TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Komisja Europejska zatwierdziła projekt elektryfikacji odcinka Lublin – Stalowa Wola
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.07.2017 09:41:10 6 komentarzy
Komisja Europejska zatwierdziła projekt elektryfikacji odcinka Lublin – Stalowa Wola

Projekt modernizacji linii kolejowych nr 68 i 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, wraz z elektryfikacją, o wartości ponad pół miliarda złotych został zatwierdzony przez Komisję Europejską – poinformowało Ministerstwo Rozwoju.

Projekt jest realizowany w Programie Polska Wschodnia i stanowi element tzw. Wschodniej Magistrali Kolejowej. Komisja Europejska zatwierdza wkład funduszy europejskich tylko dla największych inwestycji, tj. takich których koszty kwalifikowane przekraczają 75 mln EUR (transport). Przed decyzją KE projekt musiał uzyskać potwierdzenie jakości od niezależnych ekspertów (IQR JASPERS).

Prace inwestycyjne na odcinku Lublin – Stalowa Wola (ponad 105 km) pozytywnie wpłyną na parametry techniczne linii kolejowych nr 68 i 565, zlokalizowanych w województwie lubelskim oraz podkarpackim. Dzięki temu wzrośnie prędkość pociągów i przepustowość linii, tak w przewozach towarowych jak i pasażerskich. Z kolei elektryfikacja otworzy możliwość przewozu koleją ładunków masowych (np. transport węgla z kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec). Inwestycja przyniesie jednocześnie korzyści dla pasażerów – skrócenie czasu podróży, zwiększenie komfortu, usprawnienia dla osób z ograniczaną mobilnością. Rozwiązania przewidziane w projekcie zapewnią także wysoki poziom bezpieczeństwa ruchu pociągów.

Ważnym rezultatem inwestycji kolejowych w Polsce Wschodniej będą bardziej efektywne i opłacalne przewozy towarowe, co spowoduje odciążenie dróg, a w konsekwencji ograniczenie negatywnego oddziaływania transportu samochodowego na środowisko. Oczekujemy także pozytywnego wpływu na przewozy pasażerskie: szybsze, bezpieczne i komfortowe połączenia kolejowe, tak wewnątrz makroregionu jak i w skali krajowej, powinny zwiększyć mobilność mieszkańców i poprawić dostępność rynków pracy – powiedział Adam Hamryszczak, wiceminister rozwoju.

Projekt jest elementem tzw. Wschodniej Magistrali Kolejowej - linii kolejowych łączących ze sobą miasta wojewódzkie Polski Wschodniej, tj. Olsztyn, Białystok, Lublin, Rzeszów i Kielce. Jej realizacje przewidziano w Dokumencie Implementacyjnym do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030). Prace inwestycyjne w perspektywie finansowej 2014-2020 będą finansowane z kilku źródeł. Są nimi CEF, środki krajowe, oraz programy operacyjne: Polska Wschodnia 2014-2020 (8 projektów), Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (4 projekty) i Regionalne Programy Operacyjne 2014-2020 (2 projekty). Łączna wartość wszystkich projektów na Wschodniej Magistrali Kolejowej przekroczy 6,5 mld zł.

Magistrala Wschodnia przyczyni się do zwiększenia udziału transportu kolejowego w przewozach towarowych i pasażerskich w skali lokalnej, makroregionalnej i krajowej.

Jej przebieg to: Olsztyn – Korsze – Kętrzyn – Giżycko – Ełk – Białystok – Czeremcha – Siedlce – Łuków – Dęblin – Lublin – Kraśnik – Tarnobrzeg – Kolbuszowa – Rzeszów, wraz z odgałęzieniem do Kielc: Tarnobrzeg – Ostrowiec Świętokrzyski – Skarżysko – Kielce.

Beneficjentem projektu Prace na liniach kolejowych nr 68 i 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, wraz z elektryfikacją jest PKP PLK S.A. Całkowita wartość inwestycji to blisko 569 mln zł, w tym 393 mln zł to dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Zakończenie realizacji przedsięwzięcia zaplanowano na 2020 r. Modernizowany odcinek należy w części do kolejowej sieci TEN-T.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Komisja Europejska
elektryfikacja
Lublin
Stalowa Wola
  • Zetes – 27.07.2017

    Rząd "Dobrej Zmiany" ograniczył środki przeznaczone na modernizację linii kolejowej 202 (Gdynia - Słupsk). Wcześniej wstrzymano budowę drogi S6 na tym samym terenie. Oto tzw. "zrównoważony rozwój" ...

  • PiS – 27.07.2017

    Na S6 nie ma takiego ruchu by ładować tam pieniądze.Tuskolandia musi się pogodzić z tym, że Polska to nie tylko Pomorskie.

  • PPP – 27.07.2017

    Bardzo dobra decyzja. Na północy drogi prowadziły z całym szacunkiem do nikąd, no może do Tuskolandii czy politycznie poprawnej gejohomolandii. Na wschodzie zapewniają bezpieczeństwo towarowe i energetyczne.

  • Zetes – 27.07.2017

    Zanim się coś napisze, warto zapoznać się z faktami... Jakież to inwestycje infrastrukturalne przeprowadzono pomiędzy Szczecinem a Trójmiastem w czasie rządów poprzedniej koalicji?

  • kolejFAN – 30.07.2017

    no dobra, a kiedy elektryfikacja linii do Helu ?

  • kolejFAN – 30.07.2017

    Nigdy,bo drut do Helu nie jest na nic potrzebny.Potrzebne są bohuny lok i jazda.Elektryfikacja Helu to idiotyzm i marnotrawstwo środków publicznych.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....