TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kolejne kłopoty PKP Intercity
INFORAIL - Opublikowano: 19.08.2015 09:48:36 4 komentarze
Pociągi niemieszczące się na peronie (foto: UTK)

Kolejne kłopoty PKP Intercity. Tym razem nie chodzi o klimatyzację, a o pociągi niemieszczące się w peronach. Ale to nie jedyne problemy. Niestety pojawiły się kolejne usterki w wagonach. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dokonał szczegółowej kontroli pociągów spółki PKP Intercity: TLK 54250 Wydmy, relacji Łeba ? Racibórz z wagonami relacji Hel ? Racibórz oraz EIC4510 Klimczok, relacji Bielsko Biała ? Gdynia Główna. W wyniku podjętych działań Prezes UTK stwierdził nieprawidłowości, takie jak: niedostosowanie liczebności drużyny konduktorskiej pociągu do specyfiki odcinka linii oraz potrzeb wynikających z zapewnienia właściwego standardu obsługi i bezpieczeństwa podróżnych, brak możliwości obserwacji pociągu podczas odjazdu ze stacji, eksploatowanie pojazdów kolejowych bez ważnego świadectwa sprawności technicznej, pojazdów z niesprawnymi blokadami drzwi bocznych, pojazdów z niesprawną pneumatyką drzwi między wagonami czy brak wody w toaletach wagonów.

W związku z powyższym Prezes UTK wszczął postępowanie administracyjne w sprawie naruszenia przez PKP Intercity przepisów związanych z bezpieczeństwem pasażerów i ruchu kolejowego. Decyzjami administracyjnymi wyłączone zostały z eksploatacji lub ograniczono eksploatację pojazdów kolejowych niespełniających norm bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Prezes UTK nakazał ponadto przewoźnikowi usunięcie wszystkich stwierdzonych nieprawidłowości, przeprowadzenie analizy występowania analogicznych nieprawidłowości w innych pociągach przewoźnika i w przypadku ich występowania natychmiastowe usunięcie, zobowiązał przewoźnika do natychmiastowego usuwania stwierdzanych (w szczególności przez drużyny pociągowe) nieprawidłowości mających wpływ na bezpieczeństwo prowadzenia ruchu kolejowego oraz nakazał podjęcie systemowych działań mających na celu stworzenie rozwiązań systemowych zapobiegających powstawaniu nieprawidłowości wprzyszłości.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
UTK
peron
TLK
  • Michał ep07 – 19.08.2015

    kiedyś wysiadali w polu bo nie mieścił sie w perony i nie płakali a teraz się już poprzewracało i aferę robią

  • KubaOLN – 20.08.2015

    Obudzili się w porę, bardzo dużo jeżdżę pociągami różnych relacji, najczęściej dalekobieżnymi. I mogę powiedzieć z ręką na sercu że w każdym takie usterki to normalna sprawa. Dotyczy oczywiście tańszych połączeń.

  • ja – 20.08.2015

    A pociąg Bryza w Ostrzeszowie na peron dla 3 wagonach wjeżdża pociąg 14 wagonów i wszystko gra.

  • kolejarz – 21.08.2015

    Jest dobry (nie dla wszystkich pasażerów) sposób na wyeliminowanie w/w niesprawności i niedogodności. Jak znam życie PKP IC, któremu wcale nie zależy na przewozach pasażerskich, gotowe jest wykorzystać ten pomysł. Polega on na zlikwidowaniu połączeń, lub redukcji ilości wagonów (przecież prezes tym syfem nie jeździ). Chętni ze względu na brak miejscówek mogą jeździć czymś innym, byleby UTK się nie czepiał, że "brak wody czy papieru", "zepsuta pneumatyka drzwi między wagonowych" czy też zbyt długi skład w stosunku do peronu. Swoją drogą to ostatnie zastrzeżenie, że skład nie mieści się na peronie UTK powinien kierować przede wszystkim do zarządzającego infrastrukturą kolejową tj. dworcami i przystankami. Problem rozwiązać można też w inny sposób. Na małych (ze zbyt krótkimi peronami) stacjach wszystkie duże i przez to nie mieszczące się składy w ogóle nie powinny się zatrzymywać. Skoro to komuś przeszkadza niech podróżuje sobie do stacji docelowej krótkimi szynobusami regionalnymi (lub czymkolwiek innym), które ze względu na wymagania klientów zmieszczą się w "Pipidówku Małym" koło "Pipidówka" z wystarczająco długim peronem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...