    Czy na kolei na prawde nie ma marketingowca z jajami ktory wymislilby promo zachecajaca ludzi do jazdy pociagiem? Czy sa, ale za sznurki pociaga ktos inny (ktos komu zalezy na uwaleniu kolei w PL). Pytam powaznie ...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....