TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kolejne Darty dla PKP Intercity? Cały czas jest szansa
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 16.03.2017 08:51:53 17 komentarzy
Kolejne Darty dla PKP Intercity? Cały czas jest szansa

PKP Intercity cały czas analizuje, czy skorzysta z możliwości zakupu kolejnych dziesięciu pociągów typu Dart w ramach dodatkowego zakupu - poinformował w środę PAP Jarosław Oniszczuk, członek zarządu przewoźnika.

Cały czas analizujemy możliwość (skorzystania z opcji - PAP). Decyzja zapadnie, ale musimy to dokładnie przeanalizować - powiedział Oniszczuk.

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 20 pociągów typu Dart w lutym 2014 r. Przewoźnik wydał na ten cel ok. 1,3 mld zł, w tym ok. 570 mln zł pochodziło z pieniędzy unijnych. Umowa obejmuje również serwis pociągów przez kolejnych 15 lat. Przewoźnik w kontrakcie zagwarantował sobie możliwość dokupienia kolejnych dziesięciu składów.

Darty, określane mianem "polskich Pendolino" jeżdżą po kraju od ponad roku. Między innymi dzięki wprowadzeniu na tory nowych składów typu Dart, Flirt i Pendolino, PKP Intercity osiągnęło w 2016 r. najwyższe przychody ze sprzedaży biletów w historii, uzyskując wynik na poziomie 1,77 mld zł, czyli o 24 proc. wyższym niż w poprzednim roku.

Przewoźnik po raz pierwszy od wielu lat uzyskał ponadto w 2016 roku dodatni wynik finansowy w wysokości 47 mln zł. Poprzedni rok zakończył stratą w wysokości 56,8 mln zł.

Z usług przewoźnika skorzystało w 2016 roku ponad 38,5 mln pasażerów, o 7,3 mln więcej niż rok wcześniej. Oznacza to 24 proc. wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2015 roku.



Sprawdź też:
Dart
PKP Intercity
PESA
  • JanuszJG – 16.03.2017

    Jakoś mnie nie dziwi, że PKP InterCity jeszcze nie podjęto decyzji o zakupie dodatkowych 10 sztuk ED161, bo tak naprawdę jest to prototyp i trzeba bardzo dokładnie przeanalizować wszystkie za i przeciw zakupu dodatkowych ED161.

  • Meekol – 16.03.2017

    Określenie "Polskie Pendolino" jest niesamowicie głupie i nie rozumiem, dlaczego jest powielane przez "branżowy" portal. Pendolino do Darta ma się mniej więcej tak jak Mercedes E-klasy do Opla Astra.

  • soad – 16.03.2017

    Zapewne wyjdzie taniej niż zakup 40 wagonów i 10 elktrowozów niezbędnych na południu do obsługi Przemyśl - Rzeszów - Tarnów - Kraków - Katowice - Gliwice - Opole - Wrocław - Poznań - Szczecin. Na tej linii po zakończeniu modernizacji feralnych 77 km Kraków - Katowice pod warunkiem rozsądnej polityki cenowej i taborowej można się nieźle obłowić.

  • vavato – 16.03.2017

    Nie ma co odgrzewać po raz setny tematu, skoro IC jasno powiedziało, że ogłosi swoją decyzję, więc skoro tego jeszcze nie zrobili, to znaczy, że trzeba jeszcze na nią poczekać. Oni ustalają sobie strategie taborową na kilka lat do przodu. Ja jako sympatyk EZT widzący ich pozytywny wpływ na przewozy nie ukrywam, że jestem zwolennikiem kolejnych Dartów, ale decyzja należy do IC, oni mają optymalny wgląd w sprawę.

  • ŁDZ – 16.03.2017

    Takie z nich Pendolino, jak ze mnie...

    Flirty ergonomią, wygodą i bezawaryjnością biją te "ciuchcie" w przedbiegach...

  • kolejFAN – 16.03.2017

    WON!!! WON
    żadnych karpio-żartów. Ich miejsce jest na Bieżanowie pod chmurką.
    kupic ICx od siemensa albo nowe wagony. Dość tych tramwajów - one się nadają dla SKM Trójmiasto a nie do przewozów dalekobieżnych.

