TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Komisja Europejska bada przejęcie Alstomu przez Siemensa
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 13.07.2018 18:09:29
Komisja Europejska bada przejęcie Alstomu przez Siemensa

Komisja Europejska rozpoczęła w piątek dochodzenie ws. przejęcia francuskiej spółki Alstom przez niemieckiego Siemensa. KE obawia się, że transakcja ta może ograniczyć rynkową konkurencję, co uderzy w europejskich pasażerów kolei.

"Komisja przeprowadzi dochodzenie, by ustalić, czy planowane przejęcie Alstomu przez Siemensa pozbawiłoby europejskich operatorów kolejowych możliwości wyboru dostawców oraz innowacyjnych produktów i doprowadziło do wzrostu cen, co mogłyby ostatecznie zaszkodzić milionom Europejczyków, którzy codziennie korzystają z transportu kolejowego w drodze do pracy lub aby wypoczywać" - powiedziała w piątek Margrethe Vestager, komisarz odpowiedzialna za politykę konkurencji.

Pod koniec września 2017 r. doszło do zawarcia porozumienia o połączeniu francuskiej firmy z branży transportu kolejowego Alstom z działem produkcji taboru kolejowego niemieckiego koncernu Siemens. To jednocześnie połączenie produkcji francuskiej dumy, pociągów TGV, z produkcją niemieckiej szybkiej kolei ICE. Siemens ma przejąć 50 proc. akcji nowej spółki. Fuzja ma się formalnie zakończyć w 2018 roku.

W ocenie wielu ekspertów transakcja jest przede wszystkim wzmocnieniem pozycji zachodnioeuropejskich firm względem rosnącej konkurencji ze strony chińskiego biznesu.

Komisja wskazuje jednak, że obie firmy konkurują w przetargach na produkcję i dostawę szybkich pociągów (przekraczających prędkość 250 km/h), pociągów międzymiastowych i regionalnych, jak również w przypadku taboru miejskiego, czyli tramwajów i metra. Przedsiębiorstwa konkurują też w produkcji i dostawie systemów sygnalizacyjnych, zarówno w przypadku kolei, jak i taboru miejskiego.

KE wskazuje, że transakcja doprowadzi do połączenia dwóch największych dostawców taboru kolejowego i technologii sygnalizacyjnych w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG).

Dlatego jest zaniepokojona tym, że może to prowadzić do wyższych cen, ograniczenia możliwości wyboru oraz spadku innowacyjności z powodu obniżenia presji konkurencyjnej. Byłoby to szkodliwe dla operatorów kolejowych, zarządców infrastruktury i ostatecznie europejskich pasażerów korzystających z pociągów, tramwajów i metra.

W przypadku pociągów dużych prędkości Komisja zbadała wpływ transakcji zarówno w EOG, jak i na całym świecie (z wyjątkiem Chin, Japonii i Korei, które, jak podaje Komisja, mają bariery uniemożliwiające import od zagranicznych dostawców). Okazało się, że firma powstała w wyniku połączenia byłaby niekwestionowanym liderem rynku, ponad trzykrotnie większym od największego konkurenta. Nowy podmiot stałby się również liderem na rynku pociągów regionalnych i taboru metra w EOG.

Jeśli chodzi rozwiązania sygnalizacyjne, po transakcji firma powstała w wyniku połączenia stałaby się liderem na rynku, trzykrotnie większym od największego konkurenta.

Transakcja została zgłoszona Komisji 8 czerwca br. KE ma obecnie 90 dni roboczych na jej ocenę, do 21 listopada 2018 r.

Unijne prawo zabrania rynkowych przejęć i połączeń, jeśli ograniczają one konkurencję, np. tworzą monopol, co powoduje wzrost cen, na czym tracą konsumenci.

KE analizuje i akceptuje tylko większe transakcje, "o wymiarze europejskim", w których uczestniczące firmy mają wielomilionowe obroty. Rocznie takich transakcji jest ok. 300. Mniejsze są natomiast oceniane przez krajowe organy ochrony konkurencji. Fuzja Alstomu i Siemensa nie należy do małych, bo ich łączne obroty liczone są w miliardach euro.

Żeby transakcja musiała być notyfikowana przed KE, wartość obrotów firm, które są w nią zaangażowane, musi przekroczyć pewien próg. W pierwszym przypadku transakcja wymaga notyfikacji, jeśli łączne światowe obroty firm w nią zaangażowanych przekraczają rocznie 5 mld euro, a obroty każdej z przynajmniej dwóch zaangażowanych firm są wyższe niż 250 mln euro.

W drugim przypadku notyfikacja jest wymagana, jeśli światowe obroty wszystkich zaangażowanych w transakcję firm są wyższe niż 2,5 mld euro, połączone obroty przekraczają 100 mln euro w każdym z co najmniej trzech krajów unijnych, obroty każdej z przynajmniej dwóch firm w każdym z przynajmniej trzech krajów UE przekraczają 25 mln euro oraz wewnętrzne obroty w ramach UE w każdej z przynajmniej dwóch firm przekroczą 100 mln euro.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Alstom
Komisja Europejska
  • Łukasz Kołczyk – 14.07.2018

    Chińczyki wejdą i nie będzie niczego prócz Xiaomi Trains 😂😂😂

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....