TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Komplet zmodernizowanych EN57AL w Kolejach Mazowieckich, czas na nowe
InfoRail.pl - Opublikowano: 31.05.2017 15:14:16 5 komentarzy
Komplet zmodernizowanych EN57AL w Kolejach Mazowieckich, czas na nowe (foto: KM)

W środę, 31 maja 2017 r., w ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A. został przekazany Kolejom Mazowieckim ostatni ze zmodernizowanych w ramach umowy ezt EN57AL.

Naprawy 39 pojazdów w poziomie utrzymania P5 z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 zostały zrealizowane w latach 2016 – 2017. Umowa pomiędzy stronami została zawarta 17 grudnia 2015 r., a jej pełna realizacja została zaplanowana na 31 maja 2017 r. Wykonawca zobowiązał się do wykonania obligatoryjnych prac przy taborze podczas naprawy w poziomie utrzymania P5, wynikających z dokumentacji systemu utrzymania, oraz do wykonania gruntownej modernizacji tych pojazdów. Wszystkie 39 pojazdów zostało zmodernizowanych zgodnie z obowiązującymi normami w zakresie między innymi komfortu jazdy, poziomu hałasu wewnątrz i na zewnątrz pojazdów czy bezpieczeństwa. Każdy z pojazdów posiada 160 wygodnych miejsc siedzących. Zostały wyposażone w nowoczesne przetwornice statyczne, agregaty sprężarkowe i wyłączniki szybkie.

W ezt zastosowano układ rozruchu i hamowania dynamicznego z rekuperacją energii, co ma duże znaczenie dla KM w kontekście konieczności oszczędzania energii trakcyjnej. Pojazdy wyposażono w nowe silniki asynchroniczne, pozwalające między innymi na osiąganie prędkości maksymalnej 120 km/h z pełnym obciążeniem. Zmodernizowano wózki, zamontowano system drzwi odskokowo-przesuwnych oraz system informacji pasażerskiej. Wnętrze każdego wagonu ma rozlokowane kamery, tak aby nie było martwych pól. Zainstalowano także nowoczesny system klimatyzacji z funkcją ogrzewania przedziałów pasażerskich, kabiny WC - także w wersji dla niepełnosprawnych - urządzenia do wsiadania dla osób na wózkach inwalidzkich, czy też stoliki i stojaki na rowery. Pojazdy zostały wyposażone w urządzenia do udostępniania bezprzewodowego połączenia internetowego (WiFi), gniazdka zasilania sieciowego (230V) oraz system zliczania pasażerów.

Wartość kontraktu wyniosła 214 110 000,00 zł netto, a kwota brutto to 263 355 300,00 zł. Umowa została zrealizowana w zaplanowanym terminie. Ostatni z pojazdów, tj. ezt EN57 o numerze 1902 był ostatnim z 39, który przeszedł w ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A. naprawę w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z ZNTK "Mińsk Mazowiecki" S.A. i PESA Bydgoszcz SA przy realizacji kontraktu. Dziękujemy kierownictwu obu firm i załogom. Naprawy taboru wraz z oczekiwanym zakresem ich modernizacji zostały wykonane w sposób profesjonalny, na wysokim poziomie jakościowym. Pojazdy będą mogły być wykorzystywane jeszcze przez przynajmniej 15 lat. Elektryczne zespoły trakcyjne po naprawach ZNTK zostały skierowane do obsługi przewozów w obrębie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu do realizacji rozkładu jazdy pociągów przede wszystkim w relacji Warszawa Wileńska – Małkinia – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich. Od tej chwili Koleje Mazowieckie dysponują taborem nowym bądź po modernizacjach i tym samym zostały zrealizowane wszystkie plany wynikające z polityki taborowej przewoźnika do 2017 r. Przed nami kolejne zamierzenia, m.in. nabycie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w latach 2018-2022 – dodał Sulima.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
ZNTK Mińsk Mazowiecki
EN57AL
modernizacja
  • Tyfik – 31.05.2017

    Chwila, a w ramach jakiej umowy miał być odbudowany spalony EN57?

  • gutek – 31.05.2017

    teraz czekamy na skrócenie czasu jazdy na linii Wołomińskiej

  • Tmb – 01.06.2017

    trzeba odnotować umowa terminowa.

  • Damian – 01.06.2017

    Jak zwykle ktoś w imię rzekomej większości miejsc siedzących umieścił nie które fotele po między oknami i to już jest powód dyskomfortu podróży nawet i krótkiej, nawiew wieje z góry wprost na podróżnych zamiast pod kontem roznosić się na ściany które odbijają bezpośredni strumień nawiewu. i generalnie ze starego zrobili nowe a stary EN ma chociaż fotele po dwa na przeciw siebie .

  • łowicky – 01.06.2017

    No i git

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....