Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Komplet Vectronów w PKP CARGO, pora na PKP Intercity?

inforail
05.05.2017 07:00
0 Komentarzy

W ostatnich dniach wPolsce zameldowały się trzy ostatnie Vectrony. Tym samym Siemens zrealizowałnajwiększe w ostatnich latach zamówienie na dostawę lokomotyw dla polskiegoprzewoźnika.

Zamówienie zostało zrealizowane terminowo. Producent wielokrotniepodkreślał, że dostawy realizuje „z półki”. Modułowe Vectrony są jedyniezabudowywane zgodnie z oczekiwaniami klienta. Wszystkie natomiast produkowanesą według jednego schematu, co pozwala na szybkie i terminowe dostawy. Tak byłorównież w przypadku PKP CARGO.

Tymczasem przed Siemensem kolejne wyzwanie z rynkupolskiego. Jak już wielokrotnie informowaliśmy na łamach InfoRail.pl doprzetargu na nowe lokomotyw szykuje się PKP Intercity. Nie jest żadnątajemnicą, że Siemens jest jednym z tych producentów, którzy będą liczyć się wwalce o wygraną.

Umowa na dostawę lokomotyw dla PKP CARGO została podpisanawe wrześniu 2015 roku. Zgodnie z nią Siemens dostarczył elektrowozy wyposażonew system ETCS. Kontrakt zobowiązuje producenta do świadczenia usług utrzymanialokomotyw przez okres ośmiu lat, tj. do naprawy P4, a także dostaw częścizamiennych.

Dwanaście lokomotyw jest wykorzystywanych w ruchutranzytowym, na ternie Niemiec, Austrii, Polski, Słowacji, Węgier i Czech.Pozostałe trzy mogą jeździć także do Holandii. Wartość umowy to blisko 315 mlnzł.


Komentarze