TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kolejowy hit! EN57 z Katowic do Gdyni po Węglówce
InfoRail.pl - Opublikowano: 28.03.2019 15:10:37 2 komentarze
Kolejowy hit! EN57 z Katowic do Gdyni po Węglówce

Urząd Transportu Kolejowego przyznał Przewozom Regionalnym otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Katowice – Gdynia Główna – Katowice.

Kursy mają być realizowane liniami kolejowymi nr 9, 131, 137 oraz 202 na okres od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2024 r., tj. na roczne rozkłady jazdy 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023, 2023/2024 oraz 2024/2025. Przewozy Regionalne mogą uruchomić 1 parę pociągów na dobę, od poniedziałku do niedzieli.

Dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów na następujących stacjach: Katowice, Chorzów Miasto, Bytom, Tarnowskie Góry, Działoszyn, Chorzew Siemkowice, Rusiec Łódzki, Chociw Łaski, Kozuby, Zduńska Wola Karsznice, Zduńska Wola, Szadek, Poddębice, Dąbie, Babiak, Inowrocław, Bydgoszcz Główna, Laskowice Pomorskie, Pelplin, Tczew, Pruszcz Gdański, Gdańsk Główny, Sopot oraz Gdynia Główna.

Obsługę mają zapewnić pociągi EN57 ALd oraz EN57 FPS. Dopuszcza się możliwość wykorzystywania innych typów pojazdów kolejowych, jeżeli Przewozy Regionalne zagwarantują takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów. Przewoźnik jest zobowiązany do wykorzystywania wyłącznie taboru spełniającego warunki techniczne, środowiskowe i eksploatacyjne określone przez zarządcę infrastruktury dla poszczególnych linii kolejowych.

Ministerstwo Infrastruktury było przeciw

W ocenie Ministra Infrastruktury istnieje ryzyko, że oferowane przez przewoźnika nowe połączenie kolejowe odbierze znaczną część klientów korzystających z dotychczasowych przewozów uruchamianych w ramach umowy o świadczenie usług publicznych, co negatywnie wpłynie na rentowność przedmiotowej umowy.

Minister Infrastruktury poinformował że, opisana wyżej sytuacja zagraża równowadze ekonomicznej operatora świadczącego dotychczas usługi publiczne we wnioskowanej relacji oraz może doprowadzić do zakłócenia bieżącego i nieprzerwanego zaspokajania potrzeb przewozowych społeczeństwa tego operatora. Z załączonych wyliczeń wynika, że proponowane nowe połączenie spowoduje spadek przychodów pociągu Hutnik kursującego w ramach umowy o świadczenie usług publicznych o 9% w jednym roku.

Koleje Śląskie również na "nie"

Koleje Śląskie wskazały natomiast, że uruchomienie przez Przewozy Regionalne nowych przewozów, może skutkować obniżeniem wpływów Kolei Śląskich z biletów, jako przychodów operatora realizującego umowy o świadczenie usług publicznych na rzecz organizatorów publicznego transportu zbiorowego. Poinformowały, że pomiędzy Spółkami Koleje Śląskie a Przewozy Regionalne zawierana jest co roku Umowa o wzajemnym świadczeniu usług kolejowych. Jej zakres obejmuje usługi zawierania umów przewozu osób, zwierząt i rzeczy na rzecz przewoźnika Przewozy Regionalne i świadczona jest przy wykorzystaniu funkcjonującej sieci sprzedaży kas biletowych oraz posiadanych zasobów ludzkich.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
Gdynia
Katowice
UTK
  • Kaczmarek Mateusz – 28.03.2019

    Kogoś poj#$%

  • Ar Radzikowski – 28.03.2019

    Wojtek Prochurski 😂😂

  • Bartosz Kozłowski – 28.03.2019

  • Nirwana w EN57 – 28.03.2019

    No i fajnie.

