TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kolejne informacje o KDP w Polsce
WWW.PLK-SA.PL - Opublikowano: 09.03.2010 14:09:39 5 komentarzy
Kolejne informacje o KDP w Polsce

W dniu 3 marca 2010 r. w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. została podpisana umowa FEV na studium „Opracowanie warunków technicznych dla projektowania, budowy i modernizacji infrastruktury kolejowej linii kolejowych do prędkości 350 km/h”.

Umowę, której wartość wynosi 288 430 euro, podpisali: w imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. –wiceprezes Zarządu Marek Pawlik i członek Zarządu Krzysztof Groblewski, w imieniu wykonawcy SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A. (Hiszpania) –Jesus Ernesto Planchuelo Martinez de Haro. Umowa została podpisana w obecności Ikera Berazy, radcy ambasady Królestwa Hiszpanii ds. ekonomicznych i handlowych. Cały koszt przedsięwzięcia jest finansowany przez hiszpański Funduszu Wspierania Rozwoju.

W związku z możliwością otrzymania pomocy finansowej ze źródeł hiszpańskiego Funduszu Wspierania Rozwoju w ramach Linii Finansowania Studium Wykonalności (FEV), PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły w 2008 r. starania o sfinansowanie 100% kosztów opracowania w ramach tego projektu studium warunków technicznych dla projektowania, budowy i modernizacji infrastruktury kolejowej linii kolejowych o rozstawie szyn 1435 mm do prędkości do 350 km/h.

W wyniku ogłoszenia Sekretariatu Stanu ds. Turystyki i Handlu w hiszpańskim Ministerstwie Przemysłu, Turystyki i Handlu z dnia 3 kwietnia 2009 r., do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A wpłynęły oferty od czterech firm zainteresowanych przystąpieniem do II etapu selekcji wykonawców zainteresowanych realizacją studium. W wyniku analizy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wskazały firmę SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A. z siedzibą w Madrycie, która otrzymała pozytywną opinię ze strony hiszpańskiej administracji i poinformowała o tym Biuro Radcy Handlowego ambasady Hiszpanii w październiku 2009 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w grudniu 2009 r. uzyskały pozytywną odpowiedź od hiszpańskiego Ministerstwa Przemysłu, Turystyki i Handlu mówiącą, iż zgodnie z warunkami zawartymi w Terms of Reference nie ma przeszkód, aby firma najwyżej oceniona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowała projekt. Uznano tym samym, że firma SENER INGENIERIA Y SISTEMAS S.A. została wybrana do realizacji studium wykonalności „Opracowanie warunków technicznych dla projektowania, budowy i modernizacji infrastruktury kolejowej linii kolejowych do prędkości 350 km/h”w Polsce.

Przedmiotem projektu jest identyfikacja wszystkich uwarunkowań technicznych dla infrastruktury kolejowej dla ruchu pociągów z prędkością maksymalną do V = 350 km/h, przeprowadzona na podstawie obowiązujących w Hiszpanii standardów technicznych (warunków technicznych) dla nowych linii kolejowych, dostosowanych do ruchu pociągów z prędkością 350 km/h i doświadczeń kadry specjalistów hiszpańskich, zdobytych w czasie prac nad nimi i realizacji inwestycji w tym zakresie.

Opracowanie, które będzie gotowe w ciągu 6 miesięcy, będzie wspomagało prace nad studium wykonalności kolei dużych prędkości w Polsce. Przypomnę, że otwarcie ofert w tym przetargu nastąpiło 15 lutego 2010 r., a wyłonienie wykonawcy nastąpi w najbliższych miesiącach. Oferty złożyło 5 konsorcjów.

Program rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują obecnie rządowy program budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce. W dniu 19 grudnia 2008 r. program ten został przyjęty Uchwałą Rady Ministrów 276/2008 w sprawie przyjęcia strategii ponadregionalnej w sprawie budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce.

Program ten obejmuje do 2020 r. dwa przedsięwzięcia:

- Budowę nowej linii Warszawa –Łódź –Poznań/Wrocław wraz z łącznikami do linii CMK.

- Modernizację linii E 65 (CMK) do parametrów dużej prędkości z Warszawy do Katowic i Krakowa i dalej do granicy z Republiką Czeską i Słowacją.

Celem budowy kolei dużych prędkości w Polsce są:

- Radykalne skrócenie czasu przejazdu pomiędzy większością miast wojewódzkich w Polsce (bezpośrednio do linii będzie miało dostęp około 10 mln mieszkańców).

