TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kolejny czeski przewoźnik na dobre wjeżdża do Polski. GW Train Regio
InfoRail.pl - Opublikowano: 25.10.2018 16:28:46 7 komentarzy
Kolejny czeski przewoźnik na dobre wjeżdża do Polski. GW Train Regio (źródło: Wikipedia/Michał Dadełło, lic. CC BY-SA 3.0)

Kolejny czeski przewoźnik na dobre wjeżdża do Polski. To GW Train Regio, który od grudnia będzie obsługiwać połączenia na trasie między czeskim Královcem a polskim Sędzisławem.

Pociągi na tej trasie pojadą siedem razy dziennie – poinformowały czeskie media. "Dogrywamy ostatnie szczegóły umowy, kursy rozpoczną się wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy" - powiedział Peter Bosacek, prezes zarządu GW Train Regio. Czeska firma będzie współpracować w zakresie tych połączeń z Kolejami Dolnośląskimi.

Czeskie media przypominają, że GW Train Regio jest w Polsce od 10 lat, obsługując sezonowe połączenie do Lubawki. W tym roku po raz pierwszy pociągi przewoźnika pojechały z Trutnova do Sędzisławia. Kursowały latem.

Rozkład jazdy planowanych połączeń zakłada w dni powszednie siedem kursów, zaś w weekendy połowę z tego. W Sędzisławiu pasażerowie będą mogli przesiąść się do pociągów Jelenia Góra - Wrocław. Pierwszy pociąg pojedzie rano z Trutnova, podobnie ostatni z Polski zakończy bieg w Trutnovie. Łącznie kursy mają liczyć około sto tysięcy kilometrów rocznie. 21-kilometrową trasę przewoźnik będzie obsługiwał pojazdem serii 810.

Trasa do granicy została niedawno poddana rewitalizacji, dzięki temu zakres połączeń transgranicznych z Polską znacznie poprawił się, zwłaszcza w okresie letnim. W planach jest uruchamianie dalszych połączeń, takich jak z Pardubic do Wrocławia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
GW Train Regio
Czechy
Koleje Dolnośląskie
  • Maciej Wojciechowski – 25.10.2018

    Inni przewoźnicy powinni się uczyć od KD jak (od)tworzyć połączenia transgraniczne.

  • Zdzich – 25.10.2018

    Bardzo dobra wiadomość. Obecnie dojazd z Jeleniej Góry do Kamiennej Góry to porażka.Motoraki to fajne pojazdy ale w GW na dłuższą metę powinni pomyśleć nad czymś nowocześniejszym.

  • Påwəł Sţěpîəñ – 25.10.2018

    Jak podzielić 7 kursów na pół? 🤔

  • Juzio – 26.10.2018

    Ale na Dolny Śląsk wkracza PiS więc rozwój KD stoi pod znakiem zapytania.

  • lucyzucker – 26.10.2018

    @Maciej Wojciechowski: To żart? Gdyby nie KD, to pociągi na tej linii jeździłyby od dawna, bo już dawno były takie możliwości. A KD przez długi czas sabotowały tę linię i jeszcze robiły mieszkańców w bambuko, tłumacząc się głupio, jakoby (tradycyjnie) to PLK ponosiła całą winę. Poza tym pociągów transgranicznych akurat nie będzie, a szkoda, bo przydałyby się do Trutnova przynajmniej w weekendy.

  • Kaszebe – 26.10.2018

    Siedem razy dziennie?! Rozumie że dwa,no góra trzy to wtedy można zawiesić połączenie ale tak to może skończyć się sukcesem.Że też te Pepiki,z całym szacunkiem dla braci Czechów,zamiast wspierać"busiki"od szwagra kombinują nie tylko tak pro ekologicznie ale tak pro społecznie ,to jest wręcz naganne. Nie można ustawić się na swoim!! ; )

  • AdamTyczynski – 26.10.2018

    Dopiero teraz? Cała ta linia to jest piękny obraz niedasizmu kolejowego na Dolnym Śląsku. Linia w dobrym stanie, niczego nie trzeba remontować, a tymczasem z niewiadomych powodów KD i UMWD nie chcieli puszczać pociągów. Oczywiście powody są wiadome - linia leży daleko od Wrocławia, więc władze miały ją w czterech literach. Tak niestety jest na Dolnym Śląsku - wystarczy pojechać dalej od Wrocławia i jedno wielkie dziadostwo kolejowe, bo władze nie sięgają wzrokiem dalej niż 50 km od stolicy województwa. I fałszywa propaganda, jak świetna jest kolej na Dolnym Śląsku na podstawie... wrocławskiej kolei aglomeracyjnej.

  • kolejFAN – 27.10.2018

    kiedy całoroczny Mieroszów/Mezimesti? kiedy Frydlant?

  • empek – 28.10.2018

    A z Czechami nie potrafili się dogadać, żeby pociągi jeździły aż do Trutnova. Tak powinno wyglądać to połączenie. Winna pewnie i tym razem jak zwykle PLK. Albo na razie przynajmniej żeby jeździły do Kralovca, gdzie można przesiąść się na autobus do Trutnova. Mnóstwo mieszkańców Kamiennej Góry i okolic jeździ do Trutnova, nawet na zwykłe zakupy. Nie wspominając o turystach. Tymczasem granicę nadal trzeba będzie dreptać pieszo. Koleje Dolnośląskie - zamiast łączyć dzielą.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...