TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Komplet Vectronów w PKP CARGO, pora na PKP Intercity?
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.05.2017 09:00:30 7 komentarzy
Komplet Vectronów w PKP CARGO, pora na PKP Intercity?

W ostatnich dniach w Polsce zameldowały się trzy ostatnie Vectrony. Tym samym Siemens zrealizował największe w ostatnich latach zamówienie na dostawę lokomotyw dla polskiego przewoźnika.

Zamówienie zostało zrealizowane terminowo. Producent wielokrotnie podkreślał, że dostawy realizuje "z półki". Modułowe Vectrony są jedynie zabudowywane zgodnie z oczekiwaniami klienta. Wszystkie natomiast produkowane są według jednego schematu, co pozwala na szybkie i terminowe dostawy. Tak było również w przypadku PKP CARGO.

Tymczasem przed Siemensem kolejne wyzwanie z rynku polskiego. Jak już wielokrotnie informowaliśmy na łamach InfoRail.pl do przetargu na nowe lokomotyw szykuje się PKP Intercity. Nie jest żadną tajemnicą, że Siemens jest jednym z tych producentów, którzy będą liczyć się w walce o wygraną.

Umowa na dostawę lokomotyw dla PKP CARGO została podpisana we wrześniu 2015 roku. Zgodnie z nią Siemens dostarczył elektrowozy wyposażone w system ETCS. Kontrakt zobowiązuje producenta do świadczenia usług utrzymania lokomotyw przez okres ośmiu lat, tj. do naprawy P4, a także dostaw części zamiennych.

Dwanaście lokomotyw jest wykorzystywanych w ruchu tranzytowym, na ternie Niemiec, Austrii, Polski, Słowacji, Węgier i Czech. Pozostałe trzy mogą jeździć także do Holandii. Wartość umowy to blisko 315 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
PKP CARGO
Vectron
lokomotywa
  • xtrain – 05.05.2017

    Co to za retoryka w artykule"...przed Siemensem kolejne wyzwanie..." sugerujące zdobycie przetargu na lokomotywy IC. Raczej dla Newagu i Pesy to jest wyzwanie, a przede wszystkim dla PKP IC aby zapisy przetargu dawały jak największą szansę dla polskich producentów. Osobiście kibicuję Griffnowi Newagu aby doczekał się zamówień od PKP IC.

  • K – 05.05.2017

    Pokonanie polskich producentów będzie właśnie wyzwaniem dla Siemensa. Proste.

  • ND – 05.05.2017

    @xtrainNEWAG Griffin w wersji jedno i multi-system (na wjazd do CZ, Sk i H) na 190km/h. To jest to czego potrzeba PKP IC!!! Zreszta pare sztuk dla PR tez by nie zaszkodzilo.

  • Tomek – 05.05.2017

    @ND,gdyby PKP IC tworzyli ludzie potrafiący myśleć byłby wilk syty i owca cała. O co mi chodzi? Wiadomo, że każdy normalny kraj wspiera swój przemysł. Jeżeli na chwilę obecną nie mamy jako kraj (czyt. producenci ich nie posiadają) lokomotyw dwusystemowych, które mogą jeździć poza granicami Polski trzeba tak rozpisać przetarg, aby na krajowe podwórku gdzie braki są ogromne kupić u polskiego producenta a na zagraniczne trasy z powodu braku innej możliwości zaopatrzyć się u zagranicznego podmiotu ale też premiować przy takich zakupach produkcję która odbywa się u nas. Wszystko i aż to odpowiednie skonstruowanie zapisów SiWZ.

  • DarekP – 05.05.2017

    Jeżeli Intercity będzie chciało dodatkowych lokomotyw na kierunki międzynarodowe, to będa Vectrony i nia ma co z tym dyskutować. Nie chodzi o techniczną wyższość, a o homologacje, które ma, a nasi producenci nie mogą zdobyć w odpowiednio krótkim czasie.Poza tym 10 Vectronów krajowego rynku nie zabije, o ile pozostałe kilkadziesiąt jednosystemowych zamówią u naszych producentów.

  • advisor – 05.05.2017

    @DarekP"o ile" - słowo klucz przyjacielu. To jest wstyd i hańba, że Griffin mając takie parametry nie jeździ u żadnego z naszych przewoźników. Ja rozumiem, że EU07 jak Lenin - wiecznie żywe - ale bez przesady...

  • anarh – 06.06.2017

    Gryffin" na 189 km/h multisystemowy te 10 sztuk . to jak w sam raz . mają jedną to jak tylko wygrają przetarg to ją n a testy do tych osciennych krajów i będzie homologacja na czas , bo produkcja zajmie trochę i już . gryfin jak będzie jezdził za granice to przecież jeżdząca reklama produktu , więc otwierają się mozliwości dostaw na exsport . i tak to powinno wyglądać / BYC.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....