TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kolejne pytania o pogarszający się poziom usług w Pendolino
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.08.2018 10:50:29 4 komentarze
Kolejne pytania o pogarszający się poziom usług w Pendolino

Pogorszenie jakości świadczonych usług na pokładach pociągów EIP, obsługiwanych przez Pendolino nie pozostało niezauważone.

Na sprawę uwagę zwracał poseł Paweł Kukiz, jest także interpelacja innego parlamentarzysty – Grzegorza Pudy. W swoim wystąpieniu do Ministra Andrzeja Adamczyka pisze, że 14 grudnia 2014 roku w Polskę ruszyły pociągi Express InterCity Premium potocznie nazywane Pendolino, łączące Warszawę z wieloma polskimi miastami. Skład ten wzbudzał powszechne zainteresowanie i szybko zyskał popularność na polskim rynku transportu publicznego. Wysoka jakość przewozów, szybki czas przejazdów, komfort podczas podróży oraz niewygórowana cena zachęcały do skorzystania z usług najnowszych pociągów PKP Intercity. Na pokładach składów IC od wielu lat działa Wars, czyli przedsiębiorstwo prowadzące catering w pociągach oraz zapewniające pasażerom poczęstunek w cenie biletu.

Od dłuższego czasu obserwujemy jednak znaczne pogorszenie jakości usług świadczonych na pokładach czołowych polskich pociągów. Posiłki podawane przez Wars nie zachwycają. Można by pokusić się o stwierdzenie, że czasami są wręcz nieświeże, na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy ich jakość uległa pogorszeniu. W opiniach internautów na Google możemy przeczytać ich uwagi na temat jakości serwowanego jedzenia i w większości są one krytyczne. Kawa oraz herbata podawana w cenie biletu znajduje się w śmiesznie małym opakowaniu. Równie kiepsko prezentuje się aplikacja mWars, która, jak informuje nas PKP SA umożliwia zamówienie posiłku za pomocą smartfona prosto do naszego miejsca w przedziale. Jest ona często wyłączana i nie obsługuje pociągów Pendolino. Niestety jej działanie pozostawia wiele do życzenia.

Podobnie jak zasięg oraz brak WiFi na pokładach. Przeprowadzenie rozmowy telefonicznej na przynajmniej połowie trasy z Bielska-Białej do Warszawy jest nie lada wyczynem. Wciąż oczekujemy na wyposażenie pociągów Express InterCity Premium w sieć bezprzewodowego internetu. Większość osób używa przesyłu danych, który analogicznie również działa źle. Należy pamiętać, że podróżni niejednokrotnie zabierają swoją pracę właśnie na pokład Pendolino. Można domyślać się, że oczekują oni możliwości spokojnego i szybkiego wykonywania swojej pracy, a tego w większości nie zapewnia im PKP SA.

W związku z tym warto spojrzeć na stosunek ceny biletu do poziomu świadczonych usług. Trzeba także zaznaczyć, że oferta przejazdów pociągi Express InterCity Premium skierowana jest głównie do klientów biznesowych oraz osób o wyższym statusie majątkowym. Pozostali prawdopodobnie skorzystają z tańszej oferty jaką jest InterCity oraz TLK. Kupując bilet z około miesięcznym wyprzedzeniem bilet w drugiej klasie Pendolino z Bielska Białej do Warszawy zapłacimy za niego ponad 100 zł. Natomiast bilet w tej samej klasie i tym samym dniu w pociągach InterCity lub TLK będzie nas kosztować o 50% lub nawet 75% mniej.

