TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Końcowy etap testów Elfa 2 dla Kolei Śląskich
PESA InfoRail.pl - Opublikowano: 06.07.2017 17:25:39 15 komentarzy
Końcowy etap testów Elfa 2 dla Kolei Śląskich

Na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie trwają testy elektrycznego zespołu trakcyjnego ELF 2. To końcowy etap badań niezbędnych do homologacji pojazdów 21WEa zamówionych w październiku 2016 roku przez Koleje Śląskie.

Przewoźnik ten (zresztą także pierwszy, który w 2010 roku zamówił Elfy poprzedniej, wciąż z powodzeniem eksploatowanej generacji) ma w myśl umowy z PESA dysponować 13 składami Elf 2, a opcja przewiduje dostawę 6 kolejnych.

Projektując przeznaczony dla obsługi ruchu regionalnego ezt najnowszej generacji PESA, postawiła przede wszystkim na bezpieczeństwo podróżnych i obsługi. Bydgoska firma już wcześniej, jako jedna z pierwszych na świecie, wprowadziła do produkcji tabor spełniający najwyższe normy bezpieczeństwa i wytrzymałości (EN 12663-1 oraz EN 152227) przy trwałości konstrukcji 30 lat. Obok bezpieczeństwa kluczowym jest komfort pasażerów i obsługi. Elf 2 charakteryzuje się ciekawym designem, nowoczesnymi, jednoprzestrzennymi, klimatyzowanymi wnętrzami, wyposażonymi w wygodne fotele i dynamicznym systemem informacji pasażerskiej. Pojazdy wyposażone są w interkom zapewniający komunikację podróżnych z maszynistą oraz system emisji reklam i zliczania pasażerów. Posiadają monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, nowoczesne systemy diagnostyki online pozwalające na bieżącośledzić pracę najważniejszych podzespołów pojazdu, co ogranicza do minimum możliwość wystąpienia usterki oraz skraca czas reakcji serwisu. W pojazdach przewidziano od 100 do 190 miejsc siedzących; w zależności od konfiguracji. Spełniają one wymogi normy TSI w zakresie udogodnień dla osób niepełnosprawnych poprzez odpowiednio zaprojektowaną i wyposażoną kabinę WC w układzie zamkniętym, oznakowanie oraz wyposażenie w windę elektryczną i rampę składaną.

Elfy 2 zostały też zamówione przez Przewozy Regionalne, Województwo Podkarpackie, a kolejnym nabywcą mają być Koleje Wielkopolskie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Elf2
Koleje Śląskie
  • www – 06.07.2017

    Design designem, ale wygląd to chyba wynika z norm bezpieczeństwa. Wygląd nie decyduje też jak skład jeździ. Mam nadzieję, że zrobili wszystko tak jak należy.

  • pes – 06.07.2017

    W porównaniu z impulsem to wygląda jak pociąg pancerny, albo nawet a co gorsza mi bardziej przypomina "przepudrowanego kibela en57"

  • MichalK – 06.07.2017

    Życzę powodzenia podczas jazdy w mrozie i śnieżycy. :-D

  • Tmb – 06.07.2017

    chyba pesa ma poślizg. Po roku zobaczymy co to za produkt

  • kolejFAN – 06.07.2017

    dobra maszyna nie to co "produkty" newagu

  • G.kolejarz – 06.07.2017

    Oby jak najprędzej zaczęły służyć Ślązakom .Chyba każdy ma już dość jeżdżenia tymi ochydnymi kiblami .A jakie będą to się okaże. Oby Pesq nie dała ciała.

  • NCi – 06.07.2017

    Oby spisywał się ten Elf 2 po prostu przyzwoicie. Wygląd nie jest aż tak istotny. Skład ma służyć ludziom i przynosić przewoźnikowi określone profity. Jeśli tak się stanie zyskamy wszyscy. Osobiście podoba mi się jego design choć nadal Impuls pierwszej generacji jest dla mnie nr 1. Zobaczymy jednak jaką jednostką będzie Elf 2, a to pokaże czas.

  • Elf – 07.07.2017

    Przekombinowany trochę?

  • Rafel – 07.07.2017

    kolejFan jak zwykle włazi w tyłek pesie bez wazeliny.

  • kolejFAN – 07.07.2017

    PANZERZUG. trochę siermiężny ryjek ale o niebo lepszy od karpia.naprawdę, wygląd czoła Elfa1 można było pozostawić.Dziwne,że KŚ nie kupują impulsów tylko elfy..

  • alojz – 07.07.2017

    O gustach się nie dyskutuje, jednym się spodoba mniej innym bardziej. Ważne, żeby dobrze śmigały, a po tym jak sobie radzą Elfy to jestem dobrej myśli, w końcu to ma być ich ulepszona wersja.

  • soad – 07.07.2017

    ELFY na Śląsku będą miały dobrze jak PLK wyremontuje tory i dobuduje to co było planowanebo to co gada Siemieniec to kłamstwa i bzdury.Nowy ELF będzie zapewne lepszy i trwalszy no i niezawodny.

  • Mirek – 08.07.2017

    Bo Simieniec to krętacz i oszust

  • B – 10.07.2017

    Składy mogłyby być większe, więcej członów bo w godzinach szczytu składy mają za mało miejsc! Niech wywalą te składy dzierżawione od PR.

  • Podkarpacie – 14.07.2017

    Podkarpacie też czeka na dostawę Elfów 2 (7 szt.). "Pierwszy czteroczłonowy ezt ma dotrzeć do Rzeszowa do 30 czerwca 2017 r., następny, również czteroczłonowy – do 31.07.2017 r. Pozostałe, krótsze pojazdy (trójczłonowe), mają być dostarczane w następujących terminach: do 30.09.2017, do 30.11.2017, do 31.01.2018, do 31.01.2018 i ostatni – do 31.03.2018 r.Pesa swoje produkty wyceniła na 124,66 mln zł brutto. Producent zaoferował 84 miesiące gwarancji. W pojazdach trójczłonowych przewidziano 352 miejsca siedzące, a w czteroczłonowych – 486 miejsc. Ma być on zdolny do jazdy z prędkością maksymalną 160 km/h. Producent zapowiada sporo nowinek technicznych, m.in. nowatorskie sufity zmieniające sposób montażu okablowania czy kanałów klimatyzacji. Zastosowane elementy mają być znacznie lżejsze."Czyli mamy opóźnienia związane z brakiem homologacji.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....