  • kolejFAN – 16.03.2017

    @soad
    wyp..laj z karpiami na linii Przemyśl-Szczecin są wagony i wagony będą a nie tramwaje.

  • gutek – 16.03.2017

    jaka była dostępnośc użytkowania poc DART przez pierwszy rok?-pózniej komentarze

  • Maciek z Lublina – 16.03.2017

    Zwłaszcza wtedy , gdyby kolejowa ósemka była skończona na 160km/h do Radomia + drugi tor między Warką a Radomiem , trzeba będzie poważnie wzmocnić relację : Warszawa - Kraków . Taboru na 160km/h wbrew pozorom nie jest bardzo dużo , a 160km/h staje się podstawową prędkością ... Same wagony nie pojadą , zakupy lokomotyw elektrycznych na 160km/h , w tym modernizacja siódemek do tej prędkości - idą opornie , więc skoro jest opcja na dodatkowe Darty - okazja pcha się w ręce . Ponad to , przywrócić do czynnej służby odstawione Edyty !

  • jabol punk – 16.03.2017

    Flirty może i biją, ale pIC je szybko zajeździ. Podkute koła, nieczynne toalety...

    Gdyby w pICu myśleli, to za kary za Darty wszystkie ED74 można było poddać P4 z moderną i wydłużeniem o 1 człon. By były w sam raz za 2-3 wagonowe teelki, albo w trakcji podwójnej na "łodzie". W ramach moderny aż się prosiło o wywalenie połowy drzwi w członach silnikowych, dodanie kilku miejsc, automatu z napojami i przekąskami oraz gniazdek i wifi dla netofilów. Dodany środkowy człon mógłbyć nawet bez drzwi, a układ foteli zmałpować z flirta czy darta. Mocy wystarczy nawet na dodanie 2 członów.

    Maćku z Lublina, po modernie niby mają pojechać przez Warkę i Radom ED160. O ile ich pIC nie dołączy do ED74 gnijących na Prokocimiu...

  • Bravik – 16.03.2017

    Jeszcze nie widziałem karpia z takim przodem w normalnej eksploatacji, więc po co zamieszczacie takie zdjęcie. Widok z boku darta jest jeszcze bardziej tragiczny. Jakby ktoś na siłę do wózków doczepił pudła wagonów

  • G kolejarz – 16.03.2017

    Trzebinia coś kupić. Daty udoskonalić, poprawić to czy tamto jeżeli się da .Muszą zniknąć te TLK -bo swoim standardem przynoszą wstyd przewoźnikowi .Te 10 składów wiele by pomogło.

  • Rafel – 16.03.2017

    Jeśli zakupia ED to wagony gnijace w krzakach już niedoczekaja przeglądów :/

  • kicor – 17.03.2017

    Wagony jeżdżące się nie mogą doczekać przeglądów. Niesprawne drzwi, ogrzewanie, oświetlenie, toalety, o brudzie nie wspomnę

  • kolejFAN – 18.03.2017

    G kolejarz -predzej Ty znikniesz niż TLK.

  • Ricardo – 18.03.2017

    Przydałyby się na Szczecin/Wrocław - Przemyśl... Niestety przez jeszcze kilka lat jesteśmy skazani na składy wagonowe, bardzo komfortowe ale ze wzlęgu na znacznie słabsze przyspieszenie od EZT nie będące w stanie wykorzystać parametrów zmodernizowanej linii, między Krakowem a Tarnowem składy IC ani razu nie są w stanie osiągnąć 160 km/h bo po rozpędzeniu się do 140-150 muszą już zwalniać przed kolejną stacją

  • kolejFAN – 19.03.2017

    @ricardo- sluchaj ,te pieprzone karpiate tramwaje to sobie mogą jezdzic na linii łòdzkiej,odwal się od linii Krakòw-Przemyśl bo tu jeżdża i jeździc będą składy wagonowe,e przeciwnym razie awaria za awarią tych turpistycznych,niedopracowanych,topornych dziwadeł odstraszyłaby wszystkich pasażeròw.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...