TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Komisja Europejska nie zablokuje fuzji Siemensa i Alstomu
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 05.02.2019 14:36:09
Komisja Europejska nie zablokuje fuzji Siemensa i Alstomu (foto: Siemens)

Szef KE Jean-Claude Juncker zapewnił we wtorek na spotkaniu z przemysłowcami, że kierowana przez niego instytucja nie blokuje bez potrzeby fuzji wielkich firm.

Komentarz ten został wygłoszony przed spodziewaną decyzją dotyczącą połączenia Siemensa i Alstomu.

Fuzja kolejowych części obu koncernów, w wyniku której powstać miałby gigant zatrudniający ponad 60 tys. osób, ma sprawić, że europejskie przedsiębiorstwo byłoby drugim na świecie producentem taboru.

Zwolennicy transakcji podkreślają, że pozwoli ona nowej korporacji skutecznie konkurować na globalnym rynku, zwłaszcza z chińskim CRRC, największym na świecie wytwórcą pociągów. Komisja Europejska, która bada potencjalny wpływ utworzenia kolosa na sytuację w UE, obawia się, że będzie on ograniczał konkurencję.

Podczas unijnych dni przemysłu, dorocznej konferencji przedstawicieli sektora w Brukseli, Juncker zwrócił uwagę, że Komisja w ciągu blisko 30 lat, od kiedy po raz pierwszy badano fuzję, zatwierdziła ponad 6 tys. umów, a zablokowała mniej niż 30.

"To jest przesłanie dla tych, którzy mówią, że Komisja jest złożona ze ślepych, głupich, upartych technokratów. 6 tys. porozumień zostało zatwierdzonych, a jedynie 30 zablokowanych. To pokazuje, że wierzymy w konkurencję, tak długo jak jest ona uczciwa dla wszystkich" - podkreślił w swoim przemówieniu przewodniczący Komisji.

Rządy Francji i Niemiec, krajów w których mieszczą się odpowiednio Alstom i Siemens, mocno lobbują, by Komisja umożliwiła ich połączenie i utworzenie w ten sposób "europejskiego championa", zdolnego do rzucenia rękawicy pozaunijnym przedsiębiorstwom z sektora.

Minister finansów Francji Bruno Le Maire mówił pod koniec stycznia, że "nic nie może usprawiedliwić" zablokowania przez Brukselę połączenia. Z kolei szef resortu gospodarki Niemiec Peter Altmaier podkreślał, że rząd w Berlinie chce, żeby fuzja doszła do skutku.

"Międzynarodowy rynek w tym przemyśle jest szalenie konkurencyjny - mówił w Altmaier, cytowany przez dziennik "Financial Times". - Potrzebujemy dużych graczy, potrzebujemy europejskiego championa, który będzie mógł sobie poradzić z konkurencją z USA i Chin".

Komisja wydaje się jednak mieć inne zdanie. Choć oficjalna decyzja jeszcze nie zapadła, z nieoficjalnych przecieków wynika, że unijna komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager zarekomenduje kolegium komisarzy podjęcie decyzji blokującej połączenie Siemensa Mobility i Alstomu. Niewykluczone, że zostanie ona ogłoszona już w środę.

"Nigdy nie będziemy uprawiać polityki albo faworyzować kogoś, jeśli chodzi o sprawę zapewnienia równych szans dla wszystkich. To pozwala naszym przedsiębiorcom i innowatorom rozkwitać" - oświadczył Juncker.

Reuters pisze, że sprawa Siemensa i Alstomu sprowokowała debatę w KE, której mandat kończy się pod koniec tego roku, czy UE powinna zrewidować swoje zasady i politykę konkurencji w sposób umożliwiającym europejskim przedsiębiorcom konkurowanie na poziomie globalnym.

Siemens i Alstom są światowymi liderami w sektorze transportu kolejowego. Obie firmy mają szerokie portfolio produktów i konkurują w przetargach na produkcję i dostawę: taboru dużych prędkości, taboru tradycyjnego i miejskiego (tramwaje, pociągi metra). Firmy produkują też systemy sygnalizacji, które zapewniają kontrolę bezpieczeństwa w sieciach kolejowych.

Planowana transakcja połączyłaby dwóch największych dostawców taboru kolejowego i rozwiązań sygnalizacyjnych w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) nie tylko pod względem wielkości połączonych operacji, ale także pod względem geograficznego zasięgu ich działalności.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Siemens
Alstom
Komisja Europejska
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....