Czym w rzeczywistości różnią się te przejazdy? W Pendolino pojedziemy o godzinę krócej (o ile nie będzie sporego opóźnienia, a takie jest często). Poza krótszym czasem podróżowania pasażerowie flagowego taboru spółki PKP nie uświadczą w nim niczego zaskakującego, czy też przewyższającego ogólnie przyjęte standardy. Pasażerowie podróżujący pociągami Express Intercity Premium oczekują, że płacąc niejednokrotnie wysokie sumy za przejazd, spółka zaoferuje im coś, co mile ich zaskoczy i będzie odzwierciedlać cenę biletu. Tymczasem otrzymują kubek, wrzątek oraz opakowanie z kawą lub herbatą o wartości kilkunastu groszy, brak WiFi, zasięgu oraz posiłek często pozostawiający wiele do życzenia. Osoby, które odbyły już podróż pociągami Pendolino często uskarżają się na jakość posiłków oraz ich ilość przysługującą w cenie biletu. Kiedy pytaliśmy korzystających z tych pociągów, dowiedzieliśmy się również, że spotykali się z sytuacjami, w których po wejściu do składu, ich miejsce w pociągu było pozostawione brudne, a kosz na śmieci był przepełniony. Prawdopodobnie są to jedynie drobne wpadki, jednak warto zadbać, aby osoby podróżujące pierwszą klasą zawsze mogły liczyć na wysoki komfort podczas przejazdu. Wielu podróżnych uważa, że cena zupełnie nie jest proporcjonalna do jakości świadczonych usług.

W związku z tym poseł zwrócił się do Ministra Adamczyka z pytaniami:

W jaki sposób Ministerstwo Infrastruktury nadzoruje działalność spółki PKP SA oraz wydatkowanie pieniędzy przeznaczonych na tą spółkę w budżecie państwa?

Czy Ministerstwo Infrastruktury rozważa przeprowadzenie kontroli oraz sprawdzenie jak wydatkowane są pieniądze przekazywane spółce PKP SA?

Czy Ministerstwo Infrastruktury rozważa przeprowadzenie kontroli oraz sprawdzenie jak wydatkowane są pieniądze przekazywane spółce Wars SA?

Czy Ministerstwo Infrastruktury planuje wystąpić do Rady Nadzorczej PKP SA o poprawę jakości świadczonych usług w pociągach Express InterCity Premium?

Kiedy pociągi Express InterCity Premium zostaną wyposażone w sprawnie działający system bezprzewodowego Internetu?

Czekamy na stanowisko resortu, do tematu będziemy wracać.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pendolino
PKP Intercity
  • Szymon Chyła – 21.08.2018

    Wawa-Iława zasięg LTE odzyskany przed końcem podróży, WiFi to już lepiej jechać IC

  • Edi666 – 21.08.2018

    InterCity nie ma pieniędzy nawet na remonty rozbitych Pendolino, a co dopiero montowanie WiFi czy posiłki.

  • Khan34 – 21.08.2018

    Jakby internet i trajkotanie 24/7 przez telefon było jedynym celem życia.

  • przemas22223 – 21.08.2018

    Urząd Transportu Kolejowego powinien się tym zająć wraz z Ministerstwem. Przecież są to jakieś kpiny. Pociągi zakupione za duże pieniądze, a efektów pozytywnych żadnych. Jak defekty, to rozbicia. Gdzie ten internet w tych pociągach. Defekty, powinny być wyeliminowane. Czy w PKP IC nie robią konsultacji Maszynista a Serwis pojazdów? Jak tak będzie dalej to w końcu UTK powinno zawiesić kurowanie tych pociągów, a Ministerstwo ostro wziąć się za Zarząd PKP IC. W Niemczech taki Zarząd już dawno przestał by istnieć po takich zagrywkach na pociągach ICE. UTK nie powinno tolerować takich zagrywek, które się dzieją w PKP IC.

  • kolejFAN – 22.08.2018

    ICE to ICE a polskie bidanonpendolino to taki ersatz tak naprawdę :) pendolino jest jakie jest ale jest, ja bym wolał pytania o : 1) wagony i ich remonty 2) lokomotywy spalinowe i fatalną ofertę dla miast bez druta (Grudziądz,Zgorzelec,Hajnówka,Braniewo itd) 3.beznadziejną stronę internetową ic i tragiczną w porównaniu do CD w kwestii sprzedaży biletów online.. roszady rozkładów i zmiana nazw i relacji co chwila to już inny problem, nierozwiązywalny chyba nigdy w tym kraju..

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....