- Zwiększenie udziału transportu kolejowego w przewozach pasażerskich w Polsce.

- Uzyskanie bezkonkurencyjnego poziomu bezpieczeństwa w transporcie.

- Redukcja emisji CO2 w transporcie pasażerskim. 

Linia Warszawa –Łódź –Poznań/Wrocław będzie miała następujące parametry techniczno-eksploatacyjne:

- Nowa linia o długości około 450 km zgodna z unijnymi specyfikacjami technicznymi interoperacyjności TSI HS.

- Prędkość maksymalna 350 km/h.

- Zelektryfikowana napięciem 25 kV AC.

- Czasy przejazdu:

           - Warszawa –Łódź: 35 minut;

           - Warszawa –Poznań: 1h 35 min;

           - Warszawa –Wrocław: 1h 40 min.

Opcje modernizacji linii CMK analizowane w wykonywanym obecnie studium:

- Opcja 1: 220 - 230 km/h, zasilanie 3 kV DC

- Opcja 2: 250 km/h, zasilanie 25 kV AC

- Opcja 3: 300 km/h, zasilanie 25 kV AC

- Modernizacja lub budowa nowych odcinków linii do Katowic i dalej do granicy z Republiką Czeską i Słowacją

- Modernizacja lub budowa nowych odcinków linii do Krakowa

Obecnie trwają postępowania przetargowe na wybór wykonawców studiów i dokumentacji projektowej. Ponadto każdy z wymienionych węzłów kolejowych zostanie zmodernizowany tak, aby czas przejazdu przez aglomeracje był możliwie najkrótszy. Planuje się także modernizacje dworców w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu a w Łodzi wybudowanie nowego dworca w miejscu obecnie istniejącego. We Wrocławiu już w marcu 2010 zakończy się adaptacja pomieszczeń budynku dworca tymczasowego
i po podpisaniu umowy z Wykonawcą rozpoczną się prace modernizacyjne na dworcu Wrocław Główny.

Zgodnie z programem rządowym, w 2011 r. mają zostać zakończone pierwsze etapy studiów analiz, które umożliwią wybór ostatecznego przebiegu trasy linii Warszawa –Łódź –Poznań/Wrocław oraz zasad finansowania jej budowy. Następnie do 2013 r. będą kontynuowane dalsze prace przygotowawcze. Rozpoczęcie prac budowlanych przewiduje się w 2014 r. Zakończenie pierwszego odcinka do końca możliwe jest w latach 2016/2017, oddanie do eksploatacji całości linii w roku 2019.

Realizowany jest także pakiet działań komplementarnych, który obejmuje:

- Budowę lub modernizację infrastruktury towarzyszącej (przebudowa węzłów kolejowych, umożliwiająca wprowadzenie linii KDP do układu sieci linii konwencjonalnych, budowa/przebudowa dworców dla obsługi podróżnych pociągów KDP).

- Budowę specjalistycznego zaplecza techniczno-obsługowego.

- Realizację inwestycji modernizacyjnych na liniach, stanowiących bezpośrednie przedłużenie linii „Y”.

- Działania promocyjne wobec wszystkich interesariuszy Programu (na wszystkich etapach jego realizacji).

- Przygotowanie kadr do projektowania, budowy i nadzoru oraz eksploatacji KDP.

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKP
PKP PLK
KDP
CMK
  • Boston – 13.03.2010

    Wreszcie Łódź będzie miała więcej połączeń oraz nowy dworzec a nie jakąś obskórną stację no i bezkolizyjny tunel.

  • Rybniczanin – 13.03.2010

    Przez Żory? Rybnik? No świetnie ;] Ciekawe tylko którędy.. no ale może być przez Rybnik - mnie to cieszy :)

  • ziomk – 14.03.2010

    Nie w Polsce, tylko w Polsce południowo-zachodniej

  • Kamil – 15.03.2010

    Przedluzenie CMK do granicy z Czechami? A moze nowa trasa miedzynarodowa Warszawa-Katowice-Ostrawa-Praga, przebiegajaca obecna CMK, a nastepnie przez Rybnik i Jastrzebie? Moze ROW uzyska wreszcie szybkie i nowoczesne polaczenia z rzesta Polski i swiatem? No i trasa taka jest krotsza, anizeli dotychczasowa przez Goczalkowice, a wiecej duzych miast po drodze w ROW.

  • Tomnord15 – 11.01.2011

    Dajcie sobie spokój z KDP jak polacy nie potrafią utrzymać zwykłych linii kolejowych w należytym stanie. Jak zwykle to mrzonki i nic więcej.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....