  • Daniel Mrotek – 28.03.2019

    Szymon Balzam

  • Marcin Sudi Sudione – 28.03.2019

    Mi się marzy taka jazda tylko mam problem, bo chcę wysiąść w Piotrkowie Kujawskim, albo Zaryniu i klops! ;) :P

  • Caputa Janusz – 28.03.2019

    Pewnie wystawia swój najlepszy sprzęt. .by mogły dojechać w ogóle do Gdyni😊

  • Michał Korpacz – 28.03.2019

    Przemyśl - Szczecin dawac xD Wystarczy Poznań - Kołobrzeg

  • Krzysztof Szumski – 28.03.2019

    A może by tak kiblem dookoła świata? XD

  • Wojciech Liberda – 28.03.2019

    Dobre... jedzie przez Herby Nowe i się nie zatrzymuje... Czyli nikt z Częstochowy nad morze kibello nie pojedzie.... no i dobrze... ciekaw jestem czy maszyniści wytrzymają... 🤣

  • Bartek Pietrzykowski – 28.03.2019

    Justyna Błaszczyk patrz 50 letni szrot dają na trasę po iluś modernizacjach 😂😂😂😂😂😂😂😂😂 Wycieczka życia z niezapomnianymi wrażeniami 😂😂😂😂😂😂😂😂 Chociaż 100 km/h to coś jedzie 😂😂😂😂😂😂???

  • Damian Hajduk – 28.03.2019

    #kibelprawemnietowarem (y)

  • Artur Grzelak – 28.03.2019

    Mogą węglarki puścić, użytkownicy EN nie zauważa różnicy xD

  • Paweł Pitok – 28.03.2019

    POLREGIUSEM PRZEZ CAŁĄ POLSKĘ XDDDDDDDDDDDDDDDDDD

  • Piotr Chamczyk – 28.03.2019

    Kiedyś, w latach 80 tych kursował taki Gdynia - Katowice na kiblach i nikogo to nie dziwiło. Jeżdził tez pospiech na tej relacji z bonanzami w składzie.

  • Krystian Boj – 28.03.2019

    Trzeba być desperatem, żeby wybrać się kiblem z Katowic do Gdyni. Pierdolino się rozpadnie a te złomy kible będą nadal jeździły i woziły pasażerów - tragedia.

  • Grzegorz Czyżycki – 28.03.2019

    Czemu tak się spinacie? Pewnie część z Was nie pamięta, ale w latach 2009-2012 taki pociąg już jeździł i jakoś nie świecił pustkami. Nie każdego stać na "prestyż". Kto zechce i kogo stać pojedzie włoskim kiblem pod marką Premium, natomiast ten z mniej zasobnym portfelem pojedzie kiblem PR-ów. To tak naprawde trudno pojąć? Poza tym pamiętajmy, że nie każdy mieszka w Katowicach, skąd jest relatywnie dużo pociągów do Trójmiasta, są miejscowości po drodze, które takich połączeń nie mają, lub mają je tylko przejściowo (np. moja Zduńska Wola). To właśnie m.in. dla mieszkańców takich miast i miejscowości jest to połączenie i z braku alternatywy zapewne z tego skorzystają. A tak na marginesie, psioczycie na komfort w tych kiblachv po modernizacji, a prawda jest taka, że podróż flirtem na analogicznej trasie, a nawet pendolino wcale nie jest aż tak dużo bardziej komfortowa niż EN57ALc czy FPS.

  • Kaszebe – 29.03.2019

    I trzeba przyznać że @Grzegorz Czyżycki ma rację. Czy pojadę na polednie Pierdolino za"pińcet"czy kiblem za"pięćdziesiąt"to mnie weta. Onegdaj były czasy kiedy osobowy 4521 Mysłowice-Gdynia zaliczał każdą stacyjkę. A od Inowrocławia meandrował przez Toruń, Chełmżę, Kornatowo i Malbork,to była jazda! Co prawda to były"klasy"ale rekord bił 4531 Cz-wa - Gdynia zestawiany z trzech"kibli"! To będzie"kultowy"pociąg. Z namiotami,gitarami,luzikiem.Patrząc na zatrzymania to widać że"łodziaki"stoją za tym pociągiem. Szadek,Poddębice to tylko stacje w lesie tak jak Kłudna,Otok czy Kraski Słusznie wspomniał @Wojtek Liberda czemu nie ma zatrzymania i SKOMUNIKOWANIA w Herbach Nowych?

  • kolejFAN – 01.04.2019

    jesli to pojedzie w taryfie IR, która jest niewiele tańsza niż taryfa D-TLK/IC no to powodzenia..chyba ze w osobowej to może ktoś się skusi..

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....