TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Kongres Rozwoju Kolei: Tabor, bilet, dostępność – Kolej dla pasażera
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 29.01.2019 10:19:34 1 komentarz
Kongres Rozwoju Kolei: Tabor, bilet, dostępność – Kolej dla pasażera (foto: PAP)

Wagon z automatami do kawy i przekąsek oraz wydzielone miejsce do podróży z dziećmi? Tak będzie w każdym pociągu kategorii ekonomicznej – poinformował podczas I Kongresu Rozwoju Kolei Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

Kolej od kilku lat uważnie wsłuchuje się w głos swoich klientów – podkreślali podczas I Kongresu Rozwoju Kolei uczestnicy panelu "Kolej dla pasażera". Właśnie w odpowiedzi na oczekiwania podróżnych powstał projekt Wspólny Bilet i udoskonalono Portal Pasażera, a spółki z Grupy PKP były wśród pierwszych sygnatariuszy programu Dostępność+, który zakłada ułatwienia dla osób z ograniczonymi możliwościami przemieszczania się.

Od grudnia ubiegłego roku pasażerowie kolei mogą w dowolnej kasie kolejowej kupić jeden bilet na całą podróż obejmującą kilku przewoźników. Przy Wspólnym Bilecie obowiązuje taryfa degresywna, co oznacza, że im dalej, tym taniej.

"Wprowadzenie Wspólnego Biletu wymagało współpracy wielu środowisk – spółek kontrolowanych przez rząd i samorząd. Musieliśmy włożyć dużo pracy, żeby wszystkich przekonać, że to wspólne przedsięwzięcie będzie dla każdego korzystne. Udało się i to pozwala patrzyć z optymizmem w przód" – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

"Dla pasażera najważniejsze jest to, że może podróżować od stacji A do B, nie myśląc o tym, jakich przewoźników musi wybierać czy jak będzie najtaniej. To wszystko podpowiada mu system" – podkreślał Janusz Malinowski prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Zachętą do korzystania z kolei ma być też jeszcze przyjaźniejszy w obsłudze Portal Pasażera. "Jest to jedna z najczęściej używanych aplikacji. Przy jej pomocy można nie tylko planować podróż i kupić bilet, lecz również obserwować przejazd pociągu na mapie i w czasie rzeczywistym " – zachwalał Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Z duchem czasu zmieniają się również same pociągi. "Jeśli chodzi o tabor, możemy konkurować z Europą" – zapewniał prezes PKP Intercity. I wyliczał zalety nowych wagonów Combi: maszyny do sprzedaży kawy i słodyczy, wydzielony przedział do podróży rodzinnych, WiFi, klimatyzacja, swobodny przewóz rowerów czy dużych bagaży. "Tak będzie w każdym pociągu kategorii ekonomicznej. Zależy nam na tym, żeby wszystkie nasze pociągi miały określony standard, żeby pasażer wiedział, czego się może spodziewać" – mówił Marek Chraniuk.

Punktualność polskich pociągów jest porównywalna z innymi krajami europejskimi. "Prowadzimy ogromne inwestycje, na torach trwają remonty i przebudowujemy dla pasażerów stacje i przystanki, a mimo to utrzymujemy rozkładowe przejazdy pociągów pasażerskich i możliwość kursowania składów towarowych m.in. z kruszywem. Trzeba też podkreślić, że w minionym roku zwiększyła się liczba pociągów" – ocenił wiceprezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Marek Olkiewicz.

Uczestnicy panelu podkreślali, że zmodernizowane dworce są dostosowywane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

"Już dziś na dworcach w wielu miejscach są zespoły, które posługują się językiem migowym, instalowane są pętle indukcyjne dla osób słabosłyszących, a dla osób słabowidzących specjalne tablice i pasy komunikacyjne, które ułatwiają poruszanie się. Montujemy windy i pochylnie" – wyliczał Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP. "Tam gdzie bariery architektoniczne nie zostały jeszcze zlikwidowane, wystarczy jeden telefon – mamy zespoły ludzkie, które pomagają pasażerom korzystać z naszych usług" - zaznaczył.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kongres Rozwoju Kolei
PKP Intercity
  • Kamil Nowakowski – 29.01.2019

    Śmiem wątpić, popatrzmy na trase PolRegio Olsztyn - Olsztynek, a komunikacje miejską linii 129 Cenowo, wygrywa komunikacja miejska oraz przystankami MPK - Miesięczny 80zł Normalny, oraz Ulgowy 40zł, a jednorazowe 3 i 1,50 oraz inne bilety w taryfie sieci ZDZiT Olsztyn a w PolRegio - 88zł normalny, oraz jednorazówka za 4 zł Koleją nie dojedzie się wszędzie, a nawet jeśli się dojedzie to cenowo będzie stało średnio

  • Igor Wójciak – 29.01.2019

    A u nas na Podkarpaciu pasażera przyciągnęło by w ogóle istnienie pociągu a nie tylko KKZ (są kursy na których KKZ jest od września!!!!!!)🤮.

  • kolejFAN – 30.01.2019

    a co ciekawego powie mieszkańcom Zagórza, Sanoka,Jasła,Zamościa,Hrubieszowa i Kudowy,Krynicy, Wisły, Nowego Sącza (miast quasi-połączeń IC) oraz innych miast odciętych od normalnej kolei dalekobieżnej typu Grudziądz,Nysa,Braniewo,Zgorzelec,PŁOCK, Ostrołęka